Stránka 1 z 3

Výměna ložisek předních kol - Niva

PříspěvekNapsal: sob dub 15, 2006 16:43
od Luděk Ondrůch
Potřebuju poradit jak nejjednodušeji vyměnit ložiska předních kol na nivě.

PříspěvekNapsal: úte dub 18, 2006 06:04
od Tom
Teď jsem se s tím bavil. Nejhorší je to celé rozebrat. Vše bylo zrezlé. Dělal jsem to takhle: Schodil jsem kolo, povolil matici držící poloosu, sundal brzdu, pak jsem vyndal kulovej čep řízení. No a už zbejvaly akorat svislý čepy, ten horní šel dobře, ale ten spodni to byla hruza nemolh jsem vytloct ty 3 šrouby jak to bylo zarezlý. Pak na ponku povolíš šrouby co držej uchyt brzdovýho třmenu a seš u ložisek. Doporučuju dát všechno nový tj. ložiska,gufera, všechny čepy, taky bych se kouk na poloosy a tlumiče ať je to při jedný práci

PříspěvekNapsal: úte dub 18, 2006 13:52
od Luděk Ondrůch
Ajak ti šly vytahat ložiska? Nějak se jim nechce ven.

PříspěvekNapsal: úte dub 18, 2006 14:17
od Tom
No z ložiska by tam měl zbýt jen ten vnější kroužek a ten musiš opatrně vymlátit ze vnitř ven. To je od prostředka náboje ven pak otočit a vymlátit to druhé. Mlátit oparně kolem dokola. Musíš opatrně a pomalu. Nic ostatního nepoškrab. Nový ložisko dej do mrazáku a náboj zase nahřej a zpátky půjdou skoro sama.

PříspěvekNapsal: úte dub 18, 2006 19:29
od Roman
Neviem ako Niva, ale Toledo tam ma na troch miestach take vybranie, kam sa da pekne opriet mosadzna tycka priemeru asi 10 mm a pekne to s nou ide vytukat. Nasiel som ich az ked som to poriadne vyutieral od vazeliny.Nema Niva tiez nieco take?

PříspěvekNapsal: stř dub 19, 2006 16:06
od Luděk Ondrůch
Roman píše:Neviem ako Niva, ale Toledo tam ma na troch miestach take vybranie, kam sa da pekne opriet mosadzna tycka priemeru asi 10 mm a pekne to s nou ide vytukat. Nasiel som ich az ked som to poriadne vyutieral od vazeliny.Nema Niva tiez nieco take?

To bohužel nemá. Díky za rady, už jsou konečně venku.

PříspěvekNapsal: pon kvě 14, 2007 17:07
od Wejra
poradí mi jak moc pracná je výměna na 2107-at nezakládám nové forum? hučí mi jen levé přední...al nemám momenták a co jsem tady trochu četl tak bylo řečeno že u staršího vozu stejně nemá cenu brát podle momentáku protože už jsou některý součátky vyběhaný....poradtě jak to udělat dobře...nějaký šikovný grif,díky

PříspěvekNapsal: pon kvě 14, 2007 19:54
od Křečík Barbuška
Ten momeňťák by nebyl na škodu, já to dělám obyč straňákem na cit a není to ono, respektive na cizím se mi to daří napoprvé zatímco na mém vlastním s tím pořád bojuji.

K výměně, demontuj brzdové destičky, brzdový třmen, povol ty dvě tyčkomatičky, sejmi brzdový kotouč, sejmi krytku matice náboje, odšroubuj matku, sejmi podložku načež sejmeš náboj i s ložisky. Při výměně ložisek je třeba vyměnit i jejich pouzdra, která je třeba vylisovat či vyrazit a nová nalisovat, tuto problematiku řeším tak, že si nejprve pořídím druhý náboj do kterého si nechám v servisu za drobnou úplatu misky nalisovat. Do ložisek nacpi kvalitní vazelínu, třeba Shell Retinax EP2. Dále je třeba osadit nové gufero na zadní část náboje, lehce máznout jeho hranku a zpětným postupem nasadit na trn. Samozřejmostí by mělo být užití nové zajišťovací matice neb stará je rozkleplá a bude ti ovlivňovat moment. Doporučuji ti v knihovně Ladaklubu najít v Tůmovi či jiné publikaci patřičnou stať o utahování neb moje dotahování na cit je barbarské. Mohu ti poradit jen se samotnou výměnou. Samozřejmostí při práci by mělo být očištění všech věcí od mechanických nečistot a čistota práce.

PříspěvekNapsal: pon kvě 14, 2007 20:09
od Roman
S tym nalisovanim lozisiek to nie je take problematicke, ze by to muselo do servisu. Ak je k dispozicii nejaka gulatina podobneho rozmeru ako loziska (najlepsie mosadzna) ide to aj kladivom. Robil som to tak na ziguliku, dacii aj na tolede, ziadny problem :D (aby som bol presny na tej dacii to bolo vzadu, na tolede vpredu aj vzadu, ale princip je ten isty)

PříspěvekNapsal: pon kvě 14, 2007 20:15
od Křečík Barbuška
Kulatina není a i kdyby byla, tak v obýváku na konferenčním stolku to neudělám, navíc vím o servisu, kde musím to všimné za tyto službičky skoro, až nutit.

PříspěvekNapsal: pon kvě 14, 2007 22:34
od Wejra
no ale to nejduležitější...jak dotáhnout matici aby to bylo ok?
otáčet kolem aby nedrhlo nebo musí mít vůli,vím že je to pokelné popsat ale přemáýšlím zda koupit gufero a ložiska a udělat to s kámošem v jeho mini garáži a nebo nekřestansky podpořit servis :?

PříspěvekNapsal: pon kvě 14, 2007 22:35
od Cory
K tomu dotahovaniu lozisk-ja dotahujem tak,ze dotiahnem naplno a povolim o 3/4 otacky.Koleso sa toci lahko a mam minimalnu vôlu.Aspon u mna to tak funguje.

PříspěvekNapsal: pon kvě 14, 2007 23:50
od Křečík Barbuška
Wejra píše:no ale to nejduležitější...jak dotáhnout matici aby to bylo ok? ...
A co takhle trošku pohledat?

PříspěvekNapsal: úte kvě 15, 2007 07:54
od Luděk Musil
Koko Loko píše:...povol ty dvě tyčkomatičky...

To K-L: můžu Ti říct, že jsem skoro 2 minuty přemýšlel, co máš konkrétně na mysli :oops: :oops: .
Jedná se vlastně o vystřeďovací trny při montáži kola na náboj. A nestačí je povolit, ale taktéž se musí vyjmout. L.

PříspěvekNapsal: úte kvě 15, 2007 08:46
od Křečík Barbuška
Luděk Musil píše:
Koko Loko píše:...povol ty dvě tyčkomatičky...

To K-L: můžu Ti říct, že jsem skoro 2 minuty přemýšlel, co máš konkrétně na mysli :oops: :oops: .
Jedná se vlastně o vystřeďovací trny při montáži kola na náboj. A nestačí je povolit, ale taktéž se musí vyjmout. L.

Ano, dopustil jsem se poměrně značné nepřesnosti, omlouvám se :oops: , ale při akci by to průměrně zručnému mechanikovi zcela jistě došlo :twisted: .
Však na pohodu. L.
Já jsem klidný. :angry4: