čepy

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned led 16, 2011 17:19

Nové čepy civilizovaných výrobců jsou již dostatečně namazány z výroby. Pokud by jsi přeci jen chtěl být aktivní můžeš přidat trochu A00, ale zdá se mi to zbytečné. Jo, a občas dokáže potrápit větší vůle v ložiscích kola a tvářit se jako "některý" čep.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod ger007 » ned led 16, 2011 17:22

myslim ze je to cap, auto pri prejazdoch nerovnosti vydava zvuky ako buuuuch buuuch buuch buch a zaplava
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned led 16, 2011 17:23

Pokud se to projevuje již takhle neměla by být diagnostika toho který to dělá obtížná.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod ger007 » ned led 16, 2011 17:33

vzhladom na to ze sa v lete chystam na velku TOUR ! tak vymenim vsetky aj riadenie aj zvisle, capy riadenia som kupil Majstersport a zvislaky neake ruske zevraj aj zdelane v rusku tak uvidime spodne mam zo starych zasob
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned led 16, 2011 17:39

Zajímavá volba :D , na te TOUR bude jistě zábava.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod ger007 » ned led 16, 2011 17:46

berem to tak 10tisic musia vydrzat aj keby co bolo :-D potom mi je to jedno ked sa mi to rozsype hocikde v republike vymenim. a tusim ze na ne davali zaruku 60 tis km alebo 3 roky
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Příspěvekod krtek86 » pon led 17, 2011 20:18

Mě to taky bouchalo. Když jsem bral za kolo do všech stran, tak nic, ale jakmile jsem šáhl na krajní čepy řízení, tak hrůza. Nakonec mi v servise vyměnily jak krajní (ruský po dědovi), tak i spodní a na druhém kole vrchní svislý čep. Našli ještě starý ruský, takže vše OK...
krtek
krtek86
 
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Příspěvekod peet2101 » pát led 21, 2011 11:27

Mám doma čepy ze starých zásob (od Musketyra) a pomalu je chystám k montáži. "Železo" na rejdovích č. sem natřel nějakou starou barvou aby hned nezačalo rezbnout a pod prachovky sem stříkačkou nacpal trochu vazelíny. Neudělal sem doufám nějakou blbost co by čepu uškodila??....Při tom mazání sem čepy i trochu rozhýbal a všiml sem si že na spojovačce se čep co drží v pomocné páce řízení pohybuje hodně málo (v malém rozsahu) je to normální??

Vycházím z toho že kde je vazelina tam nebude voda.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
peet2101
 
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvekod Saša » pát led 21, 2011 17:07

peet2101 píše:Vycházím z toho že kde je vazelina tam nebude voda.

Ale pozor na častou nesnášenlivost gumy a některých olejů (vazelín) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod peet2101 » pát led 21, 2011 19:25

Saša, už sem tuhle vazelinu hodně použival i v kontaktu s gumou (to zní divně :mrgreen: ) a nikdy problém nebyl tak tet snad taky nebude:-).
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
peet2101
 
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvekod Laďuša » pát led 21, 2011 19:27

Ono asi taky jde o to, jaká to je guma. Chemie je prevít :P
Benzín mam v plastovým kanystru a když jsem jednou něco vyváděl, tak jsem kousek benzínu odlil do plastovýho kelímku. Nu a o po chvíli koukam - benzín rozlitej na zemi a z kelímku zůstal jenom kroužek zezhora :mrgreen:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: čepy

Příspěvekod Luděk Musil » čtv říj 27, 2011 12:13

Vidím, že na téma svislé čepy a problémy s nimi spojené bylo popsáno již hodně stran, nemluvě o některých osobních (a celkem nepříjemných) příhodách s nimi.
Dodám také ze své drobné sbírky.
Od jara jsem pozoroval nestejnoměrné sjíždění předních pneumatik. Vypadalo to, jako by přední náprava byla do písmene A, tedy sjeté vnitřní strany běhounů - obě. Na konci srpna jsem tento problém řešil v místním servise ve Šlapanicích. Doufám, že úspěšně, protože jsem v sobotu přezul na zimní. Kluci na to koukali divně, že takto sjetý pneumatiky neviděli a že (po přeměření a spravném nastavení) prý byla celá závada v záklonu některýho čepu.
Ale o to nic. Když jsem to auto dával na seřízení, tak jsem klukům říkal, že kdyby byl nějaký problém třeba v čepech, ať je vymění. Při přebírání auta jsem se ptal na svislý čepy a říkali, že v pohodě. Tím je samozřejmě nenapadám ani nevyčítám, jiná závada se může klidně projevit hned druhý den.
No a před cca měsícem mi začaly z přední nápravy vycházet podivné vrzavé zvuky, řízení ztěžklo, auto se na pokyny volantu chovalo laxně až neochotně. A tak jsem se rozhodl k výměně svislých čepů.
Vlastní výměna čepů zabrala odpoledne, a díky dobrému nářadí a stahováku (vlastně roztahováku) nebyla nijak zvlášť náročná. Jediné zdržení, které bylo díky jiné konstrukci řídící tyče tato musela opustit své místo. Jinak bych tam roztahovák nedostal.
Po této operaci se auto chová docela jinak. Řízení je měkké, volantem se dá opět točit (téměř) jedním prstem a auto ochotně reaguje na sebemenší pohyb volantem. Zatím jsem z toho řízení krapet nervozní, ale zvyknu si.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: čepy

Příspěvekod MartasBrno » sob lis 05, 2011 11:52

Luděk Musil píše:Vidím, že na téma svislé čepy a problémy s nimi spojené bylo popsáno již hodně stran, nemluvě o některých osobních (a celkem nepříjemných) příhodách s nimi.
Dodám také ze své drobné sbírky.
...
Vlastní výměna čepů zabrala odpoledne, a díky dobrému nářadí a stahováku (vlastně roztahováku) nebyla nijak zvlášť náročná. Jediné zdržení, které bylo díky jiné konstrukci řídící tyče tato musela opustit své místo. Jinak bych tam roztahovák nedostal.
L.


Výborně. Konečně někdo napsal, že existuje možnost že to bez demontáže páky řízení nejde. A že jste mně v tý hospodě pěkně zpucovali!!! :lol: A beztak jsem měl pravdu, až takový blbec nejsem :twisted:

Platí tedy, že hranatí a kulatí mají jinak provedené tyto páky a i jiné díly podvozku, např brzdiče a podobně? Ty brzdiče, ano, o těch to vím. O pákách jsem nevěděl. Katalog prolézat nebudu.
Mimochodem, taky jsem vyměnil jedem čep, který byl ovšem po 50 000 prakticky nový, bez sebemenší vady. No ale přece ho tam nebudu vracet, že. Vrátím ho tam při příští příležitosti :mrgreen:
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: čepy

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob lis 05, 2011 23:28

MartasBrno píše: ... Konečně někdo napsal, že existuje možnost že to bez demontáže páky řízení nejde ...


Ty nemáš kladivo?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: čepy

Příspěvekod Kopr » ned lis 06, 2011 00:00

Dvě kladiva musíš mít :mrgreen: :rolleyes: zítra to možná budu dělat jestli se rozumně navrátím z hokny
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984

http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Uživatelský avatar
Kopr
 
Příspěvky: 2953
Registrován: úte bře 28, 2006 21:16
Bydliště: Družec,Frýdek-Místek

PředchozíDalší

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků