korozia - osetrenie

Moderátor: Moderátoři

korozia - osetrenie

Příspěvekod jozo » ned zář 03, 2006 23:41

Cim by sa dalo toto osetrit:

Obrázek
Obrázek
Obrázek
jozo
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon led 23, 2006 17:43

Příspěvekod Jelen » pon zář 04, 2006 08:30

Obávám se, že na 2. a 3. fotce v místech největší koroze už nebude co ošetřovat. Hlavně ten roh dveří. Jinak brousit brousit a pak základovka, kit a barva...
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Hnojar » pon zář 04, 2006 08:31

Takže nejdříve očistit - drátěný kartáč, šmirgl a optimálně flexa....potom odrezit ( pokud to nebudeš brousit flexou s brusným kotoučem až na kov ale jen kartáčem ) bezopl. odrezovačem. následně natřít základovkou, potom stříknou kaučukovým přetíratelným sprejem na spodky Body (vzhledem k tomu že je to na spodku auta ) a pak přetřít barvou v odstínu laku - nebo černou, aby nebylo vidět jak to vesele hnije dál :D od odrezovače tě možná budou někteří odrazovat.....ale tobě bych doporučil trvat na odrezování :D rez totiž úplně odstraníš jedině vybroušením až na čistý kov a to s flexou s kartáčem nejde, to bys musel brousit brusným kotoučem a otázka je kolik by ti pak zůstalo materiálu...... - při kartáčování ať ručně nebo flexou vždy zůstane korozí narušený povrch, ale s flexou to jde rychleji ........
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod slavoj » pon zář 04, 2006 10:17

Cez vikend som tiez pracoval na svojej Lade a mal som ten isty problem s tym rohom dvery, ale na prednych /okrem inych chytnutych casti/. Ja som to spravil tak, ze som tu zhrdzavenu cast vysekal sekacom, odstavajuce hrany zaklepal aby potom nevycnievali spod tmelu. Hrdzu som vybrusil kartacom na vrtacke, vycistil to hrdzistopom. Potom som to zastriekol zakladnou farbou a vzal zazracnu kovovu pastu a zatmelil tu dieru. Vnutorny plech dvery bol este v dobrom stave takze som to este zachranil a nevznikla mi tam diera az do vnutra a tym padom som mal kde naniest tu pastu. Po vytvrdnuti som ju zabrusil do pozadovaneho stavu a naniesol som na to karosarsky tmel. Po zaschnuti som to prebrusil smirglom na vodu 400 a odmasnil. Striekol som to plnicom, znova odmastil a striekol original namiesanym sprejom v pozadovanom odtieni /400ml za 350,-Sk v pohode vystaci na strieknutie prednej kapoty 2x/. Potom som dal dole calunenie dveri a ten roh som zvnutra zastriekal rezistinom v spreji, lebo tam sa inac neda dostat, jedine vysekat a to som nechcel robit.
Naposledy upravil slavoj dne pon zář 04, 2006 11:08, celkově upraveno 1
slavoj
 
Příspěvky: 136
Registrován: úte dub 18, 2006 15:23
Bydliště: VELKY SARIS

Příspěvekod Hnojar » pon zář 04, 2006 10:20

co to je za kovovou pastu a co je na ni zazracneho ?
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod Jelen » pon zář 04, 2006 10:26

Hnojar: Slavoj zřejmě myslí tekutý kov. :wink:
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Nulašestka » pon zář 04, 2006 10:27

Už jste slyšeli o pozinku ve spreji? :wink:
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvekod Jelen » pon zář 04, 2006 10:47

Ne, ale slyšel jsem o slonovi ve spreji... růžovym... :P
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod slavoj » pon zář 04, 2006 11:01

Nulašestka píše:Už jste slyšeli o pozinku ve spreji? :wink:


jasne uz o tom bola debata, co som pozeral tak u nas sa predava zhruba za 300,- no len neviem aky je koncovy efekt, zrejme to bude mat nejaky ucinok, ale originalu sa asi nevyrovna.

tu som nieco nasiel na webe:

http://www.vltava2000.cz/madoil/goodsde ... ID=7210001
Naposledy upravil slavoj dne pon zář 04, 2006 14:15, celkově upraveno 1
slavoj
 
Příspěvky: 136
Registrován: úte dub 18, 2006 15:23
Bydliště: VELKY SARIS

Příspěvekod slavoj » pon zář 04, 2006 11:05

Hnojar píše:co to je za kovovou pastu a co je na ni zazracneho ?


no co je na nej zazracneho? ze tou pastou vyplnis miesta, kde by ti tmel len tak nepomohol a nahradi ti to zvaranie, ale da sa pouzit len na mensie upravy. Je to nieco ako tmel ale ztuhne to na kov. Proste tym zastavis aj koroziu na dlhsi cas ako tmelom, co mam skusenosti tak za 3 roky sa na tmelenom mieste touto pastou nic hrdzave neukazalo.
slavoj
 
Příspěvky: 136
Registrován: úte dub 18, 2006 15:23
Bydliště: VELKY SARIS

Příspěvekod slavoj » pon zář 04, 2006 11:06

Jelen píše:Hnojar: Slavoj zřejmě myslí tekutý kov. :wink:


jj presne, kazdy tomu inac hovori :)
slavoj
 
Příspěvky: 136
Registrován: úte dub 18, 2006 15:23
Bydliště: VELKY SARIS

Příspěvekod Hnojar » pon zář 04, 2006 13:23

čili mám jít do drogerie a chtít tekutý kov ??? nebo zázračnou kovovou pastu.......? prostě jak se tomu říka a kde se to dá koupit ? je to jednosložkové nebo více atp. ?
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod Malda » pon zář 04, 2006 13:26

Hnojar píše:čili mám jít do drogerie a chtít tekutý kov ??? nebo zázračnou kovovou pastu.......? prostě jak se tomu říka a kde se to dá koupit

Kdyz reknes tekuty kov, meli by vedet o co jde. ale kde presne se ptat nevim, meli jsme to puceny :) Je to dvouslozkovy, tzn. sou to dve spojeny tubicky (v jedny je bila sracka v druhy tusim takova tmave seda). Na neco to vyblijes, smichas a aplikujes. Podle tech tubicek by jsi to mel poznat. Taky sme s tim zadelavali tenhle roh dveri ...
Uživatelský avatar
Malda
 
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvekod Hnojar » pon zář 04, 2006 13:43

Díky myslel jsem si to ....tudíž je to epoxid s kovovým plnidlem - ten mám někde doma...........od karos. tmelu se liší právě plnidlem a pak tím že je to epoxid a ne polyester.....ale na zázračné vlastnosti spojené se zastavením koroze, náhradou svařování bych až tak nespoléhal. Inhibitory koroze tam možná budou ale spíš ne a na nějaké studené svařování bych nevěřil - je to obyčejné lepení epoxidem ( něco jako epoxy 1200 ) ale pryskyřice je zpevněna kovovými částicemi, tudíž je schopna vyplnit nějaké díry, udělat kouty atp. Neříkám že to nedrží - epoxidy dobře drží i na kovech a i při lepení třeba překližky se používá plnidlo, aby z epoxidu vznikl koutový "svar" a to pak už nejde rozebrat ničím...............jednou jsem epoxidem 1200 nahrazoval pájení podložky navlečené na kuse drátu jejím přilepením a fungovalo to ...... myslím si ale že na tmelení kastle auta je to trochu drahé, to už bych raději koupil kvalitní epoxid ( třeba havel ) a smísil ho s AL nebo Fe pilinama.......mysllím že za cenu jednoho balení těch trubiček bych měl kýbl zázračného tmelu - btw. jednou jsem z prdele samaru tmelil právě tímhle jen místo kovových pilin jsme použil to co bylo doma - skleněné mikrobalóny.......drží to jaxfiňa, výborně se brousí a je to pevné - a mám je raději než ty kovové piliny.......
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod slavoj » pon zář 04, 2006 14:20

Hnojar píše:čili mám jít do drogerie a chtít tekutý kov ??? nebo zázračnou kovovou pastu.......? prostě jak se tomu říka a kde se to dá koupit ? je to jednosložkové nebo více atp. ?


napr. http://www.vltava2000.cz/madoil/goodsde ... ID=6670006

tu sa mi to zda dost drahe, ja som to dostal zvlast balene teda nie ako 2 tuby v jednom. Je to pasta a k tomu zvlast tvrdidlo. Stalo to asi o polovicu menej ako toto a kupil som to v predajni lozisk, vymedzuju sa tym vole na loziskovych puzdrach, teda je to fakt sila. Da sa to aj zohnat vo firmach kde skladaju motory, trebars ako u nas Vojensky opravarensky podnik, kde sa robia GO-cky na nakladne auta, alebo proste vsade tam kde sa montuju loziska a agregaty.

tu je to lacnejsie:
http://www.servisprogram.cz/katalog.php ... 1111&str=3
http://www.autofam.cz/index.php?PHPSESS ... &x=26&y=19

Popis: Epoxydový kov pro vysokopevnostní opravy oceli a litiny. Dobře tekutý, rychle vytvrzuje. Použití: opravy děr, trhlin a chybně vyvrtaných otvorů v kovu. Opravy zkorodovaných přírub a potrubí. Vytvarování odlomených částí dílů. Po vytvrzení mechanicky opracovatelný. Teplotní rozsah až +120°C. Základ-dvousložková epoxydová pryskyřice. Barva-stříbrně šedá. Číštění: přetoky po vytvrzení otřít, následně čistit rozpouštědlem.
slavoj
 
Příspěvky: 136
Registrován: úte dub 18, 2006 15:23
Bydliště: VELKY SARIS


Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků