Stránka 3 z 3

PříspěvekNapsal: úte črc 03, 2007 21:59
od Acibuk
přesně tak jsem provedl.Ale pro jistotu nahodím novou matku (nehodlám ji někde vytratit i s nábojem)

PříspěvekNapsal: stř črc 04, 2007 14:44
od Majo
Koko Loko píše:Dobře, já jen, že jsem se kdysi dávno ptal na to co se dává do ložisek a myslím od tebe dostal odpověď, že tam grafitku netreba, takže grafitku netreba, ale môže, hej? :lol:

No kazdopadne je grafitka lepsia. Normalnu tam davaju len ti, co nemaju grafitovu, napriklad sem-tam aj ja :lol:

PříspěvekNapsal: stř črc 04, 2007 17:18
od Trevor
Grafitova vazelina do lozisiek ? :roll:

PříspěvekNapsal: čtv črc 05, 2007 07:31
od Dusan
Hmmm ja len ze nikde nepisu ze do tych lozisiek grafitku.... neviem origo tam iden niejak 00 alebo take uz nepametam.... ked uz to vyrobca tam urcil ze ma ist... myslim ze aj u iinych aut tam ide ten isty typ ako do lady.

PříspěvekNapsal: čtv črc 05, 2007 09:38
od janci
Ja tam davam vazalinu na loziska, od Castrol. Taka velka tuba:D ale keby to niekoho zaujimalo,mozem sem napisat,presny typ,,(nemam to doma totiz)

ložiska př.kol

PříspěvekNapsal: čtv črc 05, 2007 19:06
od FOMA
A já dal orig.LITOL 24 heč :P (loni jsem si ji dovez z dovči v RU)

Re: Výměna ložisek předních kol - Niva

PříspěvekNapsal: pát bře 27, 2015 08:20
od Jarda_NIVA1.7
->janci:
Castrol LMX? s tou mám zatím nejlepší zkušenosti do ložisek.
->Majo:
Někdo říká, že grafitka je super do ložisek, někdo, že vydírá... nevím, já jí dávám do brzd pod prachovky, zůstane tam alespoň ten grafit a je to líp chráněné.

Jinak jak tu někdo psal, po dotažení 3/4 otáčky zpět, to by muselo mít obrovskou vůli, já dávám 1/4 otáčky zpět nebo trošičku míň, prostě abych cítil minimální hrk, který se ohřátím ještě trochu vymezí.

Re: Výměna ložisek předních kol - Niva

PříspěvekNapsal: pát bře 27, 2015 16:16
od tomass
Grafitka nepatří do kuličkových ani válečkových ložisek ! :roll: Grafitka není ložisková vazelína :!: , ale na drážkový a posuvný spojení a na klouby. Grafitka obsahuje částice, který plochu a kuličky dokonale a jemně omelou jak přes ně přejíždí kuličky, nebo válečky. Částicema se zároveň zmenšuje vůle v ložisku, ložisko se víc zahřívá a i samotným posuvem maziva v kleci ložiska.
V automobilech se plní celé ložisko a ještě se přidává trochu okolo. Ale o grafitce se o použití do kuličkových ložisek teda fakt nepíše. To, že před ní není varování, neznamená, že by se mohla, nebo měla použít. :!: Znám někoho, kdo pokurvil motor 2101 přídavkem Molyky do motorového oleje v domnění, že motoru přilepší. V motoru jsou suvné mechanismy a vysoké teploty pro které je určena Molyka. Přesto do motoru nepatří. Po prvotním ztišení začal postupně nabírat na spotřebě oleje a hlučnosti. Nezničil ho hned. Motor taky NEpočítá s vůlema pro přidání grafitu.

(Jen tak na okraj: do klasického vysokootáčkového kuličkového ložiska se dává 1/3 obvodu ložiska mazivo, aby nezpůsobovalo odpor a přehřívání ložiska. Pro představu, pokud se naplní klec kuličkového ložiska ložiskovou vazelínou co se do něj vejde (vnější průměr ložiska asi 25mm) tak při otáčkách kolem 15000/min se přehřívá už po cca 5 minutách. Později začne vazelína vytékat, přehřeje se ložisko a část vazelíny co zůstane postupně po několika hodinách provozu až zuhelnatí, ložisko zmodrá a konečná. Když se totéž ložisko naplní tak jak má být z 1/3, je schopno pracovat při 35000 ot/min trvale, tak jak je určeno několik set až několik tisíc hodin). :idea:

Re: Výměna ložisek předních kol - Niva

PříspěvekNapsal: pát bře 27, 2015 16:44
od Majo
suhlas s tomassem + z praxe = v prednych loziskach sposobuje grafitka(dokonca aj ta s molybdenom - Molyka G) extremne rychle znicenie semeringov(do 10tkm viac ako 5mm z britu chybalo) a tym vyhadzovanie vazeliny naokolo.

Re: Výměna ložisek předních kol - Niva

PříspěvekNapsal: sob zář 19, 2015 13:51
od Dusan
Samozrejme patri tam Litol vazelina do lozisk prednych kolies aj to na nej je uvedene, zvycajne zelenej farby. Grafitovu rozhodne do lozis nie. Molybdenova siva patri do kardanovych krizov a drazkovnia.

Re: Výměna ložisek předních kol - Niva

PříspěvekNapsal: úte říj 24, 2017 18:35
od Hanuš
ahoj. ložiska jsem dělal asi před 3 lety, teď najeto tak 20 - 30 tis, a zdá se mi, že jedno lehce při zatáčení píská. no nevím jestli je už vadné, ale návody píšou, že i vazalína by se měla doplnit.... mám se na to vrhnout nebo to dodělat a pak nové ložiska? pokud už bych dělal nová ložiska chtěl bych do prostoru mezi ložiska navrtak mazničky, někde jsem to už viděl, máte to někdo? poradíte? díky