Stránka 1 z 2

kolíska

PříspěvekNapsal: sob kvě 17, 2008 23:49
od suhajko
Neviem či ste sa s tým už stretli, otec mal raz od niekoho požičanú tzv. kolísku na Žigu.
Montovalo sa to snáď na náboje a ešte niekde, možno na výstuže karosérie, boli to také masívne železné kruhy, teda 1/3 kruhu. Po namontovaní sa auto jednoducho silnejším postrčením "překulilo", zaistilo a zostalo asi v 60stupňovom uhle podvozkom smerom nahor.
Vyborná vec, s podvozkom sa takto dalo pracovať, ako na rysovacom prkne.
Dodnes som sa nedozvedel či to bola svojpomocne vyrobená vecička, alebo normálne servisné orig. príslušenstvo.
Pán od ktorého sme to mali sa niekam vyparil a kolíska s ním.

Pozná to niekto z Vás? Alebo to dokonca niekto aj má?

PříspěvekNapsal: ned kvě 18, 2008 00:01
od Saša
Kolíska - (kolébka) se vyráběla "seriově" za komunismu a dá se sehnat dodnes (na inzerát) . Auto ovšem můžeš "zvrhnout" na bok i bez kolíbky .(známá věc)

PříspěvekNapsal: ned kvě 18, 2008 18:25
od JiKo
mel bych kontak na jednoho kolegu a ten ji ma stoprocentne , ale nejsem si jist jestli na skodu ci zigo... ale rika mi neco ,ze na zigo...kousek od benesova..

PříspěvekNapsal: ned kvě 18, 2008 20:52
od rosta
kolíbku na žigula mám od včerejška doma dostal jsem ji za litr rumu od jednoho garážisty co ji chtěl hodit do šmelcu-je k zapůjčení kdo máte zájem :wink:

PříspěvekNapsal: pon kvě 19, 2008 03:08
od HoluboSup
Jednu kolíbku mám, ale na šedesát stupnů se s ní dostat nedá...

PříspěvekNapsal: pon kvě 19, 2008 09:27
od Little Red Riding Hood
hele kolik lidi je potreba ke zvednuti auta na kolibce??...

PříspěvekNapsal: pon kvě 19, 2008 10:25
od Wolf
Little Red Riding Hood píše:hele kolik lidi je potreba ke zvednuti auta na kolibce??...

Záleží jaké auto, na Ladu stačí dva silnější, anebo tři slabší (lidé). Jinak mezi nami, mnohem veselejší je spouštění zpět na zem - tam existuje různojazyčný povel "uskoč, kdo mužeš" a na ten všichni (oba, či tři) pustí auto a uskočí do předem připravených pozic za sebou :D , proto by za nimi neměla být žádná překážka.

PříspěvekNapsal: pon kvě 19, 2008 10:29
od Roman
Daciu som preklapal sam, ale pomahal som si zdvihakom a postupnym podkladanim, ladu sme preklapali s Mysom v dvojke bez problemov a to ja som uz poslabsi starsi pan :D Najhorsich je prvych 45 stupnov....

PříspěvekNapsal: pon kvě 19, 2008 14:03
od Little Red Riding Hood
Roman píše:Najhorsich je prvych 45 stupnov....
no to je jasne, proto se ptam....

Wolf, to je to oprvadu tak obtížné dát to dolů??... jestli s tim fláknu o zem budu mit kola kabině... a vanou motoru prásknu o zem.... :D

PříspěvekNapsal: pon kvě 19, 2008 14:43
od Křečík Barbuška
Ve třech se nám nepodařilo zhoupnout kombajna, ale je pravda, že nás srážela příšerná vize jak to budem vracet zpátky :mrgreen: .

PříspěvekNapsal: pon kvě 19, 2008 15:36
od Saša
Auto převracím bez kolíbky i když i tu jsem vlastnil ale práce s nasazováním nevyváží výhody . Jedinná výhoda je že se dá auto na kolíbce "otočit" i v úzké garáži za pomoci válečků , což jinak nejde .
PS: Stáhnu okna !(na straně kam auto převracím , položím na zem dvě obutá kola na ně jednu gumu bez ráfku a ve čtyřech převrátíme auto . Gumy musí bejt v místě "B"sloupku a střechy . Zpátky to opravdu pouštíme ! Není proč se s tím dřít .Nic se nestane .
Pozor na baterku , olej (měrka) nádrž a pod víčka brzdovky igelit (bez plováčků).

PříspěvekNapsal: pon kvě 19, 2008 18:03
od Petr HC
Škodu Octavia Combi r.v. 1968 jsem převracel sám za pomoci zvedáku na 8 ks starých (žíněných) matrací . To jsem ale byl mladej ,silnej a švarnej - teď už jsem jen hezkej .HI Češtino - braň se !!!

PříspěvekNapsal: pon kvě 19, 2008 18:25
od Laďuša
Wolf píše:Jinak mezi nami, mnohem veselejší je spouštění zpět na zem - tam existuje různojazyčný povel "uskoč, kdo mužeš" a na ten všichni (oba, či tři) pustí auto a uskočí do předem připravených pozic za sebou , proto by za nimi neměla být žádná překážka.

No to mě povídej....jsem se rozšvíkal o hydraulickej hever.... Bych nevěřil, že auto nakloněný je o tolik užší než položený :D Je to celkem fofr, no..

Saša píše:Pozor na baterku , olej (měrka) nádrž a pod víčka brzdovky igelit (bez plováčků).

Vidíš, olej a brzdovky jsme nechali a nic nevyteklo :P

PříspěvekNapsal: pon kvě 19, 2008 21:37
od Ivo
Mi tekl olej přes palivové čerpadlo.

PříspěvekNapsal: úte kvě 20, 2008 05:37
od Wolf
Little Red Riding Hood píše:Wolf, to je to oprvadu tak obtížné dát to dolů??... jestli s tim fláknu o zem budu mit kola kabině... a vanou motoru prásknu o zem.... :D

Není, ale v okamžiku, kdy se při spouštění někomu začnou smekat ruce a nemůže to již udržet, je lepší po předchozí domluvě (před počátkem spouštění) na signál auto pustit na kola. Obvykle je to jenom ta konečná fáze a to auto bez problémů vydrží. On je asi největší problém v tom, že se to již hůře drží, než když se to zvedá, protože obvykle se v mezidobí dělá nástřik, ať již čímkoliv, málokdy se auto zvedá kvůli něčemu jinému (snad jen vyvařování) a nástřik je ještě živý. Ono se to asi jistě ulehčí i demontáží všeho, co se odmontovat dá, aby to bylo co nejlehčí, ale já na nástřik vyndavám jenom baterku. Zajímavé je, že se při tom spouštění na zem obvykle nezačnou smekat prsty majiteli vozu, ale pomocníkovi :D