Niva 1,9 Diesel - zkušenosti?

Moderátor: Moderátoři

Niva 1,9 Diesel - zkušenosti?

Příspěvekod Makaková » úte bře 03, 2009 10:42

Ahoj, ráda bych získala nějaké informace o komůrkovém atmosferickém 1,9 D. O tomhle motoru toho moc napsáno není. Pokud máte nějaké postřehy, pište. Díky Makaková
Makaková
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte bře 03, 2009 10:34
Bydliště: Makakov

Příspěvekod Michael 4x4 » úte bře 03, 2009 11:26

motor Peugeot, myslím že som tu niekde čítal že z 309. Spotreba tak do 7l kombinovaná
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
Michael 4x4
 
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín

Příspěvekod Makaková » úte bře 03, 2009 11:38

Ano, je to motor Peugeot, spíš jsem měla na mysli to, jak je to zpřevodované. Jestli je tam převodovka z benzínu nebo jestli jsou rychlosti delší. A jak se chová v terénu oproti benzínu. Díky
Makaková
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte bře 03, 2009 10:34
Bydliště: Makakov

Příspěvekod vik2 » úte bře 03, 2009 14:21

prevodovky a diferaky jsou podle dostupnych informaci stejne s benzinovejma.

Predni dif je jinak uchycen, ale stale je hlinikovej

Delaji se i TD. tady na foru ji ma Termix.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod Marko87 » stř kvě 13, 2009 19:02

Zdravím všetkých,

Tiež by som rád vedel, ako sa 1,9D (47 kW) správa v teréne. Nie je tento motor slabý?
Vďaka.
Marko87
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř kvě 13, 2009 14:18
Bydliště: BA-Ružinov

Příspěvekod vik2 » stř kvě 13, 2009 19:38

Nemam ji, ale podle toho co o Nivach vim si myslim, ze slabej neni.
Ten motor ma Tocak vetsi jak klasickej 1600 benzin, a zatahuje odspoda.
Neni duvod se obavat 1.9D
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod Marko87 » pát kvě 15, 2009 14:05

Vďaka za skúsenosť.
Marko87
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř kvě 13, 2009 14:18
Bydliště: BA-Ružinov

Příspěvekod staneko » stř čer 24, 2009 19:03

Co se týká vlastností v terénu, tak si myslím, že není čeho se bát .....
Jen občas je problém se servisem ..... myslím s ND ... některý věci (motor) se těžko shání jak u LADY tak u PEUGEOTA ..... jednou jsem si naběhl s opravou starteru .... nepasuje ani ten, ani ten .... :D
Uživatelský avatar
staneko
 
Příspěvky: 110
Registrován: sob čer 20, 2009 21:36
Bydliště: Brno

Příspěvekod Oldřich » čtv dub 08, 2010 20:29

Má ta 1.9D řídící jednotku??

Odpověď nemá... Zjištěno... :P
Naposledy upravil Oldřich dne pon dub 12, 2010 06:41, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Oldřich
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned říj 12, 2008 21:46
Bydliště: východní čechy

Niva 1,9 D

Příspěvekod Martin H. » úte srp 03, 2010 20:45

Jenom bych se bál při jízdě v hodně těžkém terénu. Přece jenom originál verze v benzínu má rozvodový řetěz. A motor z Peugeotu 1,9D má rozvodový řemen...při větším rázu na převodové ústrojí a potažmo motor by mohl přeskočit. :D
Martin H.
 
Příspěvky: 266
Registrován: pon lis 05, 2007 14:38
Bydliště: Voleč

Příspěvekod mergl » pon říj 11, 2010 20:03

remen nepreskoci,vzdyt i jine offroady maji remen a nic se nedeje rekl bych ze diesel do nivy bude dobra volba,zavodit s nivou neni potreba a diesel hezky tahne od spodu takze do terenu ideal.
Uživatelský avatar
mergl
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 05, 2010 21:31
Bydliště: LN

Příspěvekod TomasNM » stř říj 20, 2010 18:18

Podla mna je diesel do terenu idealny.
Taha odspodu,takze netreba drzat otacky a netrpi tym tudiz spojka.
Spotreba je ovela krajsia.
Nema ziadnu elektroniku a je dokonale tesny,takze staci snorchel a hura s nim pod vodu.
Remen som nikdy nepochopil,preco by mal preskocit,sak ten taha iba cerpadlo a vacku,ktore sa daju v pohode otocit rukou,takze ziadna extra zataz na nom neni,
Teda videl som jedinykrat preskoceny remen na starsom Passate,ale ten preskocil nasledkom toho,ze mu do rozvodov vleteli plavky,ktore chcel pouzit ako nahradu za pretrhnuty vonkajsi remen k vod.pumpe na dialnici.
TomasNM
 
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Příspěvekod zimf » ned lis 07, 2010 00:44

chci se zeptat co všechno je třeba upravit aby jste napasovaly motor z pažouta do nivy? po skušenostech s " íčkem " o tom uvažuji
Uživatelský avatar
zimf
 
Příspěvky: 18
Registrován: sob říj 23, 2010 17:30
Bydliště: Praha

Příspěvekod vik2 » pon lis 08, 2010 08:46

Diesel je vyhodnejsi v lehkem a strednim terenu. v obtiznem a tezkem uz je nanic.
Pro vetsinu lidi na beznem provozu je idealni, uspornej.
Ale jak prijde do tuheho konci.
pouzitelnej rozsah diseselu 2,5tis. otacek???
silnej benzim tahne od 2-6,5. Dukazem jsou trebas zavody. Na ceskem Trialu uz skoro vsichni maji Benziny. V8 Range Rover napriklad.

A tak to bude i s Nivou. 1.9D/TD vs 1.7i/MPi - na bezne jezdeni vyhoda diesel. jak prijde do poradnyho terenu tak tam ten Diesel utrapis. Protoze tady potrebujes skoro furt max. vykon.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod TomasNM » pon lis 08, 2010 17:46

S tymto tvrdenim si dovolim nesuhlasit. Podla mna je vhodnejsie radsej krutit kolesami pomaly a isto,ako rychlo s plynom na podlahe. Neviem,neni som extra skuseny v offroade,ale to co poznam(a malo toho predsalen neni) zakazdym banujem,ze nemam TD,pripadne pomalsiu redukciu. Holt,to je uspora prvotnych nakladov. 1000e je 1000e v pripade za doplatok za D. Kazdopadne sa pohravam s myslienkou namiesto 16b tam nejaky 19td napchat.
Citroen Evasion 2.1TD
TomasNM
 
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Další

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků