Stránka 8 z 10

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: úte bře 25, 2014 08:59
od Crocodile

Prejazd po naklonenej ceste

PříspěvekNapsal: sob čer 27, 2015 15:35
od Snipo
Ahojte, potreboval by som od vás malú "offroad" radu. Dopredu hovorím, že skúsenosti s jazdou v teréne nemám skoro žiadne, zatiaľ to u mňa chodí tak že sa rozhodnem pre jednu cestu a spolieham sa, že ma niva podrží čo sa jej celkom darí :D Chystáme sa na ryby samozrejme s Nivou + karavan 410kg (po naložení podľa mňa aj 600) no bohužiaľ nám chlapci z družstva akosi "vymazali" cestu :D Musíme ísť po starej rozbitej a tu nastáva problém. Je tam asi 20-30m úsek kde je cesta naklonená asi o 35 stupňov do boku a to je môj večný problém s nivou ( samozrejme myslím keď je cesta mokrá, na suchej no problem ). Keď som jazdil s inými autami, tak som sa vždy nejak vyškrabal hore a nejak to prešiel, lenže nivu stiahne dole nech robím čo robím a keď sa k tomu pridá karavan, no neviem. Neexistuje na to nejaký trik? Alebo aspoň nejaké rady. Hlavný problém je, že meter vedľa cesty je už rybník a tam by som nechcel skončiť.

Náčrt ak som to nevysvetlil dosť jasne ( nesmejte sa :D ):
Obrázek

Názov gúm vám takto na rýchlo nepoviem ale sú veľmi podobné týmto, možno sú to aj tie isté:
Obrázek

Re: Prejazd po naklonenej ceste

PříspěvekNapsal: sob čer 27, 2015 15:43
od Marťas
Já bych to rozhulil tak, že to těch 30 metrů musí přeletět, ale s tím karavanem fakt nevím :D

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: sob čer 27, 2015 16:36
od skautmalenovice
Pro jistotu doporučuji do podlahy karavanu udělat nějaké dírky, ať to pak má kudy téci ven. :D
Já bych se ani tak nebál, že ti tam sjede Nivečka, ale spíš ti tam ujede ten karavan.

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: čtv led 21, 2016 08:59
od Mara
Niva mi prijde docela nedotaciva, nebo se mi to jen zda? S 4kolkou se zatim spis seznamuju, ale myslel jsem, ze mirnym pridanim plynu do zatacky na kluzkem by mohlo pomoct se z ni dostat, nebo razneji zkusit auto urvat pod plynem, ho ve vysledku posle rovne. Potom se i docela hodi lopata na snih:) Reseni je, co vim, klasicky pomoct si rucni brzdou a seslaplou spojkou k natoceni auta do pozadovaneho smeru pripadne s naslednym pridanim plynu. Neni ta nedotacivost dana krom ridice taky rozlozenim hmotnosti na napravy? Nevim jak na tom Niva je, hrubym odhadem bych tipoval skoro 50 na 50.

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: čtv led 21, 2016 17:28
od Majo
rozlozenie je o dost horsie(odhad min 60:40), ale v pripade pridania plynu paradoxne s otvorenym diferencialom maju tendenciu prenasat viac vykonu predne kolesa a sposobuje to tu Tebou overenu nedotacavost.
V pripade, ze ides na uzavierke sa auto chova skor neutralne a my, ktori mame volitelny pohon iba zadku vieme, ze na mokrom je to extremne pretacave, prave vdaka lahkemu zadku.

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: čtv led 21, 2016 20:03
od Mara
Mas to teda pekne zmaknute.. Jsem si rikal, ze me treba zadni kola potlaci kupredu a predek je lehky aby to ukociroval, ale tvoje verze dava vic smysl. Kdyby zadni kola mela pri pridani vetsi zaber, tak by mozna mely schopnost auto zacit pretacet. Treba se s tim naucit jak to je(:

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: stř dub 19, 2017 18:00
od Ondra1,7mpi
Podle toho jak se mi sjížděly zimáky také typuji 60 na 40 možná i víc, páč vpředu mi za sezónu zmizely 3mm a vzadu jen 1mm max 1,5mm. Jezdil jsem sám, ale mám zadek těžší, a stejně tento rozdíl... I s tím zadkem jsem ale nikdy problém neměl, asi mě ta e46 vyškolila :lol: ...

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: čtv kvě 18, 2017 21:06
od DJW
Ahoj, hľadám niekoho z okolia Senice, Myjavy a podobne (pripadne aj z dalej), čo by ma za odmenu vyviezol jeho vlastnou Nivou na jedno nedaleke hradisko (hrad Branč) + dal nejaké tipy na cestu v takom terene.
Podrobnosti cez sukromnu spravu. Vdaka a pardon za ciadtocne OT.

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: pát kvě 26, 2017 20:46
od Mara
Dobra nabidka:)

Jezdi se offroad lepe na dušich nebo bezdušovych gumach? Z hlediska opravy, by mozna byly jednodušši bezdušove podle mě, ale taky se mi mezi disk a patku gumy dostalo bago a guma tama zacla unikat. Nakonec jsem si vezl 3 unikajici kola. A v pneuservise pry 2-3 kila za kolo (sundane!). Tak jsem se odbelhal, objevil blato kde byt nemelo a kola drzi..

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: pát kvě 26, 2017 22:43
od Ondra1,7mpi
Mě přezutí a vyvážení 16ky s duší stálo 170kc, a to byl ten tlustej protektor... Máš drahej servis :shock:
Jezdil jsem s dušema, ty origo ráfky jsou lepší s duší.... Teď to mám jako ty, 15 ze suzuki a bez duše... Dneska jsem ji cvaknul mezi dva pařezy, a dobrý, ale nepodhušťuju... Jinak kdybys chtěl dva disky co máš na tý vínový, ty s kulatejma dírama, jsou k mání, jeden orezlý, a myslím že za 400 by šli oba dohromady...
A už má první šrám, urval jsem spolujezdcovo zrcátko... Už není jako z autosalonu :lol:

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: pát lis 01, 2019 20:11
od Mara
Prijde mi, ze ten samosvor na predku pekne tahne auto ze zatacek. Nevim jak se se 4kolkou ma jezdit, ale bez svoru jsem pri vyjezdech ze zatacek toho po plynu moc nechtel, protoze auto rado "tradá" rovne. Ale se svorem pri nejakych vracečkach na vyjezdu jdu po plynu a auto se rve ve smeru natocenych kol, coz upne nebyvalo zvykem. Jsem i zvedavy na klouzave povrchy, jak se to bude chovat.

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: pát lis 01, 2019 20:39
od Ondra1,7mpi
Já svor vepředu nemám, ale vzadu je znát buď při vykřížení nebo v blátě, jezdím po silnici tak 300m denně a z 90% terén...
To máš ten 8kg vpředu? Mě už to přijde jako zbytečný když je vzadu s off pneu a navijákem...

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: pát lis 01, 2019 22:00
od Mara
To mam ten slabsi, asi 70%. Na predku je vaha motoru, tak jde dost poznat i v terenu, ale jezdim naopak casto pres 200km asfalt na zatah, a kdyz muzu tak pridam nejake procento teren. Mas pravdu, ze vic nemusi byt potreba. Mi nejvic vadily sikme prejezdy, kdy mi zacly protacet kola po odlehceni a to ted je lepsi, ale jeste ne ideal. Ale vyjezd a bahno je uz dost poznat, ze tam je cos navic.

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: pon lis 09, 2020 12:03
od radoniva
ked je uzavierka zapnuta, brzdi rucna brzda vsetky kolesa?