Stránka 3 z 3

PříspěvekNapsal: úte lis 08, 2005 15:22
od Little Red Riding Hood
ludo tisíckrát a jednou díky!!!! je ještě jak sou otazníky u toho voltmetru??.. to si nejsi jistej co??.. tak zapojim a uvidim.. dám vědět...

PříspěvekNapsal: úte lis 08, 2005 15:42
od Luděk Musil
Voltmetr to samozřejmě je, nejsem si v jeho případě jistej kde je plus a kde mínus (a ve svém autě to zatím nemám v úmyslu rozdělávat a přeměřovat, zrovna jako otazník na patici v prostřední řadě, který je přes diodu spojen s parkovací brzdou).

Ale když se nad tím tak zamýšlím, začínám přece jen přemýšlet nad přepojením zdroje voltmetru. Neboť v 2107modelu je zapojen společně s blinkry a rafička podle toho taky běhá. Zapojení na jinou pojistku (na kterou samozřejmě přichází proud až po otočení klíčku) by bylo velmi vhodné. L.

PříspěvekNapsal: úte lis 08, 2005 15:46
od denis
Doporučuju to přepojit jinam tak jak doporučuje Luděk Musil-rafika lítá jako blázen. Jinak, u mé 05-ky voltmetr ukazuje bludy jako hrom-lehce za 12V je ve skutečnosti 14 a když jsem měl regulátor v páně, rafika byla u 16 a ve skutečnosti tam bylo 18,5V. Jde jen o informativní měřidlo. Bude se nejspíše lišit kus od kusu.

PříspěvekNapsal: úte lis 08, 2005 15:48
od Little Red Riding Hood
Luděk Musil píše:Voltmetr to samozřejmě je, nejsem si v jeho případě jistej kde je plus a kde mínus (a ve svém autě to zatím nemám v úmyslu rozdělávat a přeměřovat, zrovna jako otazník na patici v prostřední řadě, který je přes diodu spojen s parkovací brzdou).

Ale když se nad tím tak zamýšlím, začínám přece jen přemýšlet nad přepojením zdroje voltmetru. Neboť v 2107modelu je zapojen společně s blinkry a rafička podle toho taky běhá. Zapojení na jinou pojistku (na kterou samozřejmě přichází proud až po otočení klíčku) by bylo velmi vhodné. L.


no palubka by měla být celá připojená na klíč??... dyť přece když otočiš klíčem tak se teprv spustí...

jo a ještě prosimtě.. jak je tam to plus a pak to mínus tak to je napájení palubky co?.... ale nechápu kčemu to pluc.. když to plus by měli spínát vlastně ty kontrolky a rafičky..

PříspěvekNapsal: úte lis 08, 2005 15:55
od denis
Palubní deska se zapojí na plus po otočení klíčku. - budíků jdou na čidla teploty, tlaku oleje atd. Ten budík voltmetru by se musel celý zapojit jinam-nejlépe - na baterku (já válčil s kostrou u budíků) a + by se dalo zapojit taky přímo na baterku a spínalo by se relátkem, které by bylo ovládané klíčkem, ale myslím, že za cenu neskákání ručičky to asi nestojí, zvláště když tomu moc nehovíš-myslím elektrice. :wink:

PříspěvekNapsal: úte lis 08, 2005 19:14
od Little Red Riding Hood
ini sem zvědavej.. :) ale jinak všem thanks!!!!!

PříspěvekNapsal: stř lis 09, 2005 07:17
od Luděk Musil
denis píše:Palubní deska se zapojí na plus po otočení klíčku. - budíků jdou na čidla teploty, tlaku oleje atd. Ten budík voltmetru by se musel celý zapojit jinam-nejlépe - na baterku (já válčil s kostrou u budíků) a + by se dalo zapojit taky přímo na baterku a spínalo by se relátkem, které by bylo ovládané klíčkem, ale myslím, že za cenu neskákání ručičky to asi nestojí, zvláště když tomu moc nehovíš-myslím elektrice. :wink:


Velmi správně - píšu Vám jedna studente! :D :D :D
Velmi zajímavé řešení připojení voltmetru přes relátku - to by šlo (možná to tak udělám - pokud nenarazím za palubní deskou nebo v jejím nejbližším okolí na jiný, nerušený +12 V zdroj).
Jinak ten otazník pod signálem parkovací brzdy - po prostudování manuálu jsem došel k závěru, že by to mohl být signál od opotřebení brzdových destiček. L.

PS: Obrázek je přemalován a popsán čitelněji (původní verze byla strašná)

PříspěvekNapsal: stř lis 09, 2005 10:17
od Myso
alebo to urobte ako ja, vyhodte voltmeter...
v prvom kroku som ho iba odsunul nad radio, v druhom kroku vymenil za rovnako zbytocny teplomer oleja :D
kontrolku dobijania mam zapojenu, alternator po GO, takze snad tomu aj verim...
co mate 07 neda sa namiesto voltmetra dat tlak oleja?

PříspěvekNapsal: stř lis 09, 2005 10:36
od Luděk Musil
Myso píše: ...
co mate 07 neda sa namiesto voltmetra dat tlak oleja?


Určitě by to šlo - z druhé strany tišťáku by se však musely udělat jiné elektrické dráhy. L.

PříspěvekNapsal: čtv lis 10, 2005 16:57
od Luděk Ondrůch
Little Red Riding Hood píše:jo a ještě prosimtě.. jak je tam to plus a pak to mínus tak to je napájení palubky co?.... ale nechápu kčemu to pluc.. když to plus by měli spínát vlastně ty kontrolky a rafičky..

1. některé kontrolky jsou spínány mínusem (ruční brzda, sytič, tuším že i kontrolka tlaku oleje)
2. plus potřebuje voltmetr i otáčkoměr.