Brzdy

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Cenek » ned bře 09, 2008 15:42

Zrovna včera jsem vyřešil podobrý problém: Auto při prudkém sešlápnutí bzrdy strhlo řízení doleva a já byl vždycky v půlce silnice. Zároveň pravé kolo někdy přibržďovalo, nebo permanentrě pískalo. Nemohl jsem na to příjít. Několikrát jsem rozhýbával válečky bez jakýhokoli efektu. Pak jsem zjistil, že kapalina se jakoby nechce vracet do hlavního brzd. válce a v pravé brzdě pak zůstává určitý tlak. Začal jsem tedy rozdělávat potrubí a samozřejmě až když jsem vyzkoušel všechny možnosti jsem přišel na to, že na vině je spojovací hadice, která vede od trubičky ke třmenům. Netuším, co se v ní stalo, ale prostě byla jen velmi špatně průchodná. Když budete řešit podobný problém, zkuste prověřit toto.
BA3 2107, 1988, sky blue
Cenek
 
Příspěvky: 51
Registrován: pon lis 19, 2007 18:07
Bydliště: Praha

Příspěvekod Cory » ned bře 09, 2008 15:57

Cenek píše:Zrovna včera jsem vyřešil podobrý problém: Auto při prudkém sešlápnutí bzrdy strhlo řízení doleva a já byl vždycky v půlce silnice. Zároveň pravé kolo někdy přibržďovalo, nebo permanentrě pískalo. Nemohl jsem na to příjít. Několikrát jsem rozhýbával válečky bez jakýhokoli efektu. Pak jsem zjistil, že kapalina se jakoby nechce vracet do hlavního brzd. válce a v pravé brzdě pak zůstává určitý tlak. Začal jsem tedy rozdělávat potrubí a samozřejmě až když jsem vyzkoušel všechny možnosti jsem přišel na to, že na vině je spojovací hadice, která vede od trubičky ke třmenům. Netuším, co se v ní stalo, ale prostě byla jen velmi špatně průchodná. Když budete řešit podobný problém, zkuste prověřit toto.

Taky isty problem som mal aj ja a tak ako pises, bud to nebrzdilo,alebo to brzdilo stale.
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod popest » ned bře 09, 2008 19:59

Cory píše:Taha ta do strany aj bez brzdenia?alebo iba pri brzdeni.


No, kdyz pustim volant jede to celkem rovně, ale pořád to má tendenci zahybat. Při brždění se to ale podstatně zhorší. Tak nevím, třeba to je skutečně způsobené tou geom.

Cenek píše:Zrovna včera jsem vyřešil podobrý problém: Auto při prudkém sešlápnutí bzrdy strhlo řízení doleva a já byl vždycky v půlce silnice. Zároveň pravé kolo někdy přibržďovalo, nebo permanentrě pískalo. Nemohl jsem na to příjít. Několikrát jsem rozhýbával válečky bez jakýhokoli efektu. Pak jsem zjistil, že kapalina se jakoby nechce vracet do hlavního brzd. válce a v pravé brzdě pak zůstává určitý tlak. Začal jsem tedy rozdělávat potrubí a samozřejmě až když jsem vyzkoušel všechny možnosti jsem přišel na to, že na vině je spojovací hadice, která vede od trubičky ke třmenům. Netuším, co se v ní stalo, ale prostě byla jen velmi špatně průchodná. Když budete řešit podobný problém, zkuste prověřit toto.


Když jsem to před půl měsícem rozebíral, tak tyhle hadičky jsem zkoušel profukovat a šlo to v pohodě....
popest
 
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvekod Cory » ned bře 09, 2008 20:17

Mne to jemne taha do strany aj ked nemam rovnako nahustene predne kolesa. Moze ti jedna strana mierne pribrzdovat. Tahnie pri brzdeni je sposobene nerovnomernym ucinkom brzd. To znamena, ze ti jedna strana brzdi viac a druha menej. Takisto maju na tahanie vplyv aj zadne brzdy. Z vlastnej skusenosti - lave zadne koleso mi nebrzdilo a pri brzdeni ma to tahalo doprava a to dost silno.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Maysner » ned bře 09, 2008 21:41

Cory píše:
Cenek píše:Zrovna včera jsem vyřešil podobrý problém: Auto při prudkém sešlápnutí bzrdy strhlo řízení doleva a já byl vždycky v půlce silnice. Zároveň pravé kolo někdy přibržďovalo, nebo permanentrě pískalo. Nemohl jsem na to příjít. Několikrát jsem rozhýbával válečky bez jakýhokoli efektu. Pak jsem zjistil, že kapalina se jakoby nechce vracet do hlavního brzd. válce a v pravé brzdě pak zůstává určitý tlak. Začal jsem tedy rozdělávat potrubí a samozřejmě až když jsem vyzkoušel všechny možnosti jsem přišel na to, že na vině je spojovací hadice, která vede od trubičky ke třmenům. Netuším, co se v ní stalo, ale prostě byla jen velmi špatně průchodná. Když budete řešit podobný problém, zkuste prověřit toto.

Taky isty problem som mal aj ja a tak ako pises, bud to nebrzdilo,alebo to brzdilo stale.


vnitrni steny hadic se vlivem brzdove kapaliny casem zborti. normalni jev. nedavno jsem je menil u felicie
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod popest » ned bře 09, 2008 22:50

Cory píše:Mne to jemne taha do strany aj ked nemam rovnako nahustene predne kolesa. Moze ti jedna strana mierne pribrzdovat. Tahnie pri brzdeni je sposobene nerovnomernym ucinkom brzd. To znamena, ze ti jedna strana brzdi viac a druha menej. Takisto maju na tahanie vplyv aj zadne brzdy. Z vlastnej skusenosti - lave zadne koleso mi nebrzdilo a pri brzdeni ma to tahalo doprava a to dost silno.


Ok, tak díky za rady. Podívám se na ty zadní brzdy resp. koupim nove pakny. To zas bude penez...
popest
 
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvekod Cory » ned bře 09, 2008 22:59

Tak zasa hned kupovat nemusis.Mozno to nie je zadnymi brzdami.Ale kazdopadne ich skontroluj.Neviem kedy si menil kvapalinu a pod., ale odporucil by som ti vypustit ju,zobrat kompresor a od HBV prefuknut cely system.Najlepsie tak, ze povolis jedden odvzdusnovak, prefuknes, potom ho utiahnes a povolis druhy atd..No a potom nalej kvapalinu a odvzdusnuj od najvzdialenejsieho kolesa, cize ZP,ZĽ,PP,PĽ. Dalej moze byt zaseknuty niektory BV vzadu, ale najprv vyskusaj toto prefuknutie :wink:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod popest » pon bře 10, 2008 11:27

Tohle není potřeba. Před 3 měsíci byl měněnej omezovač tlaku, zadní trubky. Předek je taky komplet novej i kapalina. Tímhle to určitě není. Mam pakny zasrané od brzdovky. Ještě se podívám, zda odpovídá i strana. Pokud ano, pak je to jasné.
popest
 
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Re: Brzdy

Příspěvekod 2103s » sob pro 17, 2011 15:03

zdravim panove mam asi odlisny problem nez ostatni kolem brzd..ale nevim tudis se obracim na vas...jak davam dokupy tu moju 15 tak ted delam brzdy a nevim cim je nalakovat ci jak je ochranit...a nevim cim a jak ochranit primo valecky...tedy jejich telo to hlinikove ci co je to za slitinu..premyslel jsem jen ten hlinik ci co toje vylestit a pak polejt bezbarvim lakem ale nevim jaky je vas nazor??? pridavam foto pro ukazku...
Přílohy
13122011950.jpg
Uživatelský avatar
2103s
 
Příspěvky: 121
Registrován: sob úno 19, 2011 19:23
Bydliště: policka

Re: Brzdy

Příspěvekod Vašátor » sob pro 17, 2011 19:25

Brzdič opískovat a dát do práškové barvy (komaxit) nebo do epoxidové barvy. Hliníkové pístky bych nechal tal jak jsou, ovšem pokud to chceš mít perfektní, tak vyleštit a nalakovat bezbarvým lakem.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Brzdy

Příspěvekod 2103s » sob pro 17, 2011 23:09

no to jo ale to mam piskovat takhle jako celek????a neudela to neco ten valeckum???
Uživatelský avatar
2103s
 
Příspěvky: 121
Registrován: sob úno 19, 2011 19:23
Bydliště: policka

Re: Brzdy

Příspěvekod Yellow01 » sob pro 17, 2011 23:27

Jako celek rozhodně ne, musíš ty válečky vyndat a opískovat jenom třmeny. A nezapomeň si natočit do závitů nějaký obyč. šrouby co obětuješ, protože ti to jinak pískovačka rozmydlí.
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Brzdy

Příspěvekod 2103s » ned pro 18, 2011 16:08

tak dneska jsem se pustil do takoviho jakoby lesteni...brat srezervou a zjistil sem ze na jedny strane mam na valecku praskly ty vocka jak jimy prochazi tycka ktera drzi desky....takze nejspis zavarit ale ..co to je je to hlinik??? aby dotoho kolega nesahl a nenadal tam paseku
Uživatelský avatar
2103s
 
Příspěvky: 121
Registrován: sob úno 19, 2011 19:23
Bydliště: policka

Re: Brzdy

Příspěvekod Luděk Musil » pon pro 19, 2011 10:41

To je nějakej "divnej" hliník.
Osobně bych tedy do opravy navařením nového očka nešel. L.
PS: mimochodem v pátek po obědě jste tam měli pěknou čínu. Dojel jsem sem: 49°44'29.252"N 16°10'52.134"E
a musel jsem otočit, protože přede mnou bylo několik uvízlých kamionů
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Brzdy

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon pro 19, 2011 13:17

Než to počneš vařit, tak věz, že uvnitř prasátka jest mezi válcem a pístkem gumička, ta asi moc ráda nebude za náhlý, z jednoho bodu směřovaný ohřev nad běžnou pracovní teplotu. Pokud bych měl něco dovařovat, tak asi na rozebraném praseti. Dle druhu poškození očka lze požít metody ignorace, zalepení dvousložkovým epoxidem či výměnou prasátka jako celku. Máš teď i takové "tekuté kovy", které po zaschnutí lze obrábět jako kov. Jen bych si dovolil poznamenat, že nové prasátko ulovíš baj voko mezi 200-300Kč. A pokud to nové před instalací vypláchneš od případných špon a pod prachovku mázneš k tomu vhodnou vazelínu, tak i vydrží.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků