Stránka 14 z 15

PříspěvekNapsal: ned kvě 16, 2010 09:42
od drobcek9215
Páni v blizkej buducnosti by som tiež chcel meniť tlmiče a aj pružiny chcel by som niečo tvrdé, ale nie žiaden extrém :) viete niečo poradiť z čoho dať pružiny a jake tlmiče? :oops:

PříspěvekNapsal: ned kvě 16, 2010 11:34
od Hurikán
Většina lidí došla k závěru, který se zde obecně doporučuje, že dopředu je dobré dát pružiny z Volhy a dozadu z Nivy. Tlumiče plynokapalinové Kayaba.

Zkus trošku pohledat. A to jak v technické sekci, tak i ve vláknech místních tunerů. ;)

PříspěvekNapsal: ned kvě 16, 2010 11:55
od Cory
Tlmice Kayaba predavam :wink:

PříspěvekNapsal: ned kvě 16, 2010 16:35
od Maysner
a ja dodam, ze pro ostrejsi jizdu je zadek na jakychkoli seriovych pruzinach moc mekkej. budu posouvat misky na naprave o minimalne 5cm vys, a zkratim vic pruziny. a pokud neprodam stary pera z bmw, tak to prekopu vzadu na ty. jsou o dost kratsi a tvrdsi

Re: Podvozok

PříspěvekNapsal: čtv říj 27, 2011 15:17
od dvk
Koukám, že už rok se podvozky na Ladě nedělají a nebo už se to všechno vyřešilo a je po problémech :wink:

Mě by ale zajímalo, jak na zadní pružiny u kombíka. Rád bych je přitvrdil, protože 5 lidí v autě a je z toho raketa čumákem vzhůru. Jde mi ale o zachování výšky, nechcu auto snižovat.

Pružiny z Nivy - prý jsou tuhší, ale myslím že i kratší, ne ?
Zdvojené pružiny - vím, že na nich kluci jeli do Mongolska a vpohodě dojeli, otázka je, jestli by člověk vpohodě dojel i skrz STK 8)
Pružiny z jiného auta - podle rozměrů něco připasovat. Ideální řešení, na pohled nerozeznatelné .. ale z čeho ?

Díky za jakékoli postřehy.

Re: Podvozok

PříspěvekNapsal: čtv říj 27, 2011 20:24
od Nemo
Moje konkrétní zkušenost s pružinami z Nivy: Koupil jsem je asi před 4mi lety od p.Vašenkova, po montáži se kombík skvěle zvednul(to já rád), tlumiče šly na doraz, takže jsem je nastavil navařením ok ze starých tlumičů. První jízda v pěti lidech s bagáží byla lahůdková, žádné zametání silnic zástěrkami. Asi po roce opět jízda s fest plným autem, kdesi v zatáčce se ozvala ukrutná kovová rána(takové TUMmmmm) a za pár minut totéž znova. Zastavil jsem po první i po druhé, ale žádnou škodu jsem nezjistil. Letos v létě jsem měnil zadní nápravu a ejhle! Obě zadní pružiny prasklé dole, asi 1/2 závitu od konce. Ale obě se zamaskovaly tak šikovně, že vypadaly až do demontáže docela přirozeně. Akorát teď už vím, že se mi to nezdálo, že si to časem trochu sedlo. No, zabrousil jsem ulomené konce, a vrátil je na původní místo. Jedeme dál...

A mimochodem, co pouvažovat o něčem takovém? : http://www.hyhlan.cz/eshop-kategorie-vl ... l?strana=3

Re: Podvozok

PříspěvekNapsal: čtv říj 27, 2011 21:16
od ger007
osobne som dal nove kombikove pruziny biele z cervenymi pasikmi (najtvrdsie ), mam tam LPG furt vozim neaky bordel alebo ludi a auto nie a nie klesnut az je to neprijemne tvrde, mozno je to aj tym ze mam v kazdej pruzine este 4 gumi tj 8gum na zadku, co sa tlmicov tyka mam tam mastersporty plyno kapalinove

Re: Podvozok

PříspěvekNapsal: pát říj 28, 2011 06:05
od Yellow01
Nemo píše:A mimochodem, co pouvažovat o něčem takovém? : http://www.hyhlan.cz/eshop-kategorie-vl ... l?strana=3


Na vzduchovej podvozek je samozřejmě potřeba kompresor a rozvést k měchům vedení vzduchu. Tenhle podvozek bych na auto nechtěl ani kdyby mi za to někdo platil. Sice je výhoda, že jde štelovat výška auta, ale jeho veliká nevýhoda je v tom, že čím víc je nafouknutej, tím je samozřejmě taky tvrdší, takže v horní pozici je to jako jezdit se žebřiňákem.

Re: Podvozok

PříspěvekNapsal: sob říj 29, 2011 22:31
od dvk
Nemo píše:po montáži se kombík skvěle zvednul(to já rád), tlumiče šly na doraz, takže jsem je nastavil navařením ok ze starých tlumičů. První jízda v pěti lidech s bagáží byla lahůdková, žádné zametání silnic zástěrkami.

Díky za odpověď, přesně o tohle mi jde :wink: Takže asi půjdu do těch pružin z Nivy. Jo a jsou to přední nebo zadní ?

Re: Podvozok

PříspěvekNapsal: ned říj 30, 2011 09:53
od Luděk Ondrůch
Jsou to zadní, přední jsou krátký.

Re: Podvozok

PříspěvekNapsal: ned říj 30, 2011 11:45
od JmJ
Yellow01 píše:
Nemo píše:A mimochodem, co pouvažovat o něčem takovém? : http://www.hyhlan.cz/eshop-kategorie-vl ... l?strana=3


Na vzduchovej podvozek je samozřejmě potřeba kompresor a rozvést k měchům vedení vzduchu. Tenhle podvozek bych na auto nechtěl ani kdyby mi za to někdo platil. Sice je výhoda, že jde štelovat výška auta, ale jeho veliká nevýhoda je v tom, že čím víc je nafouknutej, tím je samozřejmě taky tvrdší, takže v horní pozici je to jako jezdit se žebřiňákem.


se vzduchove stelovatelnym podvozkem se vozim v kolegove audine a nejak za jakychkoliv vysek podvozku pocit, ze by to bylo tvrde :-). jen kolem 190 000 km se rozloucil kompresor, coz napravilo asi 20 000 za novy.

Re: Podvozok

PříspěvekNapsal: ned říj 30, 2011 12:38
od Yellow01
Zase nebrat doslovně, já jen napsal zkušenosti tuningářů s těmahle universálníma sadama. Samozřejmě, že pneumatický odpružení v takovým autě, jako je audi, mercedes apod. je úplně o něčem jiným. Tam je to řízený počítačem a v řádech milisekund to snímá data z čidel a podle potřeby reguluje tlak. Navíc jsou k tomu vypočítaný vhodný tlumiče, lze volit z několika charakteristik odpružení podle stylu jízdy a povrchu, po kterém se zrovna jede, prostě je to celý promakaný. Kdežto když to bude někdo vyrábět doma, tak nikdy nemůže docílit vlastností podvozku z takový auta.

Re: Podvozok

PříspěvekNapsal: ned říj 30, 2011 19:49
od Nemo
Měl jsem před pár lety na dodávce tzv.Airhelper - tj. měchy, kompresor s presostatem a ventily, regulující podle zatížení vozu tlak v systému. Prostě konstantní výška auta, nehledě na zatížení. Co se komfortu týče, bylo to super. Ale bohužel složitý systém neobstál v náročných podmínkách -sůl, vlhkost...
Odešly ventily, kompresor, a tak jsem to předělal na jednoducho. Měchy > trubičky > autoventilek. Když se vezlo těžké, tak se u benzínky přifouklo. Sice už to nebyl ten komfort, ale bylo to spolehlivé. Ostatně něco hodně podobného měly některé verze Opel Omega combi. Měchy přímo integrované na zadních tlumičích, a v koutě kufru ventilek. U pumpy přifounout a šmitec.

Re: Podvozok

PříspěvekNapsal: úte srp 28, 2012 23:28
od Fleir
Ahojte,uvažujem o kúpe tlmičov BILSTEIN,neviete mi poradiť ktoré sú najtvrdšie? ...viem že najlepšie sa dajú zohnať Bilstein B6 na 2101.Nemá niekto skúsenosti s týmto podvozkom? Alebo vie niekto o niečom tvrdšiom? ...s použitím: -v predu Volga pružiny
-v zadu Niva pružiny.
ďakujem za skorú odpoveď!

Re: Podvozok

PříspěvekNapsal: stř srp 29, 2012 04:31
od Yellow01
Ono se toho na Ladu zas tak moc nevyrábí, tužšší asi nejsou, musel by sis je nechat udělat zakázkově. Dají se sehnat i maďarský tlumiče, co se používají na závody, tam bude tuhost taky velká.