Výměna ložisek předních kol - Niva

Moderátor: Moderátoři

Výměna ložisek předních kol - Niva

Příspěvekod Luděk Ondrůch » sob dub 15, 2006 16:43

Potřebuju poradit jak nejjednodušeji vyměnit ložiska předních kol na nivě.
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod Tom » úte dub 18, 2006 06:04

Teď jsem se s tím bavil. Nejhorší je to celé rozebrat. Vše bylo zrezlé. Dělal jsem to takhle: Schodil jsem kolo, povolil matici držící poloosu, sundal brzdu, pak jsem vyndal kulovej čep řízení. No a už zbejvaly akorat svislý čepy, ten horní šel dobře, ale ten spodni to byla hruza nemolh jsem vytloct ty 3 šrouby jak to bylo zarezlý. Pak na ponku povolíš šrouby co držej uchyt brzdovýho třmenu a seš u ložisek. Doporučuju dát všechno nový tj. ložiska,gufera, všechny čepy, taky bych se kouk na poloosy a tlumiče ať je to při jedný práci
Tom
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon bře 14, 2005 16:11

Příspěvekod Luděk Ondrůch » úte dub 18, 2006 13:52

Ajak ti šly vytahat ložiska? Nějak se jim nechce ven.
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod Tom » úte dub 18, 2006 14:17

No z ložiska by tam měl zbýt jen ten vnější kroužek a ten musiš opatrně vymlátit ze vnitř ven. To je od prostředka náboje ven pak otočit a vymlátit to druhé. Mlátit oparně kolem dokola. Musíš opatrně a pomalu. Nic ostatního nepoškrab. Nový ložisko dej do mrazáku a náboj zase nahřej a zpátky půjdou skoro sama.
Tom
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon bře 14, 2005 16:11

Příspěvekod Roman » úte dub 18, 2006 19:29

Neviem ako Niva, ale Toledo tam ma na troch miestach take vybranie, kam sa da pekne opriet mosadzna tycka priemeru asi 10 mm a pekne to s nou ide vytukat. Nasiel som ich az ked som to poriadne vyutieral od vazeliny.Nema Niva tiez nieco take?
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod Luděk Ondrůch » stř dub 19, 2006 16:06

Roman píše:Neviem ako Niva, ale Toledo tam ma na troch miestach take vybranie, kam sa da pekne opriet mosadzna tycka priemeru asi 10 mm a pekne to s nou ide vytukat. Nasiel som ich az ked som to poriadne vyutieral od vazeliny.Nema Niva tiez nieco take?

To bohužel nemá. Díky za rady, už jsou konečně venku.
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod Wejra » pon kvě 14, 2007 17:07

poradí mi jak moc pracná je výměna na 2107-at nezakládám nové forum? hučí mi jen levé přední...al nemám momenták a co jsem tady trochu četl tak bylo řečeno že u staršího vozu stejně nemá cenu brát podle momentáku protože už jsou některý součátky vyběhaný....poradtě jak to udělat dobře...nějaký šikovný grif,díky
Wejra
 
Příspěvky: 119
Registrován: pon bře 05, 2007 10:22
Bydliště: Kostelec nad orlicí

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon kvě 14, 2007 19:54

Ten momeňťák by nebyl na škodu, já to dělám obyč straňákem na cit a není to ono, respektive na cizím se mi to daří napoprvé zatímco na mém vlastním s tím pořád bojuji.

K výměně, demontuj brzdové destičky, brzdový třmen, povol ty dvě tyčkomatičky, sejmi brzdový kotouč, sejmi krytku matice náboje, odšroubuj matku, sejmi podložku načež sejmeš náboj i s ložisky. Při výměně ložisek je třeba vyměnit i jejich pouzdra, která je třeba vylisovat či vyrazit a nová nalisovat, tuto problematiku řeším tak, že si nejprve pořídím druhý náboj do kterého si nechám v servisu za drobnou úplatu misky nalisovat. Do ložisek nacpi kvalitní vazelínu, třeba Shell Retinax EP2. Dále je třeba osadit nové gufero na zadní část náboje, lehce máznout jeho hranku a zpětným postupem nasadit na trn. Samozřejmostí by mělo být užití nové zajišťovací matice neb stará je rozkleplá a bude ti ovlivňovat moment. Doporučuji ti v knihovně Ladaklubu najít v Tůmovi či jiné publikaci patřičnou stať o utahování neb moje dotahování na cit je barbarské. Mohu ti poradit jen se samotnou výměnou. Samozřejmostí při práci by mělo být očištění všech věcí od mechanických nečistot a čistota práce.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Roman » pon kvě 14, 2007 20:09

S tym nalisovanim lozisiek to nie je take problematicke, ze by to muselo do servisu. Ak je k dispozicii nejaka gulatina podobneho rozmeru ako loziska (najlepsie mosadzna) ide to aj kladivom. Robil som to tak na ziguliku, dacii aj na tolede, ziadny problem :D (aby som bol presny na tej dacii to bolo vzadu, na tolede vpredu aj vzadu, ale princip je ten isty)
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon kvě 14, 2007 20:15

Kulatina není a i kdyby byla, tak v obýváku na konferenčním stolku to neudělám, navíc vím o servisu, kde musím to všimné za tyto službičky skoro, až nutit.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Wejra » pon kvě 14, 2007 22:34

no ale to nejduležitější...jak dotáhnout matici aby to bylo ok?
otáčet kolem aby nedrhlo nebo musí mít vůli,vím že je to pokelné popsat ale přemáýšlím zda koupit gufero a ložiska a udělat to s kámošem v jeho mini garáži a nebo nekřestansky podpořit servis :?
Wejra
 
Příspěvky: 119
Registrován: pon bře 05, 2007 10:22
Bydliště: Kostelec nad orlicí

Příspěvekod Cory » pon kvě 14, 2007 22:35

K tomu dotahovaniu lozisk-ja dotahujem tak,ze dotiahnem naplno a povolim o 3/4 otacky.Koleso sa toci lahko a mam minimalnu vôlu.Aspon u mna to tak funguje.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon kvě 14, 2007 23:50

Wejra píše:no ale to nejduležitější...jak dotáhnout matici aby to bylo ok? ...
A co takhle trošku pohledat?
Přílohy
1.JPG
2.JPG
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Luděk Musil » úte kvě 15, 2007 07:54

Koko Loko píše:...povol ty dvě tyčkomatičky...

To K-L: můžu Ti říct, že jsem skoro 2 minuty přemýšlel, co máš konkrétně na mysli :oops: :oops: .
Jedná se vlastně o vystřeďovací trny při montáži kola na náboj. A nestačí je povolit, ale taktéž se musí vyjmout. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte kvě 15, 2007 08:46

Luděk Musil píše:
Koko Loko píše:...povol ty dvě tyčkomatičky...

To K-L: můžu Ti říct, že jsem skoro 2 minuty přemýšlel, co máš konkrétně na mysli :oops: :oops: .
Jedná se vlastně o vystřeďovací trny při montáži kola na náboj. A nestačí je povolit, ale taktéž se musí vyjmout. L.

Ano, dopustil jsem se poměrně značné nepřesnosti, omlouvám se :oops: , ale při akci by to průměrně zručnému mechanikovi zcela jistě došlo :twisted: .
Však na pohodu. L.
Já jsem klidný. :angry4:
Naposledy upravil Křečík Barbuška dne úte kvě 15, 2007 09:09, celkově upraveno 1
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron