Niva Mara

Moderátor: Moderátoři

Re: Niva Mara

Příspěvekod Mara » pát úno 08, 2019 14:28

Tak to by me nenapadlo, ze to je z Chevy, diky. 1foto ze zahradky :mrgreen:
Přílohy
010220131050.jpg
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 710
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » sob úno 09, 2019 09:49

2 Cory:
ja mam v dlouhe prevodovku z nivy r.2007 a ma nejakou hrozne kratkou 5ku, co jsem dal tu z prelomu tisicileti zas do kratke, tak ta je znatelne delsi... no a pridavky jsou snad vsechny stejne
2 Mara: kde by se tady vzala z ruske chevy? a na vyvoz se delal monoblok ne? :) pro motor opel
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 616
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: Niva Mara

Příspěvekod Cory » ned úno 10, 2019 10:07

Ano, do niektorych Niv sa montovali prevodovky 2123. Podla coho, to uz netusim.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 10331
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Niva Mara

Příspěvekod Mara » ned úno 10, 2019 11:01

Ten zkusebni mechanismus prevodovky na stole stal za houby, tak jsem se hecnul do jeji rozborky. Rozperny krouzek hnaci hridele byl v poradku a zkusim tam dat 2, ale vypadal docela dobre. V prubehu prace jsem zajel za jinym Nivarem, daly se hlavy dohromady a rozebrala se jeho prevodovka s vyskakujici 4kou. Jeho rozperny krouzek byl rozpadly a asi i tenci. Hlavni lozisko hnaci hridele i nekolik dalsich lozisek melo rozpadlou plastovou klec. Zkusim koupit nejake kvalitni loziska.. Doporuceni? Vidlicka 4ky byla asi o milimetr jetá, tak se da bud nova, nebo zkusim navarit tvrdou elektrodu a zbrousit.. Vidlicka petky uz je taky alespon o milimetr jeta, tak preventivne se taky da lepsi. Jsem z toho mel obavy, ale prace se da docela zmaknout, az na obcas nejaky zadrhel. To se ale u prvni rozborky da cekat. Tu prevodovku s teoreticky kratsimi kvalty dam asi pozdeji na auto a jeste ty otacky overim. Mozna by si lepe radila s vetsimi koly, ale na 5ku bych ji uvital vic do sily nez rychlosti. Kolem 115 ji davaji odpory zabrat, zvlast se zahradkou :D
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 710
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvekod Majo » ned úno 10, 2019 12:04

Vidlicku nenavarovat, ak je opotrebovana ta vrchna vrstva, vyhodit. Ono je to povrchovo praveze makke, aby sa neopotrebuvala ta cast, do ktorej sa to zapiera. Preto je velmi dolezite aby hriadele nemali volu a vidlicka bola s volou pekne v strede. V idealnom pripade sa ta vidlicka niecoho dotyka iba vo chvili ked radis. Ak je v stalom zabere, ci uz pri zaradenom alebo vyradenom prevode, jej zivotnost bude extremne nizka. V lepsom pripade sa to prejavi dlhym chodom paky, neskor nebude drzat rychlost lebo ju nedokaze zaaretovat. Prevodovky su v Nivach od pociatku az 3 a pridavne sa tiez lisia. Ale bezny uzivatel to nepostrehne. Malokto pociti rozdiel v doferencialoch a tam su vacsie skoky...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6459
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Niva Mara

Příspěvekod Mara » ned úno 10, 2019 15:23

Nez jsem to precetl tak svarecky uz chladnou :D Vidle koupim nove. Ale zjistil jsem, ze tvrda elektroda na to stoji zahouby a ceockovy drat nema spatne vysledky. Po testu klepnutim zabrousenym hrotem pilniku, zustal v ceockovem svaru zhruba stejny dulek jako ve vidlicce. A elektrodovy svar, nejen ze se blbe delal, ale i tvrdost je tak velka, ze bych to tam nedal.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 710
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvekod Mara » úte úno 12, 2019 12:40

Ten svarovaci drat ma podobne slozeni jak vidlicka. Elektroda nema -fe 40%, ti 18, zr 17, si 10...
Vidle - fe 94, si 2.3, ni 0,7, cu 0,9...
Co2 svar- fe 95, mn 2, ni 0.97, cu 1.66, si nic
Tak podobnost by zhruba byla, ale tvrdo elektroda je nevhodna :D
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 710
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvekod Cory » úte úno 12, 2019 14:03

Taketo vidlicky pouzivam uz len na toto
Přílohy
FB_IMG_1549976430681.jpg
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 10331
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Niva Mara

Příspěvekod Mara » úte úno 12, 2019 18:09

No pěkné, umělecké, hodné galerie 8)
Hlavni lozisko nemeli ani asi v nejvetsi prodejne lozisek v Brne. Tak jsem odkazany na koupi nejakych primo na Lady a maji i ty vidlicky. Akorat beztak zas budou mit ty plastove klece, ale kovove by mozna nadelaly vetsi paseku po rozpadu.
Ten co2 svar nezavrhuju, v pripade vyjetejsiho krouzku by se mohla vidle nechat mirne sirsi. Ale povrchove by vybrouseni chtelo vyhladit. No ted zkusim nove a prevodovek na repas je vice, tak se uvidi co a jak s nema bude..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 710
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv úno 14, 2019 15:25

Jakou ze to vidlicku vlastne schanis? Petkovou?
Strejdo, to tvoje auto vyrobili ještě před tím než se začala vyrábět normální auta.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 9724
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Niva Mara

Příspěvekod Mara » čtv úno 14, 2019 20:12

Jo 5kovou, ona jeste fungovala, ale ma uz asi 1mm ubrane vrstvy, tak dokud je to na stole rovnou bych ji radeji vymenil. A 4kovou taky shanim. Neni 4kova stejna jak ta 2. vedle ni?
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 710
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv úno 14, 2019 20:25

Onehdá jsem zahlédl pětkovou funglovku v syslátech. Nechám ti ji o chlup levněji než v lada-dílech, ale lokalita výskytu Brno pro tebe asi nebude zajímavá :-) .
Strejdo, to tvoje auto vyrobili ještě před tím než se začala vyrábět normální auta.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 9724
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Niva Mara

Příspěvekod Mara » čtv úno 14, 2019 20:43

Sz, jsem zaslal, to by vyhovovalo.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 710
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvekod Cory » čtv úno 14, 2019 20:56

Vidlicka 1/2 a 3/4 su rovnake
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 10331
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Niva Mara

Příspěvekod Mara » čtv úno 14, 2019 21:16

Jo diky, prodejce neco takoveho naznacil a mezitim jsem nemel moznost se na to podivat. Tak to rozeberu jeste 4kvalt a z nej se treba neco taky hodi, podle stavu opotrebeni (ale oleje v nem bylo hoodne nad plnici sroub, tak sance na nizsi opotrebeni by byla) :)
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 710
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků