Brzdy

Moderátor: Moderátoři

Brzdy

Příspěvekod popest » sob čer 09, 2007 11:27

Dobrý den, mám menší problém s brzdami. Při brždění auto táhne doprava, ale je zajímavé, že jen při prudkém brždění, pokud brzdím pozvolna, tak je to v pořádku rovně. Je možné, že může být levá brzdová trubka zanešena natolik, že v počátku je na pravém kole větší tlak než na levém, jelikož pravá má třeba větší průměr (není tolik zanešena).

Takže vlastně déle trvá levému kolu než začne brzdit. Stačí totiž pedál podruhé zmáčknout a je to v pořádku. Brzdy byly odvzdušněny již několikrát, takže tím to nebude.

Pokud je to tou trubkou, jakým způsobem se dá vyčistit popř. není lepší koupit novou?
Třmeny i prozdové válečky + HBV a destičky jsou nové.

Děkuji za odpověd.
popest
 
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvekod Malda » sob čer 09, 2007 14:20

Vzhledem k cenam brzdovejch trubicek bych nad tim ani nepremejslel :wink:
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Uživatelský avatar
Malda
 
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvekod janci » pon črc 16, 2007 17:59

Daval uz niekto dole valcek zo strmena?

Jedna strana je zly valcek,tak som chcel vymenit cely strmen znahradneho auta,ale tie su este horsie.
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Uživatelský avatar
janci
 
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon črc 16, 2007 18:55

Očisti třmen, zaklepni pojistný caplík co bydlí v takové drážce, pak to hoď do svěráku a prasátko vymlať ven, jde to blbě, ale jde.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod janci » pon črc 16, 2007 19:01

ako priblizne vyzera ten poistny capik?

Ked som na to pozeral,vyzeralo to ako keby to tam bolo narazene(valecek je spresahom o nejaky ten mikro mm)
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Uživatelský avatar
janci
 
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Michal Pokorný » pon črc 16, 2007 19:08

ten čep je položka č. 9 pod ním je pružinka č.10 a zapadá to do té mezírky ve třmenu
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
 
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvekod janci » pon črc 16, 2007 19:26

dakujem moc moc pekne:D mam dve servisne knizky a ani na jednej neni takyto obrazok.
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Uživatelský avatar
janci
 
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Honza 21061 » pon črc 16, 2007 20:55

Servisní knížky (Tůma) stojí za starou bačkoru. Já už od jisté doby také opravuji pomocí katalogu ND a zásadně dle Jurčenka.
---
Popest: Mám stejný "problém", s tím, že na opačném kole a táhne mi to doleva. Spíše než na trubky bych se zaměřil na brzd. válečky. Na mém jsem objevil sjetější vnější destičku pravého kola, to znamená, že levá nemá takovou sílu a méně se tím pádem sjíždí. Nebo naopak pravý pístek je při vracení línější...
Na nedávno absolvované STK se ale nesouměrnost na měřáku neukázala ani při protekčním velkém týrání brzd, které jsem si vyžádal.
Naopak, mírně nesouměrnou jsem měl pravou zadní brzdu a z té jsme teď při výměně kapaliny vystříkli i bublinku vzduchu, která to možná způsobovala. :roll: (proto při výměně kapaliny zásadně prudce prošlapuji několikrát - minule asi 30x :D - pedál na každou brzdu, abych z toho vyhnal případné, tebou popisované nečistoty a poté ještě několikrát opakuji klasické odstříknutí pod tlakem)

Viděl bych to tak, abyses domluvil s někým na STK, aby ti mimo technickou vyzkoušel jen pro tvou potřebu brzdy a pokud jsi v normě do 30% nesouměrnosti, nějak moc ti nevadí vypomáhat si při brždění trochu volantem a počítáš s touto reakcí auta, tak bych to zase nějak extra neřešil. Rozebereš jednu věc, najdeš závadu na druhé, opravíš druhou, podělá se třetí...
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Honza 21061
 
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha

Příspěvekod janci » pon črc 16, 2007 23:04

no ja to menim,lebo jeden valecek je na k.. od vyroby je na k..t
aspon foter tak vravi,ze s nim su stale problemy.

Ani vracat sa nechce,,az ked poklepem po paktniach ,a ich roztiahnem rucne,tak uz sa da aj kotuc rukou tocit.
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Uživatelský avatar
janci
 
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Majo » úte črc 17, 2007 12:09

aj tak je lepsia flexka - stary valcek rozpilit a vyklepnut von, ocistit strmen a nalisovat novy...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte črc 17, 2007 14:11

To zní velice rozumě, ale před zaflexováním bych váleček vypláchl vodou či lihem, neb představa rozprskané brzdovky ve mě budí pocity hnusu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Drobek81 » úte črc 17, 2007 14:13

K-L-neboj, to nestrika...kdyz vyndas ten pistek tak to vytece a hlinik preriznes raz dva...taky sem to tak resil kdyz to bylo moc zazrany...
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte črc 17, 2007 14:14

Proč se zdržovat vyjímáním pístku?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod popest » ned bře 09, 2008 13:58

Nechtěl jsem zakládat nové téma.... Pořád mi to trošičku táhne doprava. Už 2x jsem rozhýbával pístky, jsou sice nové, ale i tak jsem se pokoušel. Mažu to nejakým tím B... Fluid přímo na tohle. Válečky jdou zlehka, ale i tak to táhne. Mohla by to způsobovat i špatná geometrie? Malinko to samo zataci do prava. Nebo mě taky napadlo, že by pravá pružina mohla být víc unavená a pak se to třeba nakloní při brždění do prava a uhybá.

Myslel jsem si, že věci jako geometrie a únava pružin na tohle nemá vliv, ale asi ano, protože pak už vůbec netuším, čím to mohlo být. Mam nový trubky, novej válec, kotouče a destičky a brzdový válečky. Odvzdušněno taky je. Už ty brzdy řeším přes půl roku.... Nebo že by to dělala zadní náprava resp. brzdy.... ?
popest
 
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvekod Cory » ned bře 09, 2008 14:09

Taha ta do strany aj bez brzdenia?alebo iba pri brzdeni.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Další

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků