od Ondra1,7mpi » pon lis 02, 2020 22:16
O TD jsem našel kdysi toto: 1,9 Liter Peugeot Motor, Typ DHW(XUD9SD) eingebaut. Dazu wurden ca. 5000 Motoren erworben, die
1.9 (1,905) Liter mit 75 PS bei 4600 U/min, Drehmoment 132 Nm bei 2250 U / min, Höchstgeschwindigkeit 120 km/h, Verbrauch 8,7 Liter pro 100 Kilometer, (Motor: Peugeot XUD-9SD, Turbodiesel
Softturbo
Einige der in Deutschland zugelassenen Diesel-Modelle hatten einen Soft-Turbo-Motor verbaut. Diese, aus Italien stammenden, hatten zumindest teilweise die neue 1.7 Karosse ohne Dreiecksfenster in den Türen und waren nach 2000 zugelassen. Eintragung erfolgte nach Schadstoffklasse Euro2 mit 75PS/55KW.
Jinak základ je XUD9 a občas zdroje uvádí XUD9Y či XUD9A, ale tento typ do nivy je složen atypicky. Např napínání klíňaku a vana je tam z motoru 1,7D nebo myslím TD. Klasická kladka na XUD9 tam nevleze. Také startér se liší v třetím bodu uchycení od verzí 1,9D. Alternátor je také vzácnější, "musí" obsahovat vývod k otáčkoměru... Prostě těch informací je málo a musí se sbírat postupně s praxí... Kterou zatím moc bohatou nemám... Novější typy těchto motorů se lišili třeba tvarem otvorů hlavy, ale rozměrově je hlava stejná... Čerpadla jsou zaměnitelná... Dokonce lze z Peugeotu s IMO, vykuchat a nandat, je to mechanika plus serepetičky na novějších verzích...
Foto TP z dvou nejčastějších verzí... Typ s 2,1D není sériová verze ale oficiální přestavba... Tomu bych se vyhnul...
- Přílohy
-
-
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD