Jarda: ja znacky moc neriesim ani pri spotrebnom materiali, ani pri dieloch, lebo vsetko to je Cina a vsetko ma velmi kolisavu kvalitu. Tie filtre su teraz tak lacne, ze vzdy kupim 3-4 kusy roznych "renomovanych" vyrobcov (Mann, Ufi, Bosch, Champion, atd.), porovnam si ich prevedenie (kvalita papiera, kvalita lepenia bokov "harmoniky", kvalita tesnenia, atd.) a tie ktore su na prvy pohlad smejdy, hned vyhodim a zvysok postupne pouzijem.
Skodamotor staci raz uvarit a hned je prinajlepsom fuknute tesnenie alebo rovno skrivena hlava ci blok. Zigul vydrzi ovela viac, tam musis spravit nejaku sialenost ako jazdit bez vody alebo naliat studenu vodu do horuceho motora. Dalsim problemom Skodamotorov su spominane termostaty, ktore su prietokove, umiestnene na vystupe z motora a bez skutocneho "maleho" okruhu (ak nepocitame tenku hadicku do expanznej nadrzky ako najvyssie polozeneho miesta, kam by sa teoreticky malo chladenie cez nit na termostate odvzdusnit). Ked sa motor zohreje, termostat sa relativne prudko otvori, pusti horucu vodu do chladica, vytlaci odtial naporom vzduchu podchladenu vodu, ktora zaleje horuci motor a az ked sa relativne chladnejsia voda dostane cez cely motor k termostatu "za motorom", tak sa ten zase privrie. Termostat na Zigulovi je obtokovy a je umiestneny na vstupe do motora/cerpadla, ma plnohodnotny "maly" aj "velky" okruh, navyse je termostat obmyvany a regulovany zmesou tychto 2 vstupov, takze dochadza k jeho velmi pomalemu, postupnemu a zdlhavemu otvaraniu a preto motor netrpi teplotnymi sokmi.
Ale ak porovnas akykolvek motor vychodneho bloku s tym, co v tom case (povedzme 80. roky) bolo na zapade, tak to co sme tu mali, bola prinajlepsom z nudze cnost. Mam VW 1,6D bez turba a to su spolu s inymi legendami ako diesle Mercedes W123 a podobne to najlepsie, co na svete kedy bolo, prebeh 1M km bez GO je relativne bezna vec. Tomu nemoze ziadny benzinak a uz vobec nie "vychodny", konkurovat.
Mara: nemas v tej Nive motor zo Skody?
Taketo patalie vobec nie su bezne, to je skor vynimka a musi pre to existovat nejaky dovod. Hlavu mas rovnu? Dosadacie plochy dokonale ocistene? Pouzite kvalitne tesnenie?