Stránka 1 z 2

Sháním: Návod na montáž TZ

PříspěvekNapsal: stř kvě 23, 2012 16:35
od Martin.Kulis
Nemá někdo návod na montáž TZ na VAZ 2101? Díky

Re: Sháním: Návod na montáž TZ

PříspěvekNapsal: pát kvě 25, 2012 07:52
od Luděk Musil
Zeptám se blbě: proč?
Pokud si budeš montovat TZ sám, tak si je budeš muset v nějakým servisu nechat otypovat (=poplatek), protože jinak to na magistrátě nezapíší do TP. Viz: viewtopic.php?f=50&t=15526
Pokud potřebuješ el.schema zásuvky - najdeš je zde: viewtopic.php?f=50&t=15881
L.

Re: Sháním: Návod na montáž TZ

PříspěvekNapsal: pát kvě 25, 2012 15:40
od Martin.Kulis
Protože jsem předpokládal, že si TZ namontuji sám, dojedu na STK, kde mi to za cca 200 Kč zkouknou, vystaví potvrzení, že je namontováno správně a bezpečně a pak si nechám za pár korun dopsat do TP na úřadě. K TZ mám typový list...

Re: Sháním: Návod na montáž TZ

PříspěvekNapsal: pon bře 18, 2013 16:45
od MartasBrno
Není zase tolik možností jak je tažné uchycené. Když se uchytí na konzoly nárazníku, díry do kufru už stačí obkreslit a navrtat. Pak už jen hra s podložkami, šrouby a maticemi, množstvím rezistinu a nakonec kabeláž. Ta se u těchto aut tahá odbočením od zadních světel pomocí vhodných nástrček - odbočných fastonů. Vše zadělat do bužírek a dodržet jakousi přirozenou kulturu práce...

Re: Sháním: Návod na montáž TZ

PříspěvekNapsal: úte bře 19, 2013 16:47
od mceza
Mohu pouze pomoci fotografií toho svého:

tazne.jpg

Re: Sháním: Návod na montáž TZ

PříspěvekNapsal: úte bře 19, 2013 17:09
od valda1971
Já to mám obdobné, jen z trubek, zabíhá to menší vzdálenost pod kufr - ukončeno silným plechem ve tvaru podobném trojůhelníku - ten šrouby skrz podlahu kufru. - Jak psáno výše, uchytit na nárazník, díry následně provrtat.

Re: Sháním: Návod na montáž TZ

PříspěvekNapsal: úte bře 19, 2013 18:42
od Míra151
co máš za výrobce TZ?

Re: Sháním: Návod na montáž TZ

PříspěvekNapsal: čtv říj 24, 2013 09:14
od tomass
Taky jsem vídával kdysi na Ladách trubkový tažný zařízení. Bývalo docela rozšířené. Muselo tedy vyrábět nějaké družstvo. Na 2101 i na současné 21043 mám Sportjacht. Vyrábí se snad v Úvalech u Prahy, firma stále existuje a vyrábí i vozíky za auto s malými kolečky. :D Sportjacht vyrábí tažný z jackelů.
Vybíral bych model, kde se koule sundavá nástrojem (klíčem), protože pak můžeš mít kouli na autě furt a nemusíš podle zákona sundavat, pokud nemáš právě připojený vozík. Svého času se za nesundanou kouli (v 90. letech dávali celkem často pokuty).

Jeden známý mi kdysi říkal, že náraz zezadu u starý a prohnilý 2103 a s koulí ustál jen s výměnou nárazníku. Chlap s moderním autem co ho nabral měl v prdeli celý předek od plastovýho nárazníku, chladič, přední příčku a obě světla se všema mřížkama a vše zasunutý až na motor. Mám model na sundání koule na 2 šrouby zespodu a nechávám pořád. Je to zvlášť vhodné, že vzadu jedoucí řidič se Ti obvykle přestane lepit na zadek až v okamžiku, kdy si všimne koule. Dále při podélném parkování u chodníku nemáš oťukaný nárazník Ty , ale ten za tebou i s pomačkanou značkou (ale jen Ti co neumí parkovat).

Re: Sháním: Návod na montáž TZ

PříspěvekNapsal: čtv říj 24, 2013 12:20
od Panthymaeus (Honza)
tomass píše:Taky jsem vídával kdysi na Ladách trubkový tažný zařízení. Bývalo docela rozšířené. Muselo tedy vyrábět nějaké družstvo. Na 2101 i na současné 21043 mám Sportjacht. Vyrábí se snad v Úvalech u Prahy, firma stále existuje a vyrábí i vozíky za auto s malými kolečky. :D Sportjacht vyrábí tažný z jackelů.
Vybíral bych model, kde se koule sundavá nástrojem (klíčem), protože pak můžeš mít kouli na autě furt a nemusíš podle zákona sundavat, pokud nemáš právě připojený vozík. Svého času se za nesundanou kouli (v 90. letech dávali celkem často pokuty).

Jeden známý mi kdysi říkal, že náraz zezadu u starý a prohnilý 2103 a s koulí ustál jen s výměnou nárazníku. Chlap s moderním autem co ho nabral měl v prdeli celý předek od plastovýho nárazníku, chladič, přední příčku a obě světla se všema mřížkama a vše zasunutý až na motor. Mám model na sundání koule na 2 šrouby zespodu a nechávám pořád. Je to zvlášť vhodné, že vzadu jedoucí řidič se Ti obvykle přestane lepit na zadek až v okamžiku, kdy si všimne koule. Dále při podélném parkování u chodníku nemáš oťukaný nárazník Ty , ale ten za tebou i s pomačkanou značkou (ale jen Ti co neumí parkovat).


A co poradíte na přední nárazník :D

Jinak na 044ce myslím je taky sportjacht (taky na klíč) co je na starých kouskách, to bych se musel podívat :D

Jediná nevýhoda nesundavací koule je ta, že naložené auto si pak na ní může sednout, při sjezdu z obrubníku. Jenže kolikrát se tohle stane...

Re: Sháním: Návod na montáž TZ

PříspěvekNapsal: čtv říj 24, 2013 14:01
od tomass
Přední nárazník by se dal ošetřit rámem, jako má niva. Má to ovšem háček. Není typový rám. Individuelní by znamenal typové schválení a zapsání prodloužení délky vozu do TP, pokud přesáhne nárazník.

Před časem jsem oslovil pár firem, co rámy vyrábí. To jsou info které jsem dostal. Myslí si, že rám by i tak přesáhnul cenu vozu. Pohyboval by se údajně kolem 10 tisíc z černý oceli. Nerez by údajně vyšel kolem 15 tisíc a víc. Pak jsem se tím dál nezybýval, ale myšlenka by to nebyla špatná. Musím říci, že v mnohých řidičích zůstal respekt z "ruského tanku" s myšlenkou, že by z jejich vozu asi moc nezbylo. Zapoměli si ovšem zjistit, že pravda je tak někde napůl a Lada je často lehčí, než jiné přibližovadlo i když tuhost může být mnohdy vyrovnaná.
Docela by možná pomohlo pod nárazník nějak upevnit lešenářskou trubku, pokud by to šlo.... :D

Re: Sháním: Návod na montáž TZ

PříspěvekNapsal: čtv říj 24, 2013 14:44
od Panthymaeus (Honza)
Mě napadlo, kdyby někdo dokázal z nějakého tlustého plechu vytvarovat přesně tvar toho hliníku :) pak to vyměnit, na to by neměla šanci ani koule sousedovic Fábie :)

Ale to už jsem fakt OT...

Re: Sháním: Návod na montáž TZ

PříspěvekNapsal: čtv říj 24, 2013 15:23
od tomass
Dobrý námět. :D Tvar nárazníku je ale podivný profil, který asi nikdo v jednom kuse nevyrobí a asi by se nedal ani sehnat. Navíc je podélně lehce zakřivený. A je málo odolný na pokřivení.

Ale řekl bych, že z plechu, nebo pásové oceli ze 4 výřezů(viděno z profilu) - horní, svislý, dolní skloněný a dolní vodorovný by to šlo svařit a po přetmelení a přelakování by to vizuelně nikdo nepoznal. Zřejmě by to ani nebylo nijak zvlášť pracné. Použít tak 4 - 5 mm silnou pásovou ocel...... hmotnost by byla hrubým odhadem aspoň 12 kg u 4mm a u 5mm přes 15 kg.

Jeden z výrobců ochranných rámů právě vyrábí i pevnostní nárazníky právě z 5 mm oceli. Zadat to, tak cena bude zase tam co ten rám, ne-li vyšší.

Re: Sháním: Návod na montáž TZ

PříspěvekNapsal: čtv říj 24, 2013 15:37
od Cory
A ješte houfnice neunundneunzig milimeter :mrgreen:

Re: Sháním: Návod na montáž TZ

PříspěvekNapsal: čtv říj 24, 2013 16:11
od tomass
Cory, myslíš něco jako škoda favorit -henline (v 90. letech) se Štaindlerem a Čtvrtníčkem ? :D http://www.youtube.com/watch?v=dlt4YS0CJSQ

Re: Sháním: Návod na montáž TZ

PříspěvekNapsal: čtv říj 24, 2013 20:55
od Cory
Ano presne :D