Zinkování

Moderátor: Moderátoři

Zinkování

Příspěvekod Patrac » pon črc 24, 2006 13:35

pomalu ale jistě se blíží doba zásahu do mého auta. Ačkoliv blatníky nejsou bůhví jak zrezlé už se na nich projevuje zub času apředevším ignorantství předchozího majitele. Rozhodl jsem se ale veškeré díly mnou montované na auto nahradit díly buď nerezovými ( spojovací materiál ) a nebo pozinkovanými veškeré plechoé části. Právě se potýkám s tím jakým způsobem odstranit přepravní barvu nanesenou na blatnících a dál technologií zinkování. V brně a okolí totiž není větší zinkovací vana než 60/180 cm takže zůstává na zváženou využít žárového zinkování, kde ale obrobek bude hrbolatý od poteklého zinku a dál hrozí popraskání zinkovací vrstvy po lakování. máte s tímhle už někdo nějakou zkušenost nebo budu v tomto ohledu průkopník. :wink:
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Patrac
 
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field

Příspěvekod Ondrej » pon črc 24, 2006 17:30

Doporučuju raději žárové zinkování, galvanické příliš nevydrží. Žárové je "nafurt" a pokud to provádí člověk, který své věci rozumí, nedojde ani ke zkroucení plechů. Nesmí se to vystavovat žáru moc dlouho a na druhou stranu ani krátce- pak by vrstva nebyla dokonalá.
Kolega si takto nechával žárově zinkovat (po známosti a ani nevím kde) nové plechy na Fiata 600 a vše naprosto OK. Krásný povrch bez boulí.

Na pozinkované plechy ale musí přijít nějaká speciální základovka, pak drží základ i lak a nic se neloupe. Název produktu bohužel neznám, natolik jsem se o to nezajímal, ale zkusím se ho zeptat.
Uživatelský avatar
Ondrej
 
Příspěvky: 75
Registrován: stř zář 01, 2004 22:20
Bydliště: Zb.

Příspěvekod Majo » pon črc 24, 2006 19:13

uz som to niekde pisal - pouzivam na to Galvanol, je to farba co ostava trvale lepkava a chyti na nu skoro kazda farba. Ale isto je takych podkladovych naterov aj viac...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Malda » pon črc 24, 2006 19:13

Taky by me to zajimalo, protoze bych predni blatniky uz priste sehnal nemusel. A jak Ondro vypada povrch? Jak psal Patrac, tak bejva takovej krablatej. Nevim jestli by si s tim lakyra poradil. Tata se chce zeptat znamyho lakyry, jestli by na takovymhle zinku drzela naka barva a aby to vypadalo. Ale novy auta se delaj galvanicky ne, kdyz je tam smacej? A na tech to drzi ... :?:
Uživatelský avatar
Malda
 
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvekod Ondrej » pon črc 24, 2006 20:39

Tak už jsem se informoval, on tam bude dávat zřejmě Body 320 Zinc-Fill, což je dvousložkový antikorový akrylát speciálně na nerez, pozink a hliník.

Malda: Povrch už samozřejmě není tak hladký jako před zinkováním, ale je to udělané natolik dobře, že veškeré nerovnosti srovná už ta základovka.

Kastle nových aut se sice (obvykle) kompletně galvanicky zinkují, ovšem pro přilepšení přihodím zkušenost mého karosáře, který si na T613 nechal v jedné zinkovně jeden práh pozinkovat galvanicky a druhý žárově, přičemž ten galvanizovaný do roku chytil lišku, zatímco ten druhý byl stále jako nový (a je dodnes).
Uživatelský avatar
Ondrej
 
Příspěvky: 75
Registrován: stř zář 01, 2004 22:20
Bydliště: Zb.

Příspěvekod Patrac » úte črc 25, 2006 06:55

mám dojem že jako základ se dá požít jakákoliv základní barva. Stačí jen blatníky nechat nějakou dobo popřípadě je zlehka otřít slabým roztokem letovací kyseliny. Když říkám slabým tak myslím opravdu slabým. Tato metoda se normálně používá při natírání zinkovaných svodů, a okapů. Buď je nechat venku zoxidovat 1/2-3/4 roku nebo potřít pak opláchnout jarovou vodou. Jinak se barva loupe. Aplikoval jsem doma zkušebně obě metody a obě fungují k naprosté spokojenosti. Co se týče rozdílu typu zinkování tak u galvanického záleží na dobrém očištění podkladového materiálua navíc Galvanicky nanášený zinek tvoří povrch do tloušťky tak 3 mikrony kdežto žárový zinek až do tloušťky 7 mikronů navíc žárové nanášení očistí právě zbytky nečistot. Problém ale je že je nutno to provaádět solidně aby nedošlo k pokroucení. nebo potečení plechů. No a co se týče toho kde tak si myslím že přímo v Hustopečích. Je tam žárová zinkovna.
No a vzhledem k tomu že v okolí neexistuje firma co má lázeň takových rozměrů aby se mi do ni vlezly díly na auto ( třeba i dveře) budu se muset uchýlit k žárovému zinkování.
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Patrac
 
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field

Příspěvekod slavoj » úte črc 25, 2006 08:59

nasiel som nieco zaujimave, urcite to nieje doslovne zinkovanie, ale mozno to bude lepsie ako cisty plech.
http://www.motipdupli.cz/produkty/katal ... 04061.html
slavoj
 
Příspěvky: 136
Registrován: úte dub 18, 2006 15:23
Bydliště: VELKY SARIS

Příspěvekod meda.pu » stř črc 26, 2006 09:50

V Prostejove jsem videl zinkovat celkem velky plechy na nejakyho veterana, byly tam nejaky blatniky dvere a kapota. Taky jsem o tom premyslel, budu muset na svoji 07 delat celej cumak tj. oba blatniky a predni celo znovu, tak kdyz uz tak naveky :P
Lada Niva - Pelech, Škoda Fabia 1.9tdi
meda.pu
 
Příspěvky: 81
Registrován: pon kvě 01, 2006 20:38
Bydliště: Přerov - Předmostí

Příspěvekod Patrac » stř črc 26, 2006 10:36

slavoj píše:nasiel som nieco zaujimave, urcite to nieje doslovne zinkovanie, ale mozno to bude lepsie ako cisty plech.
http://www.motipdupli.cz/produkty/katal ... 04061.html

tím se po svařování zinkových plechů nastříkají místa svárů. Především. Jinak je to pořád normální sprej jako každej jinej.
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Patrac
 
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field

Příspěvekod Nemo » stř črc 26, 2006 23:35

Těžká věc, s tím žárovým zinkováním. Chce to mít v zinkovně opravdu někoho důvěryhodného, kdo ví co dělá,a má s tím zkušenosti. Jinak můžete mít z nového blatníku kus vlnitého plechu (nepřeháním). Materiál se musí v lázni dostatečně prohřát, jinak zinek nepřilne a při mechanickém namáhání se odlupuje a praská, ale když je to tam moc dlouho, tak se to příšerně zkroutí. :|
[size=85]Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Nemo
 
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod dusin » čtv črc 27, 2006 10:42

Najdi si někoho,kdo šopuje zinkem.stříká se to obdobně jako lak pistolí,akorát místo barvy se tlačí zinkovej drát přez acetylenovej hořák.Tahle operace se dá provést klidně na zahradě.A dá se takhle pozinkovat kompletně povařený auto. :wink:
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Příspěvekod Patrac » čtv črc 27, 2006 10:47

dusin píše:Najdi si někoho,kdo šopuje zinkem.stříká se to obdobně jako lak pistolí,akorát místo barvy se tlačí zinkovej drát přez acetylenovej hořák.Tahle operace se dá provést klidně na zahradě.A dá se takhle pozinkovat kompletně povařený auto. :wink:

Jo už jsem o tom cosi slyšel ale nikdy neviděl v akci
:?
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Patrac
 
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field

Příspěvekod dusin » čtv črc 27, 2006 10:52

No,tady na moravě taky o nikom nevim.Kdysi sem dělal na brigádě v Hoře a tam s tim borec stříkal svařence do mostních konstrukcí.Zkus ještě Luďka Ondrůcha.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Příspěvekod Hurikán » čtv črc 27, 2006 13:54

dusin píše:Najdi si někoho,kdo šopuje zinkem.stříká se to obdobně jako lak pistolí,akorát místo barvy se tlačí zinkovej drát přez acetylenovej hořák.Tahle operace se dá provést klidně na zahradě.A dá se takhle pozinkovat kompletně povařený auto. :wink:

Jo. To by bylo taky řešení. V Brně to dělá firma Kroma. Sídlí na Hádech. Šopují i hliníkem. Nechával jsem si tam hliníkovat výfuk a po dvou letech, resp. zimách je jako nový.
Jestli tam pojedeš, tak mi brnkni. Dostat se tam není úplně jednoduché.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jelen » čtv črc 27, 2006 13:57

Kolik by stálo pozinkovat celý auto?
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Další

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků