vyvaření kastle a její kytování a lakování

Moderátor: Moderátoři

Re: vyvaření kastle a její kytování a lakování

Příspěvekod Hurikán » sob zář 08, 2012 10:35

Když už jsme u těch odrezovačů - já je sice moc často nepoužívám, ale když už, tak jedině Loctite Rost Killer. S ním mám opravdu výborné zkušenosti. Když do něj ještě dávali i olovo, tak to byl prakticky zázračný prostředek. Natřeli jsme tím tehdy korozí silně napadený plech na autě a vydrželo to skoro celou zimu nerezavé a to přesto, že na odrezovači již nebyla žádná barva! Ten prostředek na plechu vytvořil něco jako glazuru, čímž bylo dané místo krásně uzavřené. Dnes má sice ekologické složení, čili účinnost je trřochu menší, ale pořád je to nejlepší odrezovač, se kterým jsem se kdy setkal.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Re: vyvaření kastle a její kytování a lakování

Příspěvekod Petr HC » sob zář 08, 2012 15:00

Hurikán píše: ... Dnes má sice ekologické složení, čili účinnost je trochu menší, ale pořád je to nejlepší odrezovač, se kterým jsem se kdy setkal.

Hlavně jestli z toho neudělali nepoužitelné svinstvo, jako když udělali z normálních barev a laků ty vodou ředitelné.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: vyvaření kastle a její kytování a lakování

Příspěvekod VrakKlub » ned zář 09, 2012 20:49

>Luděk Musil: souhlasím, jen mám problém s čištěním - kartáčem to nejde vůbec, lamelovým kotoučem jde rez, ale lak taky tolik ne. Nedal by se použít nějaký lakožrout?
> Yellow01: o epoxidové základovce jsem tu už četl, ale jaká by to měla být značka barvy, případně kde se dá koupit? Takhle mi to pomůže asi jako oblíbená odpověd mého známého - restaurátora "maj to v Baumaxu" :D (nic ve zlém).
U duroplastu, což je vlastně bakelizovaná bavlna, je pak problém s lakováním rubu - vypadá jako slepené obvazy a tovární barva na tom vůbec nedrží. Většině lidí to nevadí, ale já beru motorový prostor jako viditelnou část. Co na to mám zkusit dát? Jen základ na plasty?
Mimochodem, místní všeuměl (v dobrém slova smyslu) mi poradil barvu S2003 zelenou, prý ji dával na střechu, a i když se všechno ostatní sloupalo, tahle barva drží. Navíc se dá koupit v drogerii poblíž - nevíte o tom někdo něco?
Trabant 601 de Luxe 1989 - provádím GO Lada 2106 1978 - vnitřní hniloba Lada 21061 1986? - vnější hniloba
VrakKlub
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte lis 01, 2011 13:34
Bydliště: Praha

Re: vyvaření kastle a její kytování a lakování

Příspěvekod Yellow01 » ned zář 09, 2012 22:58

Já používám tuhle barvu: http://www.drostra.cz/?PID=26475 plus tvrdidlo S 7300.
Na čištění starých laků je vynikající tohle: http://www.colorshop.cz/brouseni-c8/3m- ... opce-i710/
Kupuju to u dealera 3M, průměr asi 150 mm, s dírou uprostřed - dávám to na dlouhou 12 šroub se dvěma matkama a šup s tím do vrtačky. Akorát je to drahý, odhadem 350,- Kč kus, ale když si dávám pozor a nekrouhám to o hrany plechu, tak to vydrží dost dlouho.
S těma vnitřkama nemám zkušenosti, ale já bych zkusil ten základ na plasty. Nebo se zkus zeptat na nějakým Trabi fóru, určitě už někdo řešil pořádný nástřik.
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: vyvaření kastle a její kytování a lakování

Příspěvekod Luděk Musil » pon zář 10, 2012 05:49

VrakKlub píše:... motorový prostor jako viditelnou část. Co na to mám zkusit dát? Jen základ na plasty?

No a co ten motorový prostor vykytovat nebo stříknout párkrát plničem a přebrousit? L.
PS: promiňte (odborníci) názor laika v povrchových úpravách :oops:
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: vyvaření kastle a její kytování a lakování

Příspěvekod Yellow01 » pon zář 10, 2012 07:24

To jde samozřejmě taky, ale byla by to pěkná fuška. Chtělo by to fotku jak to vypadá, já vnitřek trabanta nikdy neviděl.
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: vyvaření kastle a její kytování a lakování

Příspěvekod VrakKlub » pon zář 10, 2012 12:59

>Yellow01: díky za rady, tohle jsem přesně potřeboval vědět! Tu kapotu asi zkusím základem na plasty, pak vykytovat a nastříkat. Už jsem se ptal i na trabime, ale tehdy to dopadlo odkazem na "barvu z Hornbachu" :D . Přijde mi, že tady jsou ty diskuze věcnější a odbornější.
Poslední věc je, co na to stříknout za plnič a barvu (+kde to koupit). Raději se ptám, než abych to pokazil - už jsem nad tím strávil dost času, tak ať to drží.
-- ta kapota je zespodu dobře vidět tady: http://www.trabime.cz/trabi.php?id=3&aid=2569&sid=-2 , příspěvek za 14. 11. 2011
Trabant 601 de Luxe 1989 - provádím GO Lada 2106 1978 - vnitřní hniloba Lada 21061 1986? - vnější hniloba
VrakKlub
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte lis 01, 2011 13:34
Bydliště: Praha

Re: vyvaření kastle a její kytování a lakování

Příspěvekod Yellow01 » pon zář 10, 2012 18:01

Plnič a barvu kup někde, kde dělají autolaky, určitě ti poradí. Kvalitních značek je spousta, záleží kolik do barvy chceš dát. Jsou barvy, co litr stojí 500 Kč, ale jsou i barvy za deset tisíc :)
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: vyvaření kastle a její kytování a lakování

Příspěvekod smajchl » pon zář 10, 2012 18:13

Taky jsem pouzival tu barvu jako Yellow01 a dobry a letos sem nastrikal motorku epoxidovou zakladovkou od BODY byla podstatne drazsi, ani sem nechtel tuto, jen sem pro barvu vyslal nekoho jinyho... ale na prvni pocit kdyz se snazim do barvy rejt sroubovakem tak to v podstate moc nejde, narozdil od ty S2300 bily zakladovky do ktery rejt de... takze asi bude kvalitnejsi je to ted cerstve nalakovany do zakladu takze nemuzu podat vic info jen takovej poznatek...

BTW: cim se da obarvit byt treba tato bila zakladovka nebo treba akrylovej plnic do cerna, nebo aspon do tmave sediva?
Uživatelský avatar
smajchl
 
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: vyvaření kastle a její kytování a lakování

Příspěvekod Yellow01 » pon zář 10, 2012 20:22

Já mám na svý auto epoxi základovku, co stojí 800,- Kč za 0,75 kg plechovku. Samozřejmě je to jako u všeho - s kvalitou roste cena. Ale ta barva, co jsem dával do odkazu mi byla doporučená od lakýrníka jako jedna z těch lepších.
Myslím, že obarvit by se to dalo barvou stejnýho složení. Ale většinou se to řeší přestřikem požadovanou barvou.
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Předchozí

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků