Opravy rezu po zimě

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1500
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

MartasBrno píše:zafixovat (jak, čím? Nalepit na kyt

přivařit
VAZ 1117
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Luděk Ondrůch píše:
MartasBrno píše:zafixovat (jak, čím? Nalepit na kyt

přivařit

To bych musel někoho otravovat. Třeba tebe. není rozumný to fixovat jinou technikou než vařením?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Luky
Příspěvky: 1994
Registrován: úte čer 15, 2010 19:44
Bydliště: na cestách/Praha 10 - Strašnice

Příspěvek od Luky »

Když jsme u těch oprav rzi po zimě, nevíte někdo kde je k sehnání v Praze a okolí, nebo alespoň který typ kšeftů, IPA? :?: V podběhu mám odlouplé místo(na ploše) které je kapku chycené rzí.
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/

Dva PoJeBy ze Skašova

„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

Luky, Teď tě uklovou :D
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Luky
Příspěvky: 1994
Registrován: úte čer 15, 2010 19:44
Bydliště: na cestách/Praha 10 - Strašnice

Příspěvek od Luky »

Marťas píše:Luky, Teď tě uklovou

Který zob jsem na sebe nasypal?
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/

Dva PoJeBy ze Skašova

„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

Ten nejhorší :D
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Něco jako v Sám doma - ztracen v New Yorku? :lol:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

Náhodou IPU sem viděl na podlaze ve spoustě aut a u všech byla podlaha pod ní v pořádku, takže zas takové zlo to asi nebude. Ja to, ale na autě nemám bo to moc váží :mrgreen:

MartasBrno, Jak dlouho to má vydržet?? Jak kvalitní chceš lak (aby to nerezlo, nebo aby to vypadalo)??

Nejlepší je dát zdravé dveře a nastříkat je do barvy auta, taky je s tím asi nejmín práce.

Další možnost je vyřezat rezavé místo a navařit zdravý plech. Pak musíš dbát na antikorozní ochranu, protože plech v tom místě bude náchylnější ke korozi a třeba při poškození laku bude zlobt.

To co navrhuješ Ty (vsadit plech a oplácat kytem.) muže byt řešení na týden, ale taky na rok :D . Jak tam ten plech něčím "ucpeš" a oplácáš kytem, bude to chvilku super, pak ti kolem praskne lak, bo se ten plech uvolnil a pohl (dveřma každou chvilku mlátíš, nehledě na to kama ty auta dneska musí jezdit :roll: ), zateče tam voda a pak už jenom sleduješ jak ti na laku naskočí rezavej flek a čekáš až se to uklepe nebo to uhnije :-D :-D
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1500
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

MartasBrno píše:
Luděk Ondrůch píše:
MartasBrno píše:zafixovat (jak, čím? Nalepit na kyt

přivařit

To bych musel někoho otravovat. Třeba tebe. není rozumný to fixovat jinou technikou než vařením?

Se s tím klidně někdy stav. Pokud máš 150ku flexu tak mám i dráťák kotouč.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

peet2101, čili tvorbu kompozitů nepodporuješ. A já se těšil, že sem vymyslel něco výbornýho, ony jsou totiž ty dveře jinak dost hezký a hlavně, kromě toho rožku, je ot světle modrá metalíza. Tamse stříknuté rožy podobným odstínem ztrácí dobře, ale velkou plochu bych nerad... Na jak dlouho? Na tři technický? Nejsem troškař, na 5 technických :mrgreen: . Výmenu dveří podporuju, ale najdi ty stejný, pěkně zachovalý, zdravý... Auto, kromě toho, že je pochytaný korozí je jinak celkem důstojná voňavka...

Luděk Ondrůch, Bohužel flexu máme menší 115 nebo 125, potom už 250, to je moc :mrgreen: . Je problém heftnout tu jedničku nerez do 0,7 Fe? JInej plech vlastně nemám :lol: .
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1500
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

MartasBrno píše:Je problém heftnout tu jedničku nerez do 0,7 Fe? JInej plech vlastně nemám

Není
VAZ 1117
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

potom mi zavolajte som za kazdu spatnost ! :P
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

MartasBrno, 5 technických = 10let, pokud to jezdí ve dne v noci, v zimě v létě a ještě stojí pořád venku, tak bys to musel kompletně vyvařit (nebo vyměnit) aby to vydrželo. Pokud to parkuješ v garáži a jezdíš jenom když je pěkně tak to samozřejmě přežije daleko víc.

Základ je udělat odstranit VŠECHNU rez a vytvořit dost pevný a kvalitní podklad pro lak. Jakmile na tom bude kvalitní lak, bude plech hermeticky uzavřen a vydrží to. Pokud se podklad pohne, lak popraská a voda v zimě a sůl dodělá zbytek.

Ony kompozity jsou záležitostí 1TP, a občas i za bránou TP odpadají :mrgreen:
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

No, mám toho na opravu víc. Většinou to ale stojí v garáži, nebo pod střechou střídavě s ulicí, ale bohužel aspoň jedno auto by mělo jezdit celoročně.

Problém kompozitů oproti plechům je v tom, že to popraská a pak už to jede? Jinej problém nevidím, než to popraskání. Je řešením použítí pružnějších tmelů a lepšího laku? Beztak se ty plechový části po opravě kytujou, nějaká vrstva tam bude vždycky. Třeba ale bude líp pružit.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

MartasBrno píše:Problém kompozitů oproti plechům je v tom, že to popraská a pak už to jede? Jinej problém nevidím, než to popraskání. Je řešením použítí pružnějších tmelů a lepšího laku? Beztak se ty plechový části po opravě kytujou, nějaká vrstva tam bude vždycky. Třeba ale bude líp pružit.


Ano hlavní problém je že to praská, další problémy mužou nastat třeba s reakcí na teplo/mráz...

Pokud naneseš na plech vrstvu tmelu třeba 1mm a plech začneš namáhat (ohýbat kroutit...) tak ta vrstvička docela vydrží Pokud naneseš vrstvu třeba 4mm, praskne daleko dřív, protože nesnese tolik namáhání.

Pokud tam ten plech jenom tak šprajcneš, tak jako tak se časem pohne a protože to zaplácáš tunou kytu, tak i praskne.

Další problém je v tom, že plechy reznou v 99% případů zevnitř. Takže třeba zaplácneš zvenku díru plechem a zapravíš, ale za par měsíců ten plech obhnije a uhnije :-D.


Když to nějak shrnu:
-potřebuješ kvalitní podklad absolutně bez koroze (doporučuje se nastříkat zinkáčem)
-vyrovnat vrstvou tmelu (ideálně menší než 1mm)
-nastříkat plničem a lakem

EDIT: ještě co se týče kvalitnějších materiálů, jejich použitím nic nezkazíš (ba naopak), ale zázraky to většinou neumí.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“