kolíska

Moderátor: Moderátoři

kolíska

Příspěvekod suhajko » sob kvě 17, 2008 23:49

Neviem či ste sa s tým už stretli, otec mal raz od niekoho požičanú tzv. kolísku na Žigu.
Montovalo sa to snáď na náboje a ešte niekde, možno na výstuže karosérie, boli to také masívne železné kruhy, teda 1/3 kruhu. Po namontovaní sa auto jednoducho silnejším postrčením "překulilo", zaistilo a zostalo asi v 60stupňovom uhle podvozkom smerom nahor.
Vyborná vec, s podvozkom sa takto dalo pracovať, ako na rysovacom prkne.
Dodnes som sa nedozvedel či to bola svojpomocne vyrobená vecička, alebo normálne servisné orig. príslušenstvo.
Pán od ktorého sme to mali sa niekam vyparil a kolíska s ním.

Pozná to niekto z Vás? Alebo to dokonca niekto aj má?
Uživatelský avatar
suhajko
 
Příspěvky: 160
Registrován: ned kvě 11, 2008 21:24
Bydliště: Košice

Příspěvekod Saša » ned kvě 18, 2008 00:01

Kolíska - (kolébka) se vyráběla "seriově" za komunismu a dá se sehnat dodnes (na inzerát) . Auto ovšem můžeš "zvrhnout" na bok i bez kolíbky .(známá věc)
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod JiKo » ned kvě 18, 2008 18:25

mel bych kontak na jednoho kolegu a ten ji ma stoprocentne , ale nejsem si jist jestli na skodu ci zigo... ale rika mi neco ,ze na zigo...kousek od benesova..
JiKo
 
Příspěvky: 45
Registrován: stř dub 11, 2007 20:53

Příspěvekod rosta » ned kvě 18, 2008 20:52

kolíbku na žigula mám od včerejška doma dostal jsem ji za litr rumu od jednoho garážisty co ji chtěl hodit do šmelcu-je k zapůjčení kdo máte zájem :wink:
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvekod HoluboSup » pon kvě 19, 2008 03:08

Jednu kolíbku mám, ale na šedesát stupnů se s ní dostat nedá...
Přílohy
Snímek 011.jpg
Uživatelský avatar
HoluboSup
 
Příspěvky: 78
Registrován: ned dub 29, 2007 12:02
Bydliště: Třebíč

Příspěvekod Little Red Riding Hood » pon kvě 19, 2008 09:27

hele kolik lidi je potreba ke zvednuti auta na kolibce??...
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Wolf » pon kvě 19, 2008 10:25

Little Red Riding Hood píše:hele kolik lidi je potreba ke zvednuti auta na kolibce??...

Záleží jaké auto, na Ladu stačí dva silnější, anebo tři slabší (lidé). Jinak mezi nami, mnohem veselejší je spouštění zpět na zem - tam existuje různojazyčný povel "uskoč, kdo mužeš" a na ten všichni (oba, či tři) pustí auto a uskočí do předem připravených pozic za sebou :D , proto by za nimi neměla být žádná překážka.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Roman » pon kvě 19, 2008 10:29

Daciu som preklapal sam, ale pomahal som si zdvihakom a postupnym podkladanim, ladu sme preklapali s Mysom v dvojke bez problemov a to ja som uz poslabsi starsi pan :D Najhorsich je prvych 45 stupnov....
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod Little Red Riding Hood » pon kvě 19, 2008 14:03

Roman píše:Najhorsich je prvych 45 stupnov....
no to je jasne, proto se ptam....

Wolf, to je to oprvadu tak obtížné dát to dolů??... jestli s tim fláknu o zem budu mit kola kabině... a vanou motoru prásknu o zem.... :D
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon kvě 19, 2008 14:43

Ve třech se nám nepodařilo zhoupnout kombajna, ale je pravda, že nás srážela příšerná vize jak to budem vracet zpátky :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » pon kvě 19, 2008 15:36

Auto převracím bez kolíbky i když i tu jsem vlastnil ale práce s nasazováním nevyváží výhody . Jedinná výhoda je že se dá auto na kolíbce "otočit" i v úzké garáži za pomoci válečků , což jinak nejde .
PS: Stáhnu okna !(na straně kam auto převracím , položím na zem dvě obutá kola na ně jednu gumu bez ráfku a ve čtyřech převrátíme auto . Gumy musí bejt v místě "B"sloupku a střechy . Zpátky to opravdu pouštíme ! Není proč se s tím dřít .Nic se nestane .
Pozor na baterku , olej (měrka) nádrž a pod víčka brzdovky igelit (bez plováčků).
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Petr HC » pon kvě 19, 2008 18:03

Škodu Octavia Combi r.v. 1968 jsem převracel sám za pomoci zvedáku na 8 ks starých (žíněných) matrací . To jsem ale byl mladej ,silnej a švarnej - teď už jsem jen hezkej .HI Češtino - braň se !!!
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Laďuša » pon kvě 19, 2008 18:25

Wolf píše:Jinak mezi nami, mnohem veselejší je spouštění zpět na zem - tam existuje různojazyčný povel "uskoč, kdo mužeš" a na ten všichni (oba, či tři) pustí auto a uskočí do předem připravených pozic za sebou , proto by za nimi neměla být žádná překážka.

No to mě povídej....jsem se rozšvíkal o hydraulickej hever.... Bych nevěřil, že auto nakloněný je o tolik užší než položený :D Je to celkem fofr, no..

Saša píše:Pozor na baterku , olej (měrka) nádrž a pod víčka brzdovky igelit (bez plováčků).

Vidíš, olej a brzdovky jsme nechali a nic nevyteklo :P
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod Ivo » pon kvě 19, 2008 21:37

Mi tekl olej přes palivové čerpadlo.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Příspěvekod Wolf » úte kvě 20, 2008 05:37

Little Red Riding Hood píše:Wolf, to je to oprvadu tak obtížné dát to dolů??... jestli s tim fláknu o zem budu mit kola kabině... a vanou motoru prásknu o zem.... :D

Není, ale v okamžiku, kdy se při spouštění někomu začnou smekat ruce a nemůže to již udržet, je lepší po předchozí domluvě (před počátkem spouštění) na signál auto pustit na kola. Obvykle je to jenom ta konečná fáze a to auto bez problémů vydrží. On je asi největší problém v tom, že se to již hůře drží, než když se to zvedá, protože obvykle se v mezidobí dělá nástřik, ať již čímkoliv, málokdy se auto zvedá kvůli něčemu jinému (snad jen vyvařování) a nástřik je ještě živý. Ono se to asi jistě ulehčí i demontáží všeho, co se odmontovat dá, aby to bylo co nejlehčí, ale já na nástřik vyndavám jenom baterku. Zajímavé je, že se při tom spouštění na zem obvykle nezačnou smekat prsty majiteli vozu, ale pomocníkovi :D
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Další

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron