ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

Moderátor: Moderátoři

ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

Příspěvekod vik2 » pon zář 14, 2009 06:50

Napadlo me zalozit toto tema, mohlo by to byt zajimave, poucne a tak...

1. video: http://www.youtube.com/watch?v=L0f2eUuk ... annel_page
tak takhle by se na snehu jezdit nemelo. Prehustene gumy, navic MT. Sjizdet svah na brzde opravdu neni moc bezpecne.
Osobne doporucuji, Uzaverku mezinapravy, malou 1cku a bez plynu dolu, popripade s citem dobrzdovat bez mackani spojky. Kdyby se to uthlo a hrozilo velke nebezpeci, tak pomuze uz jen 2jka a pridat plyn...
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod miro263 » pon zář 14, 2009 07:38

Ja odporucam pri jazde v terene strach, teda aspon jeho cast nechat doma, lebo potom sa clovek nikde nedostane.
BA3 2121
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
Uživatelský avatar
miro263
 
Příspěvky: 421
Registrován: úte čer 16, 2009 11:55
Bydliště: Horehronie

Příspěvekod Michael 4x4 » pon zář 14, 2009 07:49

to určite áno, ale zas treba aj čosi vedieť.....môžeš mať odvahy koľko len chceš, keď napríklad nevieš, že treba podhustiť gumy, tak z toho veľa nebude....
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
Michael 4x4
 
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín

Příspěvekod jiri.k » stř zář 16, 2009 19:20

lama se pta:co jsou gumy MT? (aby nebylo divu- Nivu mam uz cely jeden mesic..)
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvekod Michael 4x4 » stř zář 16, 2009 19:28

pokiaľ viem tak MT - Mud Terrain - proste gumy s veľkým vzorkom, určené na jazdu v teréne :wink:
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
Michael 4x4
 
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín

Příspěvekod miro263 » stř zář 16, 2009 19:34

AT - all terrain ( vsetok teren)
MT - mud terrain ( blato teren)
MS mud snow ( blato sneh)
AW- all weather ( celorocne )
BA3 2121
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
Uživatelský avatar
miro263
 
Příspěvky: 421
Registrován: úte čer 16, 2009 11:55
Bydliště: Horehronie

Příspěvekod vik2 » stř zář 16, 2009 20:04

Dovolim si doplnit a seradit gumy podle prujezdnosti terenem, lehka nadsazka, myšlena važně 8)

1. T3, šípy, a jine zaberove gumy a zhovadilosti
2. nic!
3. vsechny ostatni bezne MT pneu.
4. MS (ano zimaky spravne podhustene jsou dlako lepsi nez AT)
5. AT
6. oststni silnicni pneu

Dalsi vec pro jizdu v terenu, spravne husteni. Nebo spise receno spravne podhusteni. Je to tak trochu otazka zkusenosti a citu, kazdopadne o podhusteni muzeme mluvit az ve chvily, kdy jsme pod 1atm.
Osobne uz jsem otestoval 0.4atm. (Majo mozna jeste mene)

PS: uz mnohokrat jsem presvedcoval Nivaře a i jine offroudaky aby to sfoukly na 0.9atm. kazdej se bal a nechtel!!! nakonec kdyz se me povedlo ho presvedcit. jezdil a kupodivu nikdy nikdo semnou nevyzul plast!!
Niva je tak lehka, ze pri 0.9ti nic nevyzuje.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod jiri.k » čtv zář 17, 2009 06:41

diky za vysvetleni, musim se moc ucit. zatim mam bezdusovky, je dobre dat dusicky?
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvekod jiri.k » čtv zář 17, 2009 06:46

1. T3, šípy, a jine zaberove gumy a zhovadilosti
2. nic!
3. vsechny ostatni bezne MT pneu.


Ten bod 2. se da vylozit taky jako jizda po holem rafku nebo zelezna kola pro orbu na starych traktorech.. :lol:
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvekod vik2 » čtv zář 17, 2009 07:59

Uz delsi dobu mam na Hnilicce/Cervene bezdusovky.
Rafek Samuraj, to je 5.5 nbo 6" nevim presne. pneu 235/75.
Doma skoro porad jezdim na 0.8atm. a i v nejvetsich naklonech a podobne jsem nevyzul!!

V Romanii jsem jezdil prvni dny na 0.8 ale pak jsem dofoukl na 1.2. Jezdilo se dost po kameni a taky hodne casto po sikme hrane steny. Kolo se dost deformovalo a na vzorku bylo videt ze mu to nedela dobre, nechtel jsem aby se zacal trhat.....
Trhani vrorku T3 jsem videl na težkých autech. U nas lseaci na Santane, uplne jim odpadaly boční špalky.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod Majo » pát zář 18, 2009 08:25

by si sa divil, to by si s nami moc nezajazdilo :mrgreen:

pre tych co nahodou nepochopili, vik2 to myslel tak ze su T3,sipy a ine zhovadilosti, potom dlho-dlho nic a potom klasicke MT.... no a potom sa tam niekde stracaju vsetky ostatne gumy :P
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod jiri.k » pát zář 18, 2009 13:24

mam gumy original, tedy Kama 232. a kdyz jsem vcera zkousel co jde na morke trave, tak se mi nivka tocila na bok- napr. misto rovne jela tak 30 stupnu sikmo.. no bylo to v mirnem svahu, ale co se v takovem pripade da delat vic, nez korigovat smer volantem?
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvekod Michael 4x4 » pát zář 18, 2009 13:55

vymeniť gumy :lol:
za sucha to ešte ide, ale za mokra by to už chcelo niečo lepšie
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
Michael 4x4
 
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín

dalsi postrehy k jizde v terenu z Romanie a Jedovnice

Příspěvekod vik2 » ned zář 20, 2009 15:21

Jiri.k - to co popisujes. je nekolik moznosti jak postupovat.
1. nalezite podhusteni, rekneme 0.8atm.
2. velmi maly "plyn". Tak malo jak jen motor snese aby nechcipnul. - tohoto jsem si povsiml. pri vyjezdech v mirnem naklonu, kdyz jedes pod plynem. maji horni odlehcena kola tendenci prokluzovat(diferovat). Navic se k tomu muze pridat poskakovani a skubani auta pokud je teren nerovny. Kdyz nechas jen maly plyn, do urcite doby stale zabiraji vsechny kola. Jde o to vydrzet psichycky!!!!! a dost casto to fakt pomuze!!!
Overil jsem si to v jak Rumunsku tak i ted v Jedovnici..........

PS: v Jedovnici jsem jezdil na 0.8 Majo na 0.6 a Netopyr na 0.9
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod Ivo » úte zář 22, 2009 20:07

Instruktážní video, jak rozhodně ne. http://fishki.net/comment.php?id=57856
Ikdyž, nejsem si jistý, jestli v tom autě někdo seděl.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Další

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron