Brzdy: které jsou lepší ?

Moderátor: Moderátoři

Které jsou lepší ?

Jednopistkové
9
22%
Dvoupistkové
29
71%
Nevím
3
7%
 
Celkem hlasů : 41

Re: Brzdy: které jsou lepší ?

Příspěvekod JmJ » pát úno 28, 2014 10:28

Ja docela chapu, ze nekdo ma stale tendence mit nove auto, ale auto, ktere ho bavi ridit "po staru". Jenze vyvoj jde proti. Pred 30 lety se jeste benze programovalo tak, ze se slo na HW, ze jeden HW vydrzel 10 let a dalo se z nej zdimat vic a vic. Ale doba se zmenila, pocitace se uzivaji dost jinak, i kdyz uvnitr je to porad stejne, tak programator uz se k HW temer nedostane. Ale pocitace mame vsude a dost nam pomahaji. Zkuste si napsat AutoCAD v assembleru... ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Brzdy: které jsou lepší ?

Příspěvekod dvk » pát úno 28, 2014 12:44

Pánové, váš pohled chápu, ale uvědomte si, že ne každý to má stejně jak vy. Nařizovat jednomu, že MUSÍ mít auto plné elektroniky je principiálně to samé, jako nutit vás jezdit 300km na otočku ve starém střepu. Prostě ať si každý vybere co jemu pasuje, jasné že třeba 90% lidí by to ABS stejně chtělo.

Věci jako automat, tempomat, klima, stabilizace podvozku, ABS, tisíc a jeden el. asistent .. mě nechávají zcela klidným, protože je nevyužiju. A můžem se dokrve hádat, a všichni budem mít tu svoji pravdu. Jináč pro Berlinga, osobně bych neváhal a sáhl po té 4x4, protože ač říkáš že to nevyužiješ, tak v zimě paradoxně samotné 4x4 je 100x lepší než všecky elektronické asistenty dohromady a nemusíš ani jezdit po prahy v blatě.

Během nekonečné debaty na téma technika, šoférské dovednosti a svobodný výběr versus odpovědnost k ostatním v provozu, bychom se zajisté dostali až k otázce, nakolik jsou všecky ty el. asistenty opravdu žádané lidmi, a nakolik je jejich povinnost jen zajištění byznysu pro automobilky a servisy. Nakolik je snižování emisí super věc pro přírodu a nakolik je to jen dojná kráva legalizovaná slovem "ekologie". Jestli je skutečně pro přírodu lepší kupovat co 4 roky nové auto s motorem udušeným ekonesmyslama a staré šrotovat nebo jestli je lepší vyrábět auta kvalitnější a jednodušší. Pro zamyšlení viz. např.
http://auto.idnes.cz/emisni-limity-0d8- ... tomoto_fdv
a
http://www.denik.cz/ze_sveta/evropsky-p ... 40226.html

A ještě poslední úvaha na téma "Nedovedu si představit jak kdysi ...". Jak tak sleduju lidi kolem sebe, tak se poslední dobou čím dál víc nemůžu zbavit dojmu, že jen opravdovou náhodou nás rodiče splodili, díky neskutečnému štěstí jsme vyrostli, je neuvěřitelné že se nám nic nestalo, je s podivem že lidi před 15 lety úplně normálně žili a vůbec mi není jasné jak tady vlastně lidstvo mohlo tolik tisíc let žít bez všech těch výdobytků, co dnes máme. Jak je to možné ? No vidíte ... a přece je to možné a úplně vpohodě. Jako kdyby to nešlo bez ABS, jako kdyby to nešlo bez plastových oken, jako kdyby to nešlo bez kojícího polštáře, jako kdyby to nešlo bez mobilu. Netvrdím že to není fajn a že bychom se měli vrátit na stromy, ale tvrdím, že dneska lidi sou zaslepení modernou a nejsou vůbec schopni si jiný život představit. A toho se samozřejmě moc rád někdo chytne a tuhle závislost řádně využije a zpeněží. Byl bych opatrný v honbě za moderníma věcma, ono to není pořád kupředu, zpátky ni krok. Někdy je třeba udělat pár kroků zpátky a vyjít ven ze slepé ulice.

Abych nebyl úplně OT, tak tady jeden vše shrnující citát z prvních stránek tohohle tématu :)

vintera píše:nejlepší brzdy jsou funkční brzdy
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Brzdy: které jsou lepší ?

Příspěvekod Veverka » pát úno 28, 2014 13:10

OT nejsem inženýr ale unifikace minimálně u EU verzí aut by kusy bez pomocníků spíše zdražila ne (+/- 0 od nuly pojde)?Hádám že minimálně provedení ze silnějšímy motory by stejně byla s "povinně koupitelnýma" pomocníkama,protože by to tak nabízeli sami automobilky....

Nové "holé" auta jdou v EU stále omezeně "koupit"-Caterham,Kaipan,Buchanka,Š1203 Ocelot :lol:


I když se podíváme mimo EU legislativu:Cena ukrajinské krabice s MPi EURO2 nebo 1gen.samary byla stejná jako u desítky bohdana který měl ABS,16V motor EURO4,klimu....rozdíl byl jestli deset tisíc kč(160tkč).

Poslední ruské 2104 a samary 2gen. byly za 220-240tkč.Základní fabule stála TAM 260tkč.V čr se dá pořídit F2 od 219tkč.

Takže ekonomický smysl pro mě je skoro záporný.
Veverka
 

Re: Brzdy: které jsou lepší ?

Příspěvekod JmJ » pát úno 28, 2014 13:34

Ad DVK:

ja rozhodne nechci rict, ze ty vsechny asistencni blbosti atd. jsou veci, ktere v aute byt musi. rozhodne nemusi. jen mi proste prijde slepe rikat, ze je to vsechno na <|> a za ja bych to nikdy nechtel atd.

Jestli abs a stabilizace nikdy nevyuzijes, to je vec druha. kdyz je nemas, tak ne ;-). O tom, jestli bys v zivote uzil airbag, se taky dost mozna dozvis jen jednou a uz ti ta informace na nic nebude :-)

Nutit nekomu, ze musi mit v aute to ci ono je blbost. Na druhou stranu, kdyz zvazim treba airbagy a vidim zodpovednost nekterych rodicu, kdy hulenim deckam v aute to zacina a neschopnosti si na aute nechat dat do poradku brzdy i kdyz v nem vozim decka do skoly, to konci. A ted je otazkou, jestli tihle lide maji pravo rozhodovat a riskovat tim zivoty svych decek nebo jim ma stat nakazat, ze proste v aute airbagy budou a basta. Mozna to pisu blbe, ale snad rozumite, co chci rict :-)

Ono to proste neni tak jednoznacne. Neco kokotiny jsou, neco ne. Soudny clovek se umi rozhodnout sam dobre. Bohuzel, musime myslet i na ty, kteri misto opravy brzd si koupi cigara.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Brzdy: které jsou lepší ?

Příspěvekod tomass » pát úno 28, 2014 15:23

JmJ píše:Doba je proste jina. Kdosi tu daval odkaz na clanek, kde se nejaky novinar rozhorcoval nad tim, ze prestavame umet ridit atd.

A pokud mi nekdo bude tvrdit, ze po 300 km jizde v zime na misto prace, tam 8 hodin mozkova smrst, kdy clovek chce vyresit sw problemy co nejrychleji, aby co nejmin omrznul, je pak cestou zpatky v noci v mlze v zime schopny se 100% soustredit na cestu, tak o tom cloveku prohlasim, ze bud zere lsd nebo je superman.

Je to NASTROJ.


Na tohle by řidič měl být soudný, že už je tak unavený, že by za volant sedat neměl. Ten stroj Ti neuhlídá Tvůj stupeň únavy, to musíš poznat sám. To že takhle jezdíš a cestu vnímáš méně, elektronika nezachrání. Jestli to děláš často, tak se zamysli jestli Ti to za ten risk stojí. Já už se zamyslel a zjistil jsem, že nestojí - myslím 10-12 hodin mimo a v tom se ještě přemisťovat. Každý na to přijde v jiném věku jaká je hodnota života a co dokážou změnit desetiny sekund na silnici. Svou cestu někdy nedojedou nejen podnapilí a zdrogovaní a chybující, ale i Ti přepracovaní a unavení a i Ti co doplatí na chybu druhého. Pro mnohé je to trvale jen pojem do doby, když už nic z jakéhokoliv důvodu změnit nemůže.

Ten mozek stále ve střehu ničím nenahradíš i když Ti elektronika trochu může ulehčit život. Na druhou stranu kontakt volantu s vozovkou už v žádném autě nebudeš mít tak provázaný jako v autě bez posilovače řízení a s převodovkou řízení jako má třeba stará Lada. Ano není to na dnešní denodenní cesty - za cenu ztráty, nebo omezení řidičova smyslu (citu a odezvy od vozovky). Tohle má být priorita a i když některé posilovače jsou velmi dobré, tak celková odezva od silnice je stejně úplně jinde. Proto jsem jako z posledního důvodu zvolil nejezdit často dálky. Hodlám o řidičův kontakt se strojem přijít co nejméně. Souhru řidiče se strojem nenahradíš do doby, než stiskneš tlačitko jeď z bodu A do bodu B a pak už řidič nebude potřeba.

Denně si vozím už 15 let prdel do práce z pohodlnosti a hlavně proto, že člověk nenachytá všechny rýmy, virozy a chřipky v autobuse. S takhle intenzivním ježdění dálek a 8 hodin práce jsem přestal asi před 4 lety a nelituju. Benzín mám tak nastejno s cenou za autobus (nepočítám li ostatní náklady, protože auto mám i tak). Dopravím se rychleji. Ušetřím 2-4 týdny ročně za to co nepromarodím a ještě mi k tomu není blbě. To je pro mě ten největší přínos.
Nebýt viroz, které člověk chytne právě v hromadných prostředcích, různých jídelnách a restauracích - nejčastěji (můj případ), prakticky těch 15 let neznám, jezdil bych dál autobusem. V obchoďáku při nákupu už virozy nechytám.

Taky je řešením mít spolehlivého kolegu řidiče a střídat se a to je o něčem jiném.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Brzdy: které jsou lepší ?

Příspěvekod tomass » pát úno 28, 2014 15:29

JmJ píše:Ad DVK:

ja rozhodne nechci rict, ze ty vsechny asistencni blbosti atd. jsou veci, ktere v aute byt musi. rozhodne nemusi. jen mi proste prijde slepe rikat, ze je to vsechno na <|> a za ja bych to nikdy nechtel atd.

Jestli abs a stabilizace nikdy nevyuzijes, to je vec druha. kdyz je nemas, tak ne ;-). O tom, jestli bys v zivote uzil airbag, se taky dost mozna dozvis jen jednou a uz ti ta informace na nic nebude :-)

Nutit nekomu, ze musi mit v aute to ci ono je blbost. Na druhou stranu, kdyz zvazim treba airbagy a vidim zodpovednost nekterych rodicu, kdy hulenim deckam v aute to zacina a neschopnosti si na aute nechat dat do poradku brzdy i kdyz v nem vozim decka do skoly, to konci. A ted je otazkou, jestli tihle lide maji pravo rozhodovat a riskovat tim zivoty svych decek nebo jim ma stat nakazat, ze proste v aute airbagy budou a basta. Mozna to pisu blbe, ale snad rozumite, co chci rict :-)

Ono to proste neni tak jednoznacne. Neco kokotiny jsou, neco ne. Soudny clovek se umi rozhodnout sam dobre. Bohuzel, musime myslet i na ty, kteri misto opravy brzd si koupi cigara.



Naprostá pravda, ale neudržované auto bude mít v povážlivém stavu nejen brzdy jako takové, ale i tu elektroniku okolo a nejen na brzdách, protože o tu elektroniku se stará obecně ještě méně. Pojem od servismana diagnostika je vpořádku, svítí kontrolka, zhasla, pozorujte to je právě důsledek tohoto přístupu, protože ve většině tu proměnlivou závadu nikdo nikdy nenajde !
A s ohledem na cenu elektroniky v tom autě nemá často zájem ani ten servis ani uživatel cokoliv odstranit, dokud to prostě jede. Servisovat elektroniku je často i cenově dražší, než měnit mechanické prvky. Kolik třeba stojí prasátko a kolikrát bude dražší čidlo ? No a mělo by to být spíše naopak s ohledem na výrobní ceny. Respektive jinak - kolik bude stát generálka například jen těch brzd mechanicky a kolik vyjde totéž u auta s veškerou elektronikou okolo nich. :(
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Brzdy: které jsou lepší ?

Příspěvekod tomass » pát úno 28, 2014 16:04

dvk píše:Pánové, váš pohled chápu, ale uvědomte si, že ne každý to má stejně jak vy. Nařizovat jednomu, že MUSÍ mít auto plné elektroniky je principiálně to samé, jako nutit vás jezdit 300km na otočku ve starém střepu. Prostě ať si každý vybere co jemu pasuje, jasné že třeba 90% lidí by to ABS stejně chtělo.

A ještě poslední úvaha na téma "Nedovedu si představit jak kdysi ...".



A tohle je snad napsáno úplně nejlépe v tom nejlepším slova smyslu.
Za sebe dodám: Od roku 2000 mám Nokia 3310 a ušetřil jsem prachy nejméně za 7 telefonů oproti mému kolegovi v práci (7x 3 tisíce, nebo víc je kolik ?). To není fór, prostě jen volám, už ani nepíšu sms - ztráta času. Ale klídek, utratil jsem zase za něco jiného - vrazil je do auta. :D
(Nechci být otrokem elektroniky.)

Laďušo, asi tak zkracovat ?
Naposledy upravil tomass dne pát úno 28, 2014 16:32, celkově upraveno 3
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Brzdy: které jsou lepší ?

Příspěvekod Laďuša » pát úno 28, 2014 16:07

Prosím, nepiš násobný příspěvky, využívej tlačítko upravit. Víc myšlenek lze vměstnat i do jednoho příspěvku ;)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: Brzdy: které jsou lepší ?

Příspěvekod Marťas » pát úno 28, 2014 17:14

DVK úplně přesně vystihl můj pohled na věc.

Za sebe třeba řeknu, že bych si dnes nové auto nevybral bez toho, aniž bych musel udělat podstatné kompromisy.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Brzdy: které jsou lepší ?

Příspěvekod Jan Vaníček » pát úno 28, 2014 20:33

Dialyse se již dostala docela jinam, rozhodně nechci více čeřit vodu, přesto snad posledních pár myšlenek. Nechť si každý jezdí v čem chce, pokud mě a moji rodinu neohrožuje. Určitě ale mrtvých na silnici neubylo díky tomu, že jezdíme lépe. Jen jsou ta aura lepší právě díky aktivní a pasivní bezpečnosti. Pokud dělám práci, kterou dělám (a dělám ji rád), prostě cestovat musím. Nebo můžu jít na pracák a se mnou dalších min. 50 lidí jen z naší firmy (naštěstí jako jedni z mála pravidelně přibíráme i díky mé práci-prosím nejsem "cesťák"). Pokud si chci užít toho pravého ježdění, kteté cítím celým tělem, jedu "veteránem". Ale jestli má moje Lada najeto za 36 let ca 180 tis., tak to najedu "plasťákem" za 3 roky. Většina lidí, kdo najede alespoň 30 tis.za rok ty "blbý" elektronický vychytávky prostě ocení ať se to někomu líbí nebo ne. PS: zatím jsem asi díky své omezenosti nepřišel na to, v čem je 4x4 při běžném silničním provozu bezpečnější ( na minulé Oct.2 jsem s tím najel asi 160 tis.) Jezdím ale podle hesla, že fyzikální zákony platí v jakémkoliv autě, jen jsou jeho "dokonalostí" někam posunuty.
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Brzdy: které jsou lepší ?

Příspěvekod Petr HC » sob bře 01, 2014 10:07

Jan Vaníček píše:... Jezdím ale podle hesla, že fyzikální zákony platí v jakémkoliv autě, jen jsou jeho "dokonalostí" někam posunuty.

Tato věta mě zaujala a vedla k následující úvaze : Pokud platí, že Ty, já a všichni ostatní účastnící provozu si toto beze zbytku uvědomují, pak je vše v pořádku. Jenže existuje spousta lidí, kteří se na jmenované "dokonalosti" spolehnou, aniž by si uvědomili, že dvojnásobná rychlost neznamená dvojnásobné, ale minimálně čtyřnásobné nebezpečí pokud jde o deformační síly, které pak nezachytí ani dvacet airbagů na jeho vozu nebo autě spoluúčastníka nehody.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Brzdy: které jsou lepší ?

Příspěvekod Marťas » sob bře 01, 2014 14:42

http://ifaster.tiscali.cz/automobilky-v ... met-ridit/

Tady je celá myšlenka nádherně rozvedená.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Brzdy: které jsou lepší ?

Příspěvekod valda1971 » sob bře 01, 2014 22:20

Marťas píše:http://ifaster.tiscali.cz/automobilky-vzkazuji-jsme-lini-blbi-a-prestavame-umet-ridit/

Tady je celá myšlenka nádherně rozvedená.

Ach, jóó-velmi dobře rozvedná...
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Brzdy: které jsou lepší ?

Příspěvekod JmJ » ned bře 02, 2014 01:06

valda1971 píše:
Marťas píše:http://ifaster.tiscali.cz/automobilky-vzkazuji-jsme-lini-blbi-a-prestavame-umet-ridit/

Tady je celá myšlenka nádherně rozvedená.

Ach, jóó-velmi dobře rozvedná...


Jenze to sou proste zbytecne stesky po dobach minulych. Tak to proste je, bez ohledu na to, jakymi pindy to obalite ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Brzdy: které jsou lepší ?

Příspěvekod Cory » ned bře 02, 2014 09:24

Tuto zimu síce vela snehu nebolo, ale predsa som najazdil par sto km po snehu a poladovici s Priorou s ABS. No, nezaplo mi ani raz, len ked som ho úmyselne skusal, ci funguje. A v tejto teme to podla niektorych vyzera, ze to keca do kazdeho (pripadne kazdeho druheho) brzdenia.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

PředchozíDalší

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků