Zvysenie (svetlej vysky) 2101

Moderátor: Moderátoři

Zvysenie (svetlej vysky) 2101

Příspěvekod Henry » čtv srp 01, 2019 15:39

Nazdar!
Nenasiel som tu podobnu temu (iba tykajuce sa Nivy a predpokladam nejake odlisnosti/specifika), takze zakladam novu: ako zvysit svetlu vysku 2101? Samozrejme s vyskou diferencialu sa neda nic robit (kolesa ostanu povodne), ale momentalne je najnizsim bodom auta vyfuk, takze by to chcelo celu karoseriu trochu zdvihnut. Ide uz len o to ako to spravit co najjednoduchsie (vymena co najmensieho poctu dielov) a najlacnejsie. Nasiel som taketo nieco:
https://www.automanta.sk/tunn-lada-niva ... y-887.html
http://ladadiely.eu/index.php?id_produc ... er=product

To prve je kompletna sada podloziek, to druhe je asi iba na zadne pruziny. Dalej aky je rozdiel medzi podlozkou nad pruziny vpredu a vzadu (maju rozne katalogove cisla)? Teda ci nemozno pouzit tie zadne dopredu. Pruziny by ostali povodne, dufam, ze aj tlmice maju taku rezervu. S upravou tycky regulatora brzd pocitam. Nejake namety/pripomienky/upozornenia? Dakujem!
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Zvysenie (svetlej vysky) 2101

Příspěvekod Viko » čtv srp 01, 2019 18:19

Mal by som doma mať dve tie asi predné misky. A počítaj aj so zmenou geometrie, aby sedeli odklony. Po spravnosti by si mal dať aj stavitelnú panhardku kvôli štvorstoposti vozidla.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Viko
 
Příspěvky: 1150
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok

Re: Zvysenie (svetlej vysky) 2101

Příspěvekod Henry » čtv srp 01, 2019 22:29

Predne standardne alebo zvysene (ak by to boli tie zvysene a chcel by si sa ich zbavit, tak kludne napis spravu)? Teda predpokladam, ze pises o tych gumovych podlozkach a nie o tych kovovych tanieroch medzi tu gumovu podlozku a pruzinu? A ako sa vobec odlisuju predne podlozky od zadnych? Podla zjazdenia pneumatik je geometria v neporiadku uz teraz, takze najprv upravy a potom pripadne nastavenie, hoci neviem kde to dat robit, lebo vsetko je tam rokmi zahrdzavene a to clovek narobi jednak vela skody pri demontazi a jednak kto to este dnes bude vediet a bude ochotny to nastavovat? Na tu tyc som uplne zabudol - asi to trochu vychyli celu napravu doprava, ale pri zdvihnuti o 3 cm to musia byt radovo milimetre, co bude asi na urovni deformacii celej karoserie.
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Zvysenie (svetlej vysky) 2101

Příspěvekod Viko » pát srp 02, 2019 08:40

Samozrejme sú to tie zvýšené, inak bych ti to ani neponúkal. Možno by som našiel aj ten plech, ale to môžeš nechať staré.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Viko
 
Příspěvky: 1150
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok

Re: Zvysenie (svetlej vysky) 2101

Příspěvekod mušketýr » pát srp 02, 2019 11:50

Plech nech starej ty nový sou strašnej šit. Jinak s tou geomtrií- dal sem dozadu podložky pod péra a žádnou změnu geo jsem nepociťoval.Beru to tak že jsem podložkami vrátil auto do výšky kde to má být. Dle mého štelovací panhardka netřeba. Možná při použití nových či vyšších per. Já teď dal na 01 dofukovatelné měchy do per. Uvidíme co vydrží.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
mušketýr
 
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic

Re: Zvysenie (svetlej vysky) 2101

Příspěvekod Henry » pát srp 02, 2019 18:37

Je celkom mozne, ze so zvysenymi podlozkami v kombinacii s unavenymi pruzinami (zrejme ich cele roky nikto nemenil) sa akurat dostanem cca. na povodnu vysku. Co je pre mna prijatelne, lebo neviem ako vysoko to ma byt polozene z vyroby, ja som iba nespokojny so sucasnym stavom. Plechove taniere necham povodne, ak tam este nejake budu a nerozpadli sa na prach.
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Zvysenie (svetlej vysky) 2101

Příspěvekod Jan Vaníček » ned srp 04, 2019 09:09

A nebylo by lepší začít montáží nových, jako že nových pružin?? H
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Zvysenie (svetlej vysky) 2101

Příspěvekod Henry » stř srp 07, 2019 19:13

Asi ano, ale za cenu jednej novej pruziny zozeniem vsetky podlozky a stare pruziny, aj ked mozno unavene, este dobre funguju, tak ich nie je dovod menit.
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Zvysenie (svetlej vysky) 2101

Příspěvekod Cory » stř srp 07, 2019 21:02

Ak su unavene, tak teda dobre nefunguju.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Zvysenie (svetlej vysky) 2101

Příspěvekod Viko » stř srp 07, 2019 21:19

Cena je jedna vec, ale je s tým rovnako roboty a výsledok otázny. Pokiaľ je to auto na dojazdenie na drevo tak ok, ale na niečo perspektívne by som zvážil nové pružiny ak sú staré unavené tak, že treba zvyšovať podložkami.
Tak či onak, moja ponuka stále platí.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Viko
 
Příspěvky: 1150
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok

Re: Zvysenie (svetlej vysky) 2101

Příspěvekod Henry » čtv srp 08, 2019 17:30

"Unavenost" pruzin asi bude relativny pojem. Kazda pruzina si casom sadne. Nikde som sa nestretol s nejakou uvedenou medznou hodnotou (napr. dlzka nezatazenej pruziny alebo dlzka pri stlaceni istou silou), kedy uz pruziny su nevyhovujuce. Pre mna su vyhovujuce dovtedy, kym nie su zlomene, auto na nich primerane pruzi a kym nesucham zasterky po ceste, pripadne to nevyzera ako nejaky lowrider. Navyse sa drzim zasady nemenit nic co vyslovene netreba, pretoze rozptyl kvality sortimentu dnesnych dielov je taky, ze ked sa v tom clovek dokonale nevyzna, resp. nema tie skusenosti a nevie presne co kupit, tak moze kupit diel, ktory vydrzi este menej ako ten povodny a to naozaj nepotrebujem. Napr. lacny (asi rusky) tlmic (pisal som o tom v inej teme o trhovisku v Kincesi na UA) kupeny na UA vydrzal cca. 5000 km po slovenskych cestach a uz z neho vytiekol olej - nastastie nejde o komplikovanu operaciu, tak ma to az tak nemrzi, ale je to vhodny ilustracny priklad.

Auto na drevo to nie je, ale rovnako nejde o nic perspektivne, je to nieco medzitym, do coho nema zmysel nejako rozsiahlo investovat, ale zaroven to "dojazdievanie" uz trva naozaj dlho a zrejme este nejaku dobu potrva, kym sa pri rozumnych nakladoch na tom oplati jazdit. Zvysit som to chcel nie preto, ze by to bolo vyslovene treba, ale na zlych cestach ako na UA a do lahkeho terenu by sa to hodilo. Skusim tie podlozky a ak to nebude dobre, nemam problem to vratit do povodneho stavu, uvidime.
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Zvysenie (svetlej vysky) 2101

Příspěvekod Cory » čtv srp 08, 2019 18:10

Zrovna trhovisko Kinčeš nie je zarukou kvality. Tam už nechodim dobrych 6-7 rokov.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Zvysenie (svetlej vysky) 2101

Příspěvekod Henry » pon bře 29, 2021 22:56

Po rokoch konecne namiesto teorie prakticke poznatky: zadok sa na 210x (sedany) da zvysit bez problemov vymenou standardnej hornej gumenej podlozky nad pruzinu za zvysenu (cca. +3 cm merane na prahu), aj konicky/valcovy tvar "veze" pruziny to umoznuje, hoci to vyzaduje trochu viac usilia/prace ako na Nive. Problem je predna naprava - uz original su seriove pruziny napruzene tak, ze sa nedaju bez stahovakov osadit do vybrania/voditka pruziny spodneho ramena, aby sa dali nasledne vyheverovat, pricom stahovaky pruzin v tom stiesnenom priestore vsade velmi zavadzaju a mne vobec nepomohli. Navyse tvar horneho ulozenia pruziny je velmi plytky, uz standardna gumova podlozka pruziny vytrca nad tenky vylisok misky, vyssia podlozka je teda vyslovene drzana iba za jej dno (spodnu polovicu) a jedine vedenie je zabezpecene jej predpatim, pripadne "vedenim" tlmica pruzenia (takze nemoze vyskocit nejako vyrazne mimo svoju povodnu os). Ja som mal obrovsky problem po vybrati pruziny tam vratit aspon povodnu podlozku (aj to som tam doslova namlatil za cenu miernej deformacie misky pruziny spodneho ramena), zvysenu podlozku som tam vobec nedostal. Faktorom je aj "srackovy" material lisovanych spodnych ramien (miska pruziny asi nabodovana do spodneho ramena) namiesto kovanych na Nive (resp. solidnych tvarovanych plechov misky pruziny naskrutkovanych na kovane rameno). Takze za mna zvysenie svetlej vysky sedanu, ak aj nie nemozne (urcite sa to nejako da), tak domacimi prostriedkami nerealizovatelne. Na rozdiel od Nivy, kde som to zvladol vsetko svojpomocne, aj ked nie uplne na prvykrat:
viewtopic.php?f=69&t=17590&start=285#p516568
Přílohy
Predne podlozky.jpg
Predna original vs. zvysena podlozka
Zadne podlozky.jpg
Zadna original vs. zvysena podlozka
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Zvysenie (svetlej vysky) 2101

Příspěvekod Viko » úte bře 30, 2021 19:24

https://youtu.be/vHr8TYjeiBw
Ani v tomto videu nepoužívajú sťahováky na pružiny, len to vyheverujú. Hodne som sa tomu divil, ja by som sa bál, aby sa mi namiesto stláčania pruziny nedvíhalo celé auto.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Viko
 
Příspěvky: 1150
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok

Re: Zvysenie (svetlej vysky) 2101

Příspěvekod Henry » úte bře 30, 2021 20:03

Video pekne, diky zan. V podstate som postupoval rovnako, problem spociva prave v tom (aj vo videu to vidno), ze pruzinu nemozes zahaknut priamo do spodneho ulozenia (vnutorny okraj nestlacenej pruziny siaha niekam do polovice misky), tiez som to heveroval a cakal, ze odtial vyskoci, akurat mi nenapadlo to takto elegantne pacit do tej misky, ja som to tam namlatil zboku kladivom a pritom poskodil (roztemoval) tu misku (je z viacerych vrstiev zbodovanych plechov, tak jednu vrstu som zohol pod pruzinu), ale inak sa mi to nedalo a potreboval som to znova dostat naspat. Uz som myslel, ze sa to ani nepodari a auto zablokuje garaz na neurcito, takze v podstate uspech, ze som sa dostal aspon do pociatocneho stavu. Ako by som tam dostal este zvysenu podlozku, to si predstavit vobec nedokazem. Cela predna naprava je oproti Nive riesena uplne na hovno, aj pruzina/hmotnost auta taha za spodny cap smerom hore proti konusu a matici (a nie tlaci ho proti dnu capu ako na Nive), takze ten je mimoriadne nachylny na roztrhnutie/vytrhnutie z telesa capu.
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Další

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků