ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

Příspěvek od vik2 »

Napadlo me zalozit toto tema, mohlo by to byt zajimave, poucne a tak...

1. video: http://www.youtube.com/watch?v=L0f2eUuk ... annel_page
tak takhle by se na snehu jezdit nemelo. Prehustene gumy, navic MT. Sjizdet svah na brzde opravdu neni moc bezpecne.
Osobne doporucuji, Uzaverku mezinapravy, malou 1cku a bez plynu dolu, popripade s citem dobrzdovat bez mackani spojky. Kdyby se to uthlo a hrozilo velke nebezpeci, tak pomuze uz jen 2jka a pridat plyn...
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
miro263
Příspěvky: 421
Registrován: úte čer 16, 2009 11:55
Bydliště: Horehronie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miro263 »

Ja odporucam pri jazde v terene strach, teda aspon jeho cast nechat doma, lebo potom sa clovek nikde nedostane.
BA3 2121
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
Uživatelský avatar
Michael 4x4
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michael 4x4 »

to určite áno, ale zas treba aj čosi vedieť.....môžeš mať odvahy koľko len chceš, keď napríklad nevieš, že treba podhustiť gumy, tak z toho veľa nebude....
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvek od jiri.k »

lama se pta:co jsou gumy MT? (aby nebylo divu- Nivu mam uz cely jeden mesic..)
Uživatelský avatar
Michael 4x4
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michael 4x4 »

pokiaľ viem tak MT - Mud Terrain - proste gumy s veľkým vzorkom, určené na jazdu v teréne :wink:
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
miro263
Příspěvky: 421
Registrován: úte čer 16, 2009 11:55
Bydliště: Horehronie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miro263 »

AT - all terrain ( vsetok teren)
MT - mud terrain ( blato teren)
MS mud snow ( blato sneh)
AW- all weather ( celorocne )
BA3 2121
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

Dovolim si doplnit a seradit gumy podle prujezdnosti terenem, lehka nadsazka, myšlena važně 8)

1. T3, šípy, a jine zaberove gumy a zhovadilosti
2. nic!
3. vsechny ostatni bezne MT pneu.
4. MS (ano zimaky spravne podhustene jsou dlako lepsi nez AT)
5. AT
6. oststni silnicni pneu

Dalsi vec pro jizdu v terenu, spravne husteni. Nebo spise receno spravne podhusteni. Je to tak trochu otazka zkusenosti a citu, kazdopadne o podhusteni muzeme mluvit az ve chvily, kdy jsme pod 1atm.
Osobne uz jsem otestoval 0.4atm. (Majo mozna jeste mene)

PS: uz mnohokrat jsem presvedcoval Nivaře a i jine offroudaky aby to sfoukly na 0.9atm. kazdej se bal a nechtel!!! nakonec kdyz se me povedlo ho presvedcit. jezdil a kupodivu nikdy nikdo semnou nevyzul plast!!
Niva je tak lehka, ze pri 0.9ti nic nevyzuje.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvek od jiri.k »

diky za vysvetleni, musim se moc ucit. zatim mam bezdusovky, je dobre dat dusicky?
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvek od jiri.k »

1. T3, šípy, a jine zaberove gumy a zhovadilosti
2. nic!
3. vsechny ostatni bezne MT pneu.


Ten bod 2. se da vylozit taky jako jizda po holem rafku nebo zelezna kola pro orbu na starych traktorech.. :lol:
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

Uz delsi dobu mam na Hnilicce/Cervene bezdusovky.
Rafek Samuraj, to je 5.5 nbo 6" nevim presne. pneu 235/75.
Doma skoro porad jezdim na 0.8atm. a i v nejvetsich naklonech a podobne jsem nevyzul!!

V Romanii jsem jezdil prvni dny na 0.8 ale pak jsem dofoukl na 1.2. Jezdilo se dost po kameni a taky hodne casto po sikme hrane steny. Kolo se dost deformovalo a na vzorku bylo videt ze mu to nedela dobre, nechtel jsem aby se zacal trhat.....
Trhani vrorku T3 jsem videl na težkých autech. U nas lseaci na Santane, uplne jim odpadaly boční špalky.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

by si sa divil, to by si s nami moc nezajazdilo :mrgreen:

pre tych co nahodou nepochopili, vik2 to myslel tak ze su T3,sipy a ine zhovadilosti, potom dlho-dlho nic a potom klasicke MT.... no a potom sa tam niekde stracaju vsetky ostatne gumy :P
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvek od jiri.k »

mam gumy original, tedy Kama 232. a kdyz jsem vcera zkousel co jde na morke trave, tak se mi nivka tocila na bok- napr. misto rovne jela tak 30 stupnu sikmo.. no bylo to v mirnem svahu, ale co se v takovem pripade da delat vic, nez korigovat smer volantem?
Uživatelský avatar
Michael 4x4
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michael 4x4 »

vymeniť gumy :lol:
za sucha to ešte ide, ale za mokra by to už chcelo niečo lepšie
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

dalsi postrehy k jizde v terenu z Romanie a Jedovnice

Příspěvek od vik2 »

Jiri.k - to co popisujes. je nekolik moznosti jak postupovat.
1. nalezite podhusteni, rekneme 0.8atm.
2. velmi maly "plyn". Tak malo jak jen motor snese aby nechcipnul. - tohoto jsem si povsiml. pri vyjezdech v mirnem naklonu, kdyz jedes pod plynem. maji horni odlehcena kola tendenci prokluzovat(diferovat). Navic se k tomu muze pridat poskakovani a skubani auta pokud je teren nerovny. Kdyz nechas jen maly plyn, do urcite doby stale zabiraji vsechny kola. Jde o to vydrzet psichycky!!!!! a dost casto to fakt pomuze!!!
Overil jsem si to v jak Rumunsku tak i ted v Jedovnici..........

PS: v Jedovnici jsem jezdil na 0.8 Majo na 0.6 a Netopyr na 0.9
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Instruktážní video, jak rozhodně ne. http://fishki.net/comment.php?id=57856
Ikdyž, nejsem si jistý, jestli v tom autě někdo seděl.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“