Teepeho LADA NIVA

Moderátor: Moderátoři

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Vašátor » pon led 29, 2018 20:45

Přesně tak. Pokud se do paken jednou dostane olej, už se z nich nedostane. Navíc nejhorší je, že různí výrobci brzdového obložení používají různé materiály a tak se vždy musí měnit pakny na obou stranách. Jednou jsem chtěl takto ušetřit a vyměnil pakny jen na jedné straně, protože na ně vytekl olej. A stejně jsem na TK neprošel :mrgreen:
Bubny klidně přehoď, nic se nestane. Každopádně pokud je jejich povrch rozdílný, značí to rozdílný brzdný účinek. Klidně je vezmi jemným smirkem a povrchy sjednoť.
Na hydrauliku bych to neviděl. Jen mě mate, že jsi psal, že byla ruční brzda v pořádku. A to jako úplně v pořádku, souměrně?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Teepee » úte led 30, 2018 12:14

Včera jsem objednal sadu paken (Brembo) a válečky (ATE), vyměním pakny, sjednotím bubny a uvidím...
Díky za čas a rady, dám pak vědět. Dostanu se k tomu snad v pátek...
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Teepee » pon úno 05, 2018 10:15

Záhadu-závadu jsem v pátek objasnil, efektivně dořešil (díky!), jen její původní projevy trochu záhadou zůstaly. :dontknow:

Vyměnil jsem pakny, sjednotil pečlivě bubny, levé gufero by bylo lepší ještě vyměnit, popasoval se s tloušťkou nového obložení, nastavil ručku, dojel na STK a ... brzdilo to perfektně! :hello1:
Jak na hydrauliku (to zíral i technik), tak v podstatě na ruční. Tenhle technik zkouší u ručky každé kolo zvlášť, spíš honil brzdný účinek, nakonec tahajíc za ručku oběma rukama zkonstatoval, že tam těch 1,5 tuny dostane. Ve spojení s informací, že jsou nové nezajeté pakny byl k tomu smířlivější.
Takže jsem šťastný, že je to v cajku, už jsem dost klesal na mysli... :oops:
Všem diskutujícím děkuji za podporu, blbá shoda okolností, že původně šla na hydrauliku rozdílně, ALE na ruční souměrně. :koko: :banghead:
Při štelování ručky jsem teď samozřejmě vodítko lanka pořádně vyčistil a namazal, ničím jiným to matení nepřítele asi být nemohlo.
Po bitvě každý generálem jest...
Přílohy
20180202_104624_1.jpg
Nové pakny
20180202_132701.jpg
Staré pakny
20180202_113915.jpg
Rozdíl PZ
20180202_113910.jpg
Rozdíl LZ
20180202_121155.jpg
Sjednocení LZ
20180202_121151.jpg
Sjednocení PZ
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Mara » pon úno 05, 2018 10:44

Oblozeni vypada dobře, byla by skoda nechat do nej guferem pustit znova olej :) Na Lancii mi na stk tak testoval zadni bubny az sel jeden do elipsy po odjezdu z prohlidky. Asi jej i koroze oslabila, nebo co.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Teepee » pon črc 15, 2019 10:56

Niva jezdí, většinu času si hoví naleštěná v garáži, aktuálně 61 100km a přesto mám dva dotazy.
1. Objevuje se chyba P0441. Začlo to v květnu cestou ze srazu, kdy jsem jí trochu prohnal po hrbatých asfaltkách někde u Boleslavi. :roll:
Dost jsem toho pohledal, ale jestli máte někdo nějakou zkušenost, nebo dobrou radu, rád si jí poslechnu.

2. Ke konci roku 2019 končí LPG nádrž velikosti 80litrů, objemu 64litrů, která ZABERE CELEJ KUFR!!!
V Neptun Harfa kde LPG BRC Velizovi montovali jsem se kdysi ptal a nic jiného než tohle monstrum nenabídli.
Dá se namontovat menší nádrž?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Marťas » pon črc 15, 2019 20:05

Teepee píše:Dá se namontovat menší nádrž?

A co jí dát dolů? Spousta lidí to tak má.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Hurikán » pon črc 15, 2019 23:05

A co to dát pryč úplně? Nevím, kolik toho s Nivou najezdíš, ale myslím si, že asi ne tolik, aby byl plyn nezbytný.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Teepee » úte črc 16, 2019 09:01

Oboje úplně nevylučuji, jen jsem si to seřadil na:
1. menší nádrž (jenom se upraví naohýbání trubek v kufru a dá se menší lůžko nádrže. Ideálně maximálně polovičních 40l, tj. 32l LPG na cca 300km, čerpačku mám 3km.)
2. nádrž pod auto (dává se k systému Lovato, tady mám BRC tak to možná nepůjde kvůli homologaci. Dál nevím jestli nebude konflikt s tažným, to musí zůstat. Pak ještě řešit jiný výfuk.)
3. demontáž LPG ("to máte": jednotku, vstřiky, trubky, reduktor, filtr, chlazení, LPG nádrž, plnící hrdlo, čudlík na palubce.)
Body 2. a 3. složitější a dražší, než bod 1.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Mara » pát črc 19, 2019 00:23

Dat mensi nadrz by asi nemel byt problem. Tu 40l valec mam v kufru uplne na podlaze a nevadi mi. Dojezd 300 se da taky zvladat, ted jsme prohnali Nivku asi 2500km cesta necesta a skoro cele na plyn.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Teepee » pon zář 23, 2019 09:28

Teepee píše:...1. Objevuje se chyba P0441...
Po vyloučení vady elektromagnetického ventilu jsem se přesunul k nádobce s uhlím.
Má tři vývody.
Jeden krajní přichází od nádrže, druhý krajní jde do elektromagnetickému ventilu.
Prostřední vývod na nádobce je otevřený. Když do toho fouknu hadičkou odpojenou od ventilu, tak to z nádobky fučí ven! Když nacucnu, tak dovnitř. Když ten vývod ucpu prstem tak nic.
Na videu je vidět, že tam je nějaký ventilek (kroužek), který zůstal viset otevřený ???
Prosím o radu, jak to má fungovat. Video: https://www.youtube.com/watch?v=DNAd7OzJzVI

Tak nic, odpověď je tady: viewtopic.php?f=164&t=23531&start=32 :lol:

No a schválně zkusím, jestli to snadno koupím v CSAutoLada. A pokud ne, pak asi navlíknu hadičku a na ní dám ventilek z ostřikovačů :idea:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Teepee » čtv zář 26, 2019 07:44

Teepee píše:...odpověď je tady: viewtopic.php?f=164&t=23531&start=32 :lol:
Cory píše:Je to zlozitejsie ako si myslite. Vypary z nadrze postupuju z nadrze cez odlucovac a gravitacny ventil dopredu do nadobky s aktivnym uhlim. Uhlie tie pary absorbuje. Nadobka, resp absorber ma na sebe jednosmerne ventil spojeny s atmosferou. Absorber je spojeny so sanim, za klapkou. Pri volnobehu sa ventil striedavo zatvara a otvara, cim podtlakom otvara jednosmerny ventil na absorberi s prehana cerstvy vzduch cez absorber, kde sa obohati o ulozene vypary a putuje do sania. RJ dokaze korigovat frekvenciu ventilu a podla mna to cvakanie vznika len pri urcitej frekvencii. RJ ma v tabulkach presne prepocitane hodnoty mnozstva vzduchu, ktore cez ventil prejdu. A na zaklade regulacie dlzky vstrekov vie zistit ci je uhlie nasate alebo suche, pripadne netesnost systemu
Nevíte někdo jak moc těsný má být "jednosmerny ventil spojeny s atmosferou"? Může být úplně hermetický?
Uvažuju, jestli je těsné víčko nádrže, tak když uzavřu ventilkem z ostřikovačů nádobku s uhlím (absorber), pak možná tlakem výparů z benzinové nádrže praskne separátor, nebo se nafoukne nádrž... Nebo je tam někde jinde nějaké odtlakování systému?
Je to nádobka s uhlím číslo 21103-1164010-03. Nemáte někdo možnost těsnost toho jednosměrného ventilu na středovém vývodu nádobky vyzkoušet?
Nebo neříká o tom něco pán ve videu: https://www.youtube.com/watch?v=DNAd7OzJzVI ? Tolik ruštinář zas nejsem.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod hush » stř říj 09, 2019 08:07

Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Uživatelský avatar
hush
 
Příspěvky: 306
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Teepee » pon říj 14, 2019 14:24

Cory píše:Chyba P0441 po dlhšej jazde
Ja vam neviem, ale ak ide o RJ M7.9.7, tak kod 0441 je Неверный расход воздуха через клапан продувки. RJ porovnava mnozstvo nasteho vzduchu, k tomu podla polohy klapky vstrekne mnozstvo benzinu a podla LS analyzuje zlozenie zmesi. V mapach RJ je graf s mnozstvom vzduchu prejdeneho cez ten ventil absorberu v zavislosti od otacok. Z toho vyplyva, ze k natrubku na klapke, kde usti hadicka od odvetravania ide bud vela vzduchu, alebo malo. Ak vela, je niekde nejaka netesnost. Kludne aj na klapke alebo sani, alebo niekde medzi ventilom absorberu a sacim potrubim. Moze to robit napriklad aj vytiahnuta mierka oleja v motore. Je to prepojeny system. Ak by bol opacny problem, potom ten ventil nepusta ziaden vzduch a najjednoduchsie je ho vymenit. To co je medzi samotnym ventilom a nadrzou nam moze byt ukradnute, nebude to sposobovat ziaden problem, ktory by RJ zaregistrovala.
Tak jsem udělal kouřový test na netěsnosti v sání a bylo během 5 vteřin jasno, že volnoběžnému ventilu skoro upadlo víčko. :shock:
Víčko drží tři čepy, visí teď jen na jednom, je vylezlé ven a fučí to tam. Auto šlape jinak jak hodinky, žádné potíže s volnoběhem nejsou. Kdyby byly, našel bych to dřív a nešpekuloval bych tu nad systémem odvětrání nádrže. :!:
Navíc tohle neznám jako chybu P0441, ale P0171 - System too lean. :D
A připomíná mi to ty zamaštěný pakny, které na ruční brzdu brzdily stejně. :rolleyes: :lol:

Hushovi dík za tip, jak předejít zalepení ventilu KPA (клапан продувки adsorbera), filtr preventivně dosadím.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Teepee » úte říj 22, 2019 08:27

Po vyndání ventilu to není o ztracených čepech víčka, ale rozlámaném plášti ventilu. Asi se přidíral a víčko se vytrhlo.
Včera jsem podruhé vyrazil do CSAutoLada, těsnění pod škrtící klapku stále není, ventil jsem koupil. Stál 1 651,-Kč :shock:
Docela chybí nějaký CSAutoLADA e-shop, kde by člověk věděl předem, do čeho jde. V M-Caru je za 730,- ale nesedí kód a tvar jehly.
Je v pěkné modré krabičce, na sobě kód nemá a víčko nemá osazení (snad bude těsnit). Za ty peníze ale bude určitě fungovat na věky. 8)
Přílohy
20191022_051628.jpg
20191022_051727.jpg
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Vašátor » úte říj 22, 2019 09:50

Na automante ho mají za 11eur. CSlada si koukam umí říct cenu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků