Moderátor: Moderátoři
Cory píše:Ak vymenis celu sustavu, tak je prakticky uplne jedno, co tam das, okrem tej cervenej teda. Pri malom najazde to po par rokoch bude mat stejne tendenciu tak ci tak tiect, alebo to zatuhne...Odporucam pred montazou valce rozobrat a vycistit.
Křečík Barbuška píše:Pokud chceš dávat za každou cenu nové přední válečky tak je nejdřív před montáží propláchni brzdovkou za využití gravitace. Občas zůstávají v hydraulice špóny po obrábění ... . Též je dobré pod prachovky takovou vodičku pod prachovky nakapat. Kdysi to dělal Lucas, ale dlouho jsem to nikde neviděl. Nouzově dávám pod prachovky vazelínu od TRW. Obezřetně vybírej nové trubičky a dbej zejména na souměrné roztemování, ať to pěkně těsní a nemusíš to rvát což většinou pak skončí vytrženým závitem. Brzdovku červenou ne jak píše Vašek. By jsi se divil jak to můžeš ohřát i při těch 70ti. Brzdovku používám tuhle https://www.autodily-pema.cz/brzdova-ka ... gLxjfD_BwE a bez potíží i na přegumičkovaných válcích. Výměnný interval dvou let se snažím dodržet. Samozřejmě, že se může stát, že třeba po pěti letech začne přegumičkovaný váleček sáknout. A co je nejdůležitější použij nové měděné podložky s dostatečnou tloušťkou nebo aspoň ty původní vyžíhej. Jinak zase hrozí zoufalé přetahování při prolínání a následné vytržení závitu.
Vašátor píše:To, že brzdove valecky tečou, nemusí být zdaleka chyba kapaliny. Prostě zreznou z venkovní části, pod prachovkou. Při brzdění následně gumicka přejede přes korozi, strhne se a hurá už to teče. Pod prachovky je potřeba dat vazelinu na brzdy, jak psal KokoLoko. Ja používám od ATE. Brzdy 10 let netecou, kapalina DOT4 a ani nevím, jestli jsem ji vůbec měnil (jednou asi ano a do měsíce budu opět). Pokud nedas pod prachovky vazelinku k tomu určenou, časem to poteče i kdyby ses na hlavu stavěl.
A ještě k té červené brzdove kapaline... Neriskuj ze jednou nezabrzdis. Ja uz uhřál i dot4 a když to přestane diky přehřátí brzdit, není to hezký pocit.
Viko píše:http://www.ate-info.de/cs/details/produkte/ate-bremszylinder-paste-180-ml_italienisch
Vašátor píše:Ano, Viktor odkázal přesně. Každopádně stačilo pohledat na fóru, už se to tu řešilo několikrát.
Vašátor píše:V žádném případě bych na kotoučové brzdy, ještě k tomu s posilovačem brzd, nedával červenou brzdovou kapalinu. Červená brzdová kapalina má bod varu pouhých 110°C, zatímco obyčejná žlutá DOT3 230°C. Červenou brzdovou kapalinu tam uvaříš jako nic. Pokud chceš jistotu, chceš zainvestovat a udělat to pořádně, zgenerálkuj komplet brzdy, brzdové potrubí co zůstane propláchni lihem a zainvestuj do silikonové brzdové kapaliny DOT5. Ta nezpůsobuje korozi, netáhne vodu, bod varu má 260°C. Jenže stojí přes 1000kč ...
Marťas píše:Dotaz k červené brzdovce: kdysi se používala na povolování zarezlých spojů apod. má to cenu i dnes, nebo je složení jiné, případně je prostě překonaná?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků