Scotova NIVA

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10508
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Luděk Musil »

Jarda_NIVA1.7 píše:... jen nerezove, nezarezne to ...
Pche :!: Idealista :P . Ty jsi ještě neviděl zrezavělou nerez :?: L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 356
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

mycka.JPG
Ty originální valečky jsou pozink ze? V té panhardce byly ve slušném stavu, jen lehká povrchová koroze na konci, jinak jako nove.
Edit: Tak auto je zespod umyté, už teď je vidět, že nová kapka oleje prosákla přes těsnění olejové vany motoru. Po mytí byla trochu legrace, že auto nešlo nastartovat. Zateklo kolem zapalovacích kabelů, stačilo to vyfoukat vzduchem. Kabely už nebyly nic moc, tak jsem je hned vyměnil.
Henry
Příspěvky: 626
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Henry »

scot píše:...už teď je vidět, že nová kapka oleje prosákla přes těsnění olejové vany motoru...
Tak to vela stastia! Musi dole plechovy kryt spodku motora (ak ho mas), predny dif a nakoniec vana.. Podla mna sialenost a zbytocnost porovnatelna s tou vymenou spodnych silentblokov ramien v napravnici.
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 356
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

No sám to dělat nebudu. Nemám na to ani čas, ani znalosti. Nicméně aby z toho nekapal olej je pro mně nutnost. Zaprvé to vadí mi samotnému a zadruhé by mě s tím žena vykopala z baráku :). Blíží se doba, kdy položíme dlažbu a do té doby to musí být cajk.
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7218
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od valda1971 »

Mně to tudy teklo po výměně oleje (asi jsem s ní hnul při povolování/dotahování výpušťáku) a pomohle jen s citem podotahovat všechny šrouby ci ji drží. O té doby klid.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4264
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Teepee »

Že by nějaký Žigul nedělal loužičky?! Na dlažbu hodíš karton, nebo koupíš speciální savé podložky a nebo dáš nejakou plastovou vanu a nebo podomácku, bude-li hodně prskat, sebereš jí plech z trouby (kterej si mj. snadno opatříš v nejbližším kovošrotu).
Jinak zámkovka se fleků od oleje zbaví cca za rok, vyplaví to déšť a pomůže mráz, sluníčko.
To že z auta začne unika nějaká provozní kapalina může mít na svědomí i kapalina samotná. Neudělal jsem dobrou zkušenost s olejem Shell. Od jeho jednoho použití jsou pod Felicií loužičky, která mě do té doby udivovala tím, že je pod ní sucho. To stejné udělal na Nivě, kde byl schopen procpat se výpušťákem. Ale není to jednoznačný, on byl asi nějakej pančovanej = hodně řídkej ač byl 15W-40.
Z tohohle si nervy nedělej. Jedině jak píše Valda, přejdi šroubky vany a stačí.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 879
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Luděk Musil píše:
Jarda_NIVA1.7 píše:... jen nerezove, nezarezne to ...
Pche :!: Idealista :P . Ty jsi ještě neviděl zrezavělou nerez :?: L.
Tak zalezi jestli myslis jen neco Cr kalitelnyho, to samo rezne, kdyz je tam uhlik (zakaleny min, ale rezne) nebo neco treba potravinarskeho (1.430x), na tom se i v dost koroznim slanem prostredi objevi max. lehka liska. Pistky brzdicu na nive mam z CrNi materialu, pouzivaneho v raketoplanech a v pecich, nevim presne oznaceni, je tvrdy (skoro dvojnasobna pevnost oproti te potravinarske a podobna korozni odolnost), neni kalitelny a vpodstate neni ani zihatelny. Ale nechtej vedet, kolik a jakych jsem od soustruznika dostal jmen, kdyz mi delal tech 6 pistku :).

2 scot:
jj, dnes by mely byt pozink, u starsich pry byly dokonce niklovane, coz je odolnejsi, nez Zn, ale nerez je nerez, ja kdysi odkoupil implantatovou 1.4441, je podobna te potravinarske, ale korozne odolnejsi
A u kratke nivy 2006 mi prislo, ze byly cerne, takze na vymenu dojde i u nove dlouhe.

2 Teepee:
jo u octy 1.8T pouzivam shell helix ultra 5W40 a taky porad neco pretesnuju - delal jsem vanu, viko ventilu nekolikrat, ted snad uz elribg bude drzet, ale prekvapilo me, co za smejd je treba corteco, ja uz filtry jen mann a tesneni elring, kamarad jeste rika reinz, ale s tim zkusenost zatim nemam, ted jsem koupil jen neco na rapida
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10508
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Luděk Musil »

Jarda_NIVA1.7 píše:... Pistky brzdicu na nive mam z CrNi materialu, pouzivaneho v raketoplanech
ale ty taky občas havarují :P
Jarda_NIVA1.7 píše:... nechtej vedet, kolik a jakych jsem od soustruznika dostal jmen, kdyz mi delal tech 6 pistku :).
Dovedu si to představit. Nože se lámou i u měkčích materiálů :idea:
Jarda_NIVA1.7 píše:... reinz, ...
Slyšel jsem o nich, vlastně jen, kladné recenze.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 356
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

Teepee píše:Žbude-li hodně prskat, sebereš jí plech z trouby.
Podle loužiček kape motor, převodovka a zadní kardan. Kdybych ženě posbíral plechy, tak jsme bez cukroví. Na tátově Nivě se přetěsnil ten krycí plech hlavní převodovky a teď mu neteče nic, takže žiju v naději, že k takovému stavu také dopracuji. Pokud je zámkovka na sluníčku, tak olej časem zmizí, ale v přístřešku a garáži bohužel ne.
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 879
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 scot: zadni diferak myslis? me u te nove trochu vypustak na motoru, protoze ja vse musim vylepsovat a dal jsem na motor vypustak s magnetem a i pres kuzelovy zavit neco dokaze prolnout...
Pokud to tece na zadeklovani a vana, tak se necha, gufera jsou horsi, ikdyz vana je blbej pristup i po demontazi predniho diferaku, ta napravnice tam proste vadi a dlouhe cerpadlo taky.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 356
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

Zadni diferak vypada na gufero, je to zaolejovane shora dolu smerem od kardanu.
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 879
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

scot píše:Zadni diferak vypada na gufero, je to zaolejovane shora dolu smerem od kardanu.
Tam ta vymena gufera neni tak hrozna, nejlepsi asi dat smerove a pokud nemas vuli na hrusce, tak by to tect nemelo... kdyz oddelas prirubu pro kardan, tak by se ten diferak mel teoreticky seridit, ale pan z S3 Collection mi rikal, at to delam na kolech, vezmu na to ockovy klic a dotahuju, pry tim ockem to nepretahnu a bude to pruzit, kdyz to bude spravne dotazeny. Min. jedno jsem menil a diferak pak fungoval normalne, jeden diferak jsem si tak nejak od oka stavel a ten taky fungoval, jen se na magnetu delalo trochu vic jemnejch sponek, vydrzel vylet do Afriky a pak jsem dal samosvor.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 356
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

Abych pravdu řekl tak přitáhnutí šroubů mně ani nenapadlo, protože neznám utahovací momenty a nerad bych to přetáhl. Holt mi chybí Vaše zkušenosti. Po těch letech s Ladama jste na tom technicky lépe než kdejaký automechanik. Mě v rozvoji momentálně brzdí práce, děti a přestavba baráku, ale i tak mně Niva hodně naučila. BTW. dneska mi přišel nový přerušovač blinkrů a ten funguje na jedničku. Je to jiný model než předtím, objednal jsem z ABC. Taky mi přišly nové pružiny. Stříkáte je něčím? Přijde mi, že ta barva na nich je docela odolná. Není to ta převozní jako na většině dílů co mi dosud přišly.
Přílohy
prerusovac.JPG
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 879
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 scot:
nepretahnes, no nesmis na to vzit klic s trubkou... :)
ja ted strikal pruziny na feldu pred montazi dinitrolem 81, take byly lakovane a ten dinitrol 81 je pruhledny jako vosk na podvozek
https://www.autolaky1.cz/dinitrol-81-tv ... l/i987690/
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 356
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

Když mám ten motor tak umytý, tak jde konečně vidět, kde je nejvyšší bod, kde ton olej začíná z motoru vytékat. Je tam šroub s pérovou podložkou. Zkusil jsem jemně dotáhnout , ale po nastartování to teče pořád. Může se dát na závit ten těsnící tmel, kterým se těsní převodovky?
Přílohy
olej.jpg
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“