Niva Mara

Moderátor: Moderátoři

Re: Niva Mara

Příspěvekod tajga » úte zář 28, 2021 16:51

skoda ze tak miniaturne rozlisenie, tazko tam je nieco rozoznat
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 578
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Niva Mara

Příspěvekod Ondra1,7mpi » úte zář 28, 2021 20:40

Mě zaujalo, že to dáváš s nesundanou kapotou... To smekám... Já jí sundavam snad kdykoliv cokoliv na motoru dělám... Teď už naštěstí méně než s benzínem...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1382
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Mara

Příspěvekod Mara » úte zář 28, 2021 21:58

To rozliseni jsem neodhadl, ale je to jen takova pamatecni pripominkova momentka. To je uz motor nahradni, co jsem rozebral i s pisty a zas slozil. Z toho plyne i ocekavany vysledek. Kapotu jsem sundat nechtel, co slo nesroubovat tak jsem nechal tak. Obcas se to muselo popotahnout a nejak tam proklickovat. Ted zbyde jeste dozapojit vsechno kolem a jeste se potom prizabrzdim na zplacani nejake prevodovky do funkcniho stavu. Trva to, ale budoval "jerab" a furt je co jineho k praci. V nedeli cistit plastovou nadrz lancie byl taky zazitek :D
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piago bravo/ciao
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1063
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvekod Mara » ned říj 03, 2021 11:34

Tohle byla docela rychla oprava prevodovky, vystupni hridel zustala v poradku, tak se jen prehodi ta priruba. Jinak to strzeni tehda dalo docela zabrat, aby se odjelo :)
Přílohy
tmp-cam-8923105499260852515.jpg
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piago bravo/ciao
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1063
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvekod Dusan » ned říj 03, 2021 15:34

Neutiahnuta matka...
Dusan
 
Příspěvky: 3465
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Niva Mara

Příspěvekod Mara » ned říj 10, 2021 23:42

Matice byla dotahnuta na cca 80
Nm a heftnuta cockem, spise to dostalo zabrat. Nivka uz ma zasebou prvni testovacku a hned odvaznych asi 200km. Bude to chtit nejake zajezdove tempo nejaky cas a nervy mi cestou žral ukazatel teploty, zacal ukazovat podle otacek.. na volnobeh ukazuje 90 s kdyz je motor toceny tak ukazatel se aktivne hybe podobne otackam. To nevim cim je, ale zda se to chladi normalne.. no ale jsem rad, ze to jede..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piago bravo/ciao
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1063
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvekod Mara » stř říj 13, 2021 17:46

S tim snimacem teploty si nevim rady. Po zapnuti klicku studeneho auta uz ukazuje 90 a s multimetrem jsem zjistil akorat ze piska, kdyz spojim konektor k cidlu s kastli. Ukazuje kolem 7v.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piago bravo/ciao
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1063
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvekod tajga » stř říj 13, 2021 21:25

Cory píše:Preco to treba prepajat naspat pred EK? Vychadza mi z toho jedno a to, ze system potom nie je nastaveny korektne a zmes je zbytocne ochudobnena, co nepriaznivo vplyva na stav ventilov a sediel. Ano, usetrime liter LPG a o par desiatok tisic km dame 500e za repas hlavy.



Pri kvalitných moderných systémoch LPG môže riadiaca jednotka motora navyše v maximálnej miere využiť vyššie oktánové číslo kvalitného LPG a pri správnom zmiešavacom pomere so vzduchom a nastavením predstihu vie motor spaľujúci LPG pracovať na reálne rovnaký výkon ako pri jazde na klasický benzín (v ideálnych podmienkach dokonca s vyšším výkonom).

dneska som sa toto docital na stranke topspeed. Tak asi to treba prepajat lebo to ide na riadiacu jednotku lovato a ked pojdem na EK tak budu merat na benzine a riadiacu to prehodi na povodnu z nivy. Takze asi to bude ok, ziadny repas hlavy iba to je dobre vyladene, lebo ako som uz niekolkokrat pisal na LPG mi to ide lepsie ako na benzin. Tiez viem rozoznat horsi plyn z pancovanej pumpy, vtedy mi to zerie viac a horsie taha.
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 578
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Niva Mara

Příspěvekod Cory » čtv říj 14, 2021 10:40

Myslim, ze pleties 2 veci. O vyberani akej prepojky pred EK ide? Dobre vyladena RJ LPG naozaj vie vyuzit vyssie oktanove cislo samotneho LPG, to nepopieram. Navyse za stechiometricku zmes sa povazuje tusim nieco nad 15:1, oproti 14,7:1 na benzine. Ak je lpg dobre nastavene, moze ist lepsie ako benzin, a musi tiez spolupracovat s benzinovou RJ. Otazka znie, o aku prepojku ide? Niektori experti robia to, ze zamerne ochudobnia zmes na lpg, kvoli nizsej spotrebe. Lpg je zradne tym, ze prejav chodu motora na chudobnu ci bohatu zmes nie je taky zretelny ako na benzine. Preto mi z toho vychadza, ze niekto nastavi chudobnu zmes na lpg a za pomoci nejakej prepojky to dokaze RJ motora ignorovat. A to je zle
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11190
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Předchozí

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků