Oprava hydrokorektoru světel

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Luděk Ondrůch píše:A nechceš si ho přijít vymontovat z Nivy? Bude mi na houby a škoda ho vyhodit když je funkční.

Děkuji za nabídku, zítra se ti ozvu, mmj. Niva má tuto ohavnou věc? Já myslel, že je to jen u hranatých světel.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

Koko Loko píše:
Luděk Ondrůch píše:A nechceš si ho přijít vymontovat z Nivy? Bude mi na houby a škoda ho vyhodit když je funkční.

Děkuji za nabídku, zítra se ti ozvu, mmj. Niva má tuto ohavnou věc? Já myslel, že je to jen u hranatých světel.


ten ode me nefunguje?
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

mrtvá liška, je v něm vzduch
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

hmm. zajimave. a ty si mi za nej chtel neco davat :lol:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

zjevně k tomu nedojde :P
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Mno, vzhledem k tomu, že času se již moc nedostává, TK se blíží a je třeba zafinišovat na důležitějších věcech, zakoupil jsem nový kousek, stál asi 450 Kč což je celkem povzbudivé, nicméně není jisté jak dlouho vydrží. Z auta jsem ke svému úžasu nevytáhl CCCP, ale Russia, takže někdo předemnou již měnil, což značí, že se to se.. . Překvapil mě velký chod pístku, světla teď naklápí jako vzteklá, letmý dotek luxusu :mrgreen: . Kdyby někdo chtěl na pokusy, mám tři vadné, z toho jeden má navíc stržený aretační mechanismus :D .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
utia
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Příspěvek od utia »

Vzhledem k tomu ze po vymene s novym kouskem mi opet (po par letech) nefunguje a pristi mesic musim na STK (nevim jak moc je to pro ne dulezite) chci se o vikendu pokusit o opravu stavajiciho, kdo ma zkusenosti - a funguje to? Asi zkusim ten Sasuv postup i kdyz moc neverim ze to pujde a nejspis budu muset koupit znova novy :axe:
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Pisty
Příspěvky: 308
Registrován: stř srp 02, 2006 18:11
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pisty »

Treba to vymontovat uplne a povedat ze to auto nikdy nemalo. :mrgreen:
Oltcit club 11R, 1984, červena, 05/08 rip , Žiguli 2101, 1200, 1976 zelena, LPG. 04/07 rip ,Lada 2105,1300, 1984 zlta, LPG 08/08 sell ,Daewoo Nubira1, 1998, 1600 DOHC. Zelena LPG
Lada1
Příspěvky: 2
Registrován: stř kvě 15, 2013 12:06

Re: Oprava hydrokorektoru světel

Příspěvek od Lada1 »

Dobrý deň,
čítam si Váš príspevok na opravu hydrokorektora, ale neviem odpojiť (stiahnúť trubičku z telesa piesta, viem, že ste napísal, že to treba skrátiť teda cviknúť, ale keď to cviknem pôjde to potom späť nasunúť a nebude to tiecť?
Ďalej neviem ako mám zaistiť vytiahnutý piest zaistiť lebo na to treba dosť veľkú silu.
Glykolom treba naplniť aj trubičku aj piest, ten piest sa plní cez otvor, z ktorého bola stiahnutá tá trubička?

Ďakujem za podrobnejšie vysvetlenie
Lada1
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Oprava hydrokorektoru světel

Příspěvek od tomass »

Na životnost hydrokorektoru má vliv jedna zásadní věc: nesmí se používat ! :D První měnili ještě v záruce asi po půl roce. Pořád jsem s ním vrklal podle zatížení auta. Od té doby jsem na něj nešáhnul a hraje si s ním pouze technik na STK, který má radost, že mi na autě všechny hejblátka fungujou, včetně ostřikovače a stěračů na světlech a že tyhle věci skoro nikomu nejdou. Stěrače a ostřikovače světel používám zcela normálně, ale na hydrokorektor jsem nešáhnul 18,5 roku. :) Když mají české silnice místy větší sklon doprava směrem k příkopu a vezu spolujezdce a za ním vpravo další osobu, použití hydrokorektoru stejně nic nezachrání, rozsah je v tomto případě příliš malý. Stejně 8 lidí z 10 mě krutě oslňuje - asi mají špatně vsazenou žárovku, mnozí i obráceně, protože jim svítí nahoru, případně v lepším případě přímo do země před auto, odkud se za mokra krutě odráží na protijedoucí auta, tak co ? A Ti co jedou za mnou, tak taky většina mi svítí až na vnitřní zrcátko. Mě to svítí normálně na SPZ u auta jedoucího přede mnou, v nejhorším případě pod dolní hranu jeho zadního okna.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Oprava hydrokorektoru světel

Příspěvek od Petr HC »

Hydrokorektor je snad nejjistější kurvítko. Všechny snahy o naplnění systému bez vzduchové bubliny byly marné.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
flamo
Příspěvky: 374
Registrován: úte dub 15, 2008 15:04
Bydliště: Žilina

Re: Oprava hydrokorektoru světel

Příspěvek od flamo »

Preto som z Felicie tie idiotske hadičky vytrhal a dal som tam elektromotorčeky z Octavie. Odvtedy to funguje bezproblémovo. Určite by to tak šlo urobiť aj na Lade.
Mercedes W124 200E (1989) || Škoda Rapid 136 (1990) || Š 1203M || Mercedes W124 230TE (1990)
http://flog.pravda.sk/flamove-fotky.flog
http://flamo.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6488
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Oprava hydrokorektoru světel

Příspěvek od JmJ »

tomass píše:Na životnost hydrokorektoru má vliv jedna zásadní věc: nesmí se používat ! :D


Ja mam presne opacnou zkusenost. Stejne jako kouhout topeni i hydrokorektor je potreba pouzivat resp. s nim rozumne casto pohybat. Asi mam stesti na kus, ale ja ho menil asi pred 10 lety a myslim, ze stale funguje.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Oprava hydrokorektoru světel

Příspěvek od tomass »

Na kolik ta legrace s motorkama a el. ovládáním z Oktávie zhruba přijde ? Jde to namontovat přímo (stejné uchycení a zdvih), nebo jsou potřeba úpravy ? Zvažoval jsem, že pokud to někdy odejde a STK mě kvuli tomu vymete, tak tam snad dám nějaký bowdeny s ocelovým drátem, na kolečko v kabině dám zespoda pod palubkou páčku a po ptákách. :)

V současné době, kdy potkávám těch zhruba 8 z 10 aut co oslňují, 10% lidí ve dne úplně bez světel, co na svícení dlabou, v příšeří o něco méně neosvětlených, nebo sem tam potkám i pár aut za tmy úplně neosvětlených, co nejsou vidět. Ty co jedou na jedno světlo, nebo na mlhovky je taky povážlivě hodně. Nemám zvláštní ambice regulovat výšku světel, když morálka většiny na silnicích je z pohledu osvětlení vozidla naprosto ubohá. Je potřeba to mít vpořádku, ale nechci být v mizivé menšině těch co k tomu všemu, že mají osvětlení vpořádku budou regulovat i výšku ( to bude jednociferný procento). :) Až se změní stav, budu dělat zase zpátky i tyto drobnosti. A nekamenujte mě ! :D Nedívám se na to skepticky, ale reálně z každodenní zkušennosti.

Ještě poznatek k základní poloze hydrokorektorů. Reflektory u Lady zřejmě nemají kalibrovanou základní polohu nastavení z výroby (český x ruský reflektory). Když jsem vloni měnil český vybledlý za ruský reflektory (hranatý). Nesedělo to s vloženými hydrokorektory. Základní nejvyšší poloha byla úplně jinde asi o 7 cm na vzdálenosti 1 metr od zdi (už nevím jestli nahoru, nebo dolu), ani na vložený plastový čudlíky co byly v reflektorech na přepravu nesedělo normální nastavení a ani bez nich zřejmě pro případ, že v autě hydrokorektor není. Každý z reflektorů má i odlišnou konstrukci páček naklánění. Nejspíš bude i odlišné "zpřevodování sklonu". Tím víc sám za sebe pochybuju o významu korekce podle zatížení. Jasně, že se každý reflektor musí po montáži nastavit, ale chybí základní nastavení z výroby, kde jsem nezjistil odpovídající parametr u nového výrobku. Je to všechno hodně nedefinovatelný nastavení aspoň u stejných reflektorů od dvou různých výrobců. Měl jsem nakreslenou původní osvětlenou stopu a na ní nastavil nový reflektory. U jiných značek automobilů bude nastavení výškové korekce asi o něco lepší.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Oprava hydrokorektoru světel

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Od března 2008 mi v autě funguje bez potíží, občas když si vzpomenu jej protočím. Na radu Nema jsem zamotal spoje nátrubků a hadiček měkkou izolačkou. U kombálu to stejné.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“