PÓMÓCCC Brzdové bubny

Moderátor: Moderátoři

PÓMÓCCC Brzdové bubny

Příspěvekod Kopr » pon čer 05, 2006 16:11

Pomoc nemůžu ani za nic sundat bubny na samaře poraďte prosim někdo jestli máte nějaký fígl všechny tradiční postupy selhaly jsem s toho na mrtvici :pottytrain5: :pottytrain5:
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984

http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Uživatelský avatar
Kopr
 
Příspěvky: 2953
Registrován: úte bře 28, 2006 21:16
Bydliště: Družec,Frýdek-Místek

Příspěvekod j.cernak » úte čer 06, 2006 10:24

Zdvihnut a podlozit auto,zlozit kolesa,vykrutit styfty,nastartovat auto,na dvojke roztocit kolesa na cca 60km/h a prudko zatiahnut rucnu.Pri 01-07 zaruceny postup!
Uživatelský avatar
j.cernak
 
Příspěvky: 26
Registrován: ned dub 10, 2005 09:40
Bydliště: Banská Bystrica

Příspěvekod Myso » úte čer 06, 2006 10:27

j.cernak píše:Zdvihnut a podlozit auto,zlozit kolesa,vykrutit styfty,nastartovat auto,na dvojke roztocit kolesa na cca 60km/h a prudko zatiahnut rucnu.Pri 01-07 zaruceny postup!
ty pako a ako si to predstavujes u samary? (pozn. predny nahon)
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Myso
 
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha

Příspěvekod Dusan » úte čer 06, 2006 14:48

1 pokus odvrtat... a nover bubny
2pokus velke kladivo a nove bubny možes si vybrat :D ked už je ta demokracia :)
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod j.cernak » úte čer 06, 2006 17:37

Myso píše:
j.cernak píše:Zdvihnut a podlozit auto,zlozit kolesa,vykrutit styfty,nastartovat auto,na dvojke roztocit kolesa na cca 60km/h a prudko zatiahnut rucnu.Pri 01-07 zaruceny postup!
ty pako a ako si to predstavujes u samary? (pozn. predny nahon)


Ja nie som "pako".Ja som chcel len pomoct.A ak si si nevsimol ze zaruceny postup u 01-07 !
Mozem za to,ze ma to v tej chvili nenapadlo!? :oops:
Uživatelský avatar
j.cernak
 
Příspěvky: 26
Registrován: ned dub 10, 2005 09:40
Bydliště: Banská Bystrica

Příspěvekod Little Red Riding Hood » úte čer 06, 2006 19:09

j.cernak píše:Ja nie som "pako".Ja som chcel len pomoct.A ak si si nevsimol ze zaruceny postup u 01-07 !
Mozem za to,ze ma to v tej chvili nenapadlo!? :oops:
neber to tak vážně.. myso to tak určitě taky nemyslel.. :mrgreen: taky mě to v první chvili napadlo, pak až sem si uvědomil že je to předokolka..
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Kopr » úte čer 06, 2006 19:19

stane se i v lepších rodinách :axe:

[ Komentář přidal: Myso: st červen 07, 2006 6:51 am ]
:mrgreen:
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984

http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Uživatelský avatar
Kopr
 
Příspěvky: 2953
Registrován: úte bře 28, 2006 21:16
Bydliště: Družec,Frýdek-Místek

Příspěvekod Teepee » stř čer 07, 2006 06:56

Předokolka... A co zkusit potom tohle (teď mne to napadlo) Povolit kolové šrouby (jednu, max dvě otáčky), prostě přiměřeně, aby to bylo bezpečné. Samozřejmostí je vyndat případné trny držící buben, atp.
A v menší rychlosti (tak do 15-20km/h) s těmi uvolněnými koly co nejsilněji zatáhnout ruční brzdu. (nebo fest zašlápnout nožní), nejlíp kombinace obojího.
Buben se paknami přibrzdí, volné kolo se zakousne za šrouby ve směru dopředného otáčení. A šrouby mají přece v otvorech skrz buben malou vůli (otvor v bubnu je většího průměru než je průměr šroubu). A v téhle vůli by se mohl šroub posunout a buben odtrhnout. Pokud ne, mohlo by se to pak zkusit z opačného směru jízdy (na couvačku).
Ale předesílám, nikdy jsem neviděl jak je to u Samary řešené, nevím jestli buben zatuhává na nákružku "poloosy" jako u 2101-2107, prostě je to momentální nápad, snaha pomoct a něco vymyslet. Každý kdo SAMARu zná, nechť k tomu řekne, jestli by to mohlo v praxi zafungovat nebo je to nesmysl.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Myso » stř čer 07, 2006 07:13

Teepee píše:nevím jestli buben zatuhává na nákružku "poloosy" jako u 2101-2107
Obrázek
vypada to tak
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Myso
 
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha

Příspěvekod Richard Novotný » stř čer 07, 2006 08:37

Zdá se mi to,nebo je princip uchycení bubnu stejný jako u 01-07?
V tom případě to chce hodně WD,času a trpělivosti.Hlavně se neukvapit a nestrhnout závity v "technologických" otvorech.Stejný problém jsem měl před měsícem na 07.Neustálým prostříkáváním,poklepáváním,pročišťováním oné drážky u náboje ocelovým drátkem a vytrvalým modlením i nadáváním se mi to nakonec podařilo uvolnit.Byla to ale práce na půl dne.Občas jsem si odskočil na kafe nebo na pivo a nechal pracovat chemii.
LADA 2107 5q LPG "Vasil"
Uživatelský avatar
Richard Novotný
 
Příspěvky: 107
Registrován: čtv úno 09, 2006 13:55
Bydliště: Mirošov

Příspěvekod Myso » stř čer 07, 2006 08:41

jj je to tak. a ked sa nahodou strhne zavit v technologickom otvore, tak narezat vacsi a skusat znovu...u mna to prvykrat bolo tiez zle, okolo tych dier to popraskalo, takze to absolutne bolo v prdeli, az otec dosiel s tym "utrhavanim" bubnov. to klaplo. odvtedy to mam namazane a bubny mi idu vzdy sundat rukou...

ale ako to utrhnut na samare? to co pisal teepee by som sa asi bal urobit...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Myso
 
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha

Příspěvekod Teepee » stř čer 07, 2006 10:52

Myso píše:ale ako to utrhnut na samare? to co pisal teepee by som sa asi bal urobit...

A proč se bát, když šroub povolíš o 1-2 otáčky, tak aby se ráfek jen uvolnil na kuželech a pojedeš s tím nízkou rychlostí (pochopitelně to chce povolit a ujet s tím tak 20 metrů maximálně, nee si to povolit a jet to na druhý konec města na parkoviště utrhnout), tak to sice bude s nějakým tím boucháním a vakláním, ale když se to povolí přiměřeně, mohlo by to klapnout. Snad jen si ohlídat, co to dělá se šrouby a dosedacími kužely na ráfku, kdyby se to muselo dělat opakovaně. Koneckonců už jsem párkrát slyšel, jak někdo málem ztratil kolo a podle toho se s povoleným kolem dá jet docela v pohodě a docela dlouho. (Akorát že příbuznému jednou kola povolili záměrně a s Trábošem nakonec skončil na střeše).
Nicméně, já mám ještě jednu metodu, která tu nezazněla. WD40 ano, ale k tomu hlavně, ohřát. Stačí horkovzdušná pistole, materiál se teplem roztáhne (nebo aspoň pohne) a už je zase o něco lépe. Obzvláště u hliníkového bubnu, hliník se ohřeje poměrně rychle, zatímco ocelová příruba "poloosy" si bude lépe držet svou "pokojovou" teplotu a teplotní spád tím bude požadovaně veliký.

Já za sebe nemám násilí na autě rád a vždycky radši 20 minut vymýšlím jak inteligentně a šetrně udělat něco, na co by "Sergej" vzal pětikilovou palici, udělal prd a makal by dál.

Ale dost teorií, ať si KOPR vybere co je mu nejbližší.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Kopr » stř čer 07, 2006 12:46

No chlapci vidím že jsem se ve vás nemýlil, tady na tomhle skvělém fóru když nekdo něco potrebuje tak se vždy najde dost lidí kteří poradí 8) DĚKUJI VŠEM ZA CENNÉ RADY neb rady nad zlato jsou.
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984

http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Uživatelský avatar
Kopr
 
Příspěvky: 2953
Registrován: úte bře 28, 2006 21:16
Bydliště: Družec,Frýdek-Místek

Příspěvekod Teepee » stř čer 07, 2006 14:44

Jen nezapomeň, že mé rady s povolenými koly nejsou v praxi vyzkoušené. Když se ztotožníš s tímhle mým momentálním nápadem, budeš vlastně průkopníkem :wink: Tak opatrně a jen když uznáš, že to tak zvládneš a půjde to. Slovy: jen na vlastní riziko. :roll:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod j.cernak » stř čer 07, 2006 19:03

Little Red Riding Hood píše:
j.cernak píše:Ja nie som "pako".Ja som chcel len pomoct.A ak si si nevsimol ze zaruceny postup u 01-07 !
Mozem za to,ze ma to v tej chvili nenapadlo!? :oops:
neber to tak vážně.. myso to tak určitě taky nemyslel.. :mrgreen: taky mě to v první chvili napadlo, pak až sem si uvědomil že je to předokolka..


Ked clovek mysli na dolezitejsiu vec,tak sa sem tam sekne a nemysli na ine.
Hlavne ze som dnes spravil statnice a som uz ing. . :D
Uživatelský avatar
j.cernak
 
Příspěvky: 26
Registrován: ned dub 10, 2005 09:40
Bydliště: Banská Bystrica

Další

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků