vrzajici rizeni - kudy mazat?

Moderátor: Moderátoři

vrzajici rizeni - kudy mazat?

Příspěvekod JmJ » čtv dub 20, 2006 18:52

Pri toceni volantem na jednu stranu pri stani na miste ci pomalicke jizde mi vrze rizeni. Delalo to jen v lete a letos, jak se oteplilo, tak uz to bylo dost slyset. Ruzne casti rizeni mam vymenene, vzdycky jsem myslel, ze to po vymene uz to prestane a nic. Tak jsem pod to vlezl a zjistil jsem, ze jak je rizeni uchyceno na karoserii cca v mistech, kde ma spolujezdec nohy, tak tam je zdroj problemu. Neznam presne nazvy tech ruznych cepu a uchytu, proto se vyjadruji tak neobratne. Moc jsem tam nevidel, ale myslim, ze tam neni zadny kulovy cep, ale ze je tam proste jen otacivy cep. Striknul sem to Wd40 a pak mazal a mazal vazelinou v mistech, kde jsem citil styk dvou ploch (otacive a staticke). Urcite by to slo udelat lepe, ale pomohlo to. Bohuzel se po par dnech opet zacinaji vrzave zvuky ozyvat (vyrazne slabsi).

Hlavni otazka zni: ma ten cen treba nejajou maznici, ci nejake konkretni misto, kudy by se dal dobre namazat? nebo jen PORADNE namazat v mistech, kde se otaciva cast potkava se statickou casti a spolehnout se na to, ze se mazivo dostane tam kam ma? nebo to mam nechat vymenit?
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Ivo » čtv dub 20, 2006 19:04

To co popisuješ se jmenuje pomocný čep řízení. Zrovna minulý víkend jsem s ním dělal pořádek. Dá se rozebrat a namazat, jsou tam jenom silonové vložky. Pokuď je v něm vůle, tak se dají vyměnit jenom ty vložky, nebo koupit celý, ale to se mi zdá zbytečné.
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Příspěvekod Roman » čtv dub 20, 2006 19:39

A co lepsie pomocne capy riadenia nemaju silonove puzdra, ale loziska :happy7: , ale tie sa asi seriovo asi nemontovali.
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod Ivo » čtv dub 20, 2006 19:43

Kdyby to s těma ložiskama šlo sehnat, tak bych je bral hned. Klidně i tři.
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Příspěvekod dmatej » čtv dub 20, 2006 19:44

Roman píše:A co lepsie pomocne capy riadenia nemaju silonove puzdra, ale loziska :happy7: , ale tie sa asi seriovo asi nemontovali.


Bacha, pomocnej čep většinou začne vrzat, když se to někde začne křížit. Bylo to první varování, než mi prdnul spodní čep.
Pomocnej čep se tušim nemaže. Každopádně mám v úmyslu sehnat tudleten s ložiskama poté, co jsem u jednoho pána Ladysty na srazu točil dvěma prsty volantem stojící 2101 :)
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod Roman » čtv dub 20, 2006 19:50

Dodaval ich pan Pecka, vid: http://ladafanklub.webpark.cz/kontakt.htm a zrejme to bol ten pan ladysta co ich mal na zraze :happy7:
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod JmJ » čtv dub 20, 2006 19:56

dmatej píše:
Roman píše:A co lepsie pomocne capy riadenia nemaju silonove puzdra, ale loziska :happy7: , ale tie sa asi seriovo asi nemontovali.


Bacha, pomocnej čep většinou začne vrzat, když se to někde začne křížit. Bylo to první varování, než mi prdnul spodní čep.


Spodni cepy (a i jine ruzne cepy u rizeni) mam myslim menene a vrzalo to pred tim i potom. Vrze to jen kdyz je teplo :-).

Zkusim to poradne prozkoumat, snad i rozebrat a poradne to namazat.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod dmatej » čtv dub 20, 2006 19:58

Roman píše:Dodaval ich pan Pecka, vid: http://ladafanklub.webpark.cz/kontakt.htm a zrejme to bol ten pan ladysta co ich mal na zraze :happy7:


Bol, jen jsem si nemohl vybavit jméno ;-)


JmJ: V tom případě už myslím Roman dodal vše potřebné ;-) . Jinak při rozebírání přeju hodně štěstí....
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod Ivo » čtv dub 20, 2006 20:06

Je to správná drbačka.
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Příspěvekod JmJ » čtv dub 20, 2006 20:14

Ivo píše:Je to správná drbačka.


V cem je hlavni bouda? Co mam cekat? Spatny pristup? no asi to teda spis budu mazat jako o zivot :-).
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Ivo » čtv dub 20, 2006 20:23

Přístup je tam fakt špatný, obvzášť, pokuď tam máš plyn, protože směšovač je na té samé straně. A další je, že se musí odpojit spojovací tyč i to pokračování ke kolu. Potom buď to sešroubovat celé, což jsou dva šrouby, nebo jenom ten čep, to je jedná matka, ale potom se ko zase blbě skládá. Ale jde to.
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Příspěvekod JmJ » čtv dub 20, 2006 20:53

Ivo píše:Přístup je tam fakt špatný, obvzášť, pokuď tam máš plyn, protože směšovač je na té samé straně. A další je, že se musí odpojit spojovací tyč i to pokračování ke kolu. Potom buď to sešroubovat celé, což jsou dva šrouby, nebo jenom ten čep, to je jedná matka, ale potom se ko zase blbě skládá. Ale jde to.


heh, tak to hrozi tim, ze se mi pak ulomi volant pri me gramotnosti :confused2:

diky za info :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv dub 20, 2006 21:10

Není to tak hrozná operace, pokud se ti přes vhodnou tyčku podaří vyrazit ty dva čepy máš vyhráno a děláš to na stole při kafíčku. Jednou jsem ty futra měnil nějakým záhadným způsobem i bez demontáže čepů, že jsem vytáhl jen tělo, ale pak se to hrozně blbě dotahovalo, aby se to nepovolovalo na tom čepu a nepůsobilo to životunebezpečně. Každopádně mi něco furt bouchalo v pravo, až jsem povrtal všechno, včetně výměny spodního ramena, tak jsem zjistil, že to dělaly ty kloboučky za 25 Kč :hello1: :evil4: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Little Red Riding Hood » čtv dub 20, 2006 21:24

JmJ píše:Vrze to jen kdyz je teplo :-).


tepelná rostažnost.. :happy1:
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Brandy » pát dub 21, 2006 06:28

Na moji predchozi 06 to taky vrzalo. Pri blizsim ohledani jsem zjistil, ze je to hrozne utazeny. Tak jsem to trochu povolil (je tam takova matka se zavlackou) a od ty doby v pohode. Ale nesmis to povolit moc, aby to nemelo vuli.
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Uživatelský avatar
Brandy
 
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků