Stránka 1 z 2

Poskládání ruční brzdy

PříspěvekNapsal: úte pro 06, 2016 13:10
od Jimmi
Témata týkající se brzd se zde řeší v sekci karosérie........? Hm.....

Měnil jsem táhlo ruční brzdy, to mezi pákou a bowdenem. Tedy jak může takhle tlustý lanko prasknout.... možná kvůlivá tomu, že ta kladka se prostě po čase přestane hýbat. Přerezlé to tuti nebylo.
Nicméně jsem si nezapamotaval správné složení zpět. Je tam: lanko zakončené závitem s dírkou na pružinu, pružina, podkovička s dírkou na bowden, váleček a asi dvě matičky. Takže, závitovou tyčku jsem protáhl tou podkovičkou, tu zase shora (aby se nedržela špína) položil na konec bowdenu. Teď by bylo radno tam dát matici a kontramatici.
Čím si ale nejsem jist, je ten váleček. Je mezi tou podkovičkou a první matičkou? Nemá být uvnitř té podkovičky? A mají tam být ještě nějaké podložky?

Jinak se mi povedlo bez problémů povolit šroub na kladce, který sovětský pracovník instaloval v roce 1973! To jsem ani nečekal. Ale bez povolení kladky tam to lanko prostě zasunout nejde. A taky je dobré tu kladku rozhýbat.

Re: Poskládání ruční brzdy

PříspěvekNapsal: úte pro 06, 2016 13:21
od Luděk Musil
Jimmi píše:...
Čím si ale nejsem jist, je ten váleček. Je mezi tou podkovičkou a první matičkou? Nemá být uvnitř té podkovičky? A mají tam být ještě nějaké podložky?
... .
Ano, takto je to správně. Podložka mezi váleček a matici by byla vhodná. Já když obdobnou věc dělal před několika lety, tak jsem si vyrobil další distanc (váleček), aby matka a kontramatka byly tak akorát na konci závitu. L.

Re: Poskládání ruční brzdy

PříspěvekNapsal: úte pro 06, 2016 13:32
od Jimmi
Moment... takže váleček opravdu není vložen do té podkovičky, ale je mezi podkovičkou a matičkou... jak to jen popsat, prostě Ů s kroužkem je asi nejpodobnější a nad tím kroužkem (to je ten váleček) jsou ty dvě matičky? Bez podložek?

Re: Poskládání ruční brzdy

PříspěvekNapsal: úte pro 06, 2016 14:16
od Jimmi
Ještě jsem si od někoho tady z fóra vypůjčil fotografii, jak je veden bowden kolem výfuku. To jsou někdy technická řešení na mokrý hadr :rolleyes:
https://content.foto.my.mail.ru/mail/al ... /h-215.jpg
Nejde s tím něco rozumného udělat.....? :roll:
Navíc tu podkovičku má opačně, než já. Drážkou nahoru. Je správně obojí, nebo jen jedno z toho?

Re: Poskládání ruční brzdy

PříspěvekNapsal: úte pro 06, 2016 14:48
od Luděk Musil

Re: Poskládání ruční brzdy

PříspěvekNapsal: úte pro 06, 2016 15:06
od Jimmi
Hele... to je přesně vono. Dík!

Ještě vyřešit ten průchod kolem výfuku. To v žádném manuálu nebude. To je na nějaké samodomo řešení.
Podobným způsobem mě štve vedení benzínu od čerpadla ke karburátoru. Je šíleně dlouhé, před motorem, občas se dotýká víka ventilů. Držák jen jeden. U vyšších motorů horší, než u původně nižších.

Re: Poskládání ruční brzdy

PříspěvekNapsal: úte pro 06, 2016 21:02
od Křečík Barbuška
Benzinova hadicka se jeste pridrzuje takovym drzackem co se chyta k vodni hadici do chladice. Nevim jestli to je specialita uslechtilych hranatcu, ale porve jsem ji videl u sedmy a pak u ctverky. Ale to neznamena, ze nebyla i u jinych modelu ... se proste za ty roky ztratila.

Re: Poskládání ruční brzdy

PříspěvekNapsal: úte pro 06, 2016 21:04
od Jimmi
Ne. U kulatých to fakt nikdy nebylo.

Re: Poskládání ruční brzdy

PříspěvekNapsal: stř pro 07, 2016 07:06
od Luděk Musil
U kulatých (nevím jak u hranatců, ale asi taky) je/byl držák benzínové hadice přichycen na levém krajním šteftu víka hlavy.
Vypadá to nějak takto:
L.

Re: Poskládání ruční brzdy

PříspěvekNapsal: stř pro 07, 2016 09:26
od Jimmi
Jasně, tenhle držák tam je. Na straně blíž čerpadlu. Ale na druhé straně není nic a je to takové.... divné :roll:
Hadička prostě musí být dostatečně dlouhá, aby se nedotýkala krytu hlavy a pak tam tak divně vlaje.

K tomu bowdenu "omotanému" kolem výfuku nikoho nic nenapadá....?

Re: Poskládání ruční brzdy

PříspěvekNapsal: stř pro 07, 2016 09:28
od Luděk Musil
je to řešení přímo z továrny :dontknow: . Já s tím za posledních 33 let provozu neměl problém. L.

Re: Poskládání ruční brzdy

PříspěvekNapsal: stř pro 07, 2016 09:40
od Jimmi
Popravdě... mně to taky vydrželo od roku 1973. Právě proto je čas na změnu :idea:
Přinejmenším mi ten bowden v tom místě připadá už dost na hraně. A když ho vyměním, tak mi ten nový nevydrží déle než rok.

Re: Poskládání ruční brzdy

PříspěvekNapsal: stř pro 07, 2016 17:52
od Hurikán
Jimmi - nechápu, co na tom tak řešíš? Na linkované fotce (mimochodem jsem to kdysi fotil já) je oježděné auto, servisované kdoví jak a kým, které šlo do šrotu. Takže není až tak moc divné, když je na autu, co jde do šrotu, něco špatně.

Já na všech svých autech mám mezi lanovodem a výfukem několikacentimetrovou mezeru a všechno je naprosto v pohodě. Nic jsem nikde neupravoval. Pouze mám dobře spasovaný výfuk.

Pokud to má někdo tak, jak na oné fotce, má to špatně! Výfuk se v žádném případě nesmí dotýkat lanovodu! Chyba není v konstrukci,ale v konkrétní montáži výfuku. :idea:

Re: Poskládání ruční brzdy

PříspěvekNapsal: stř pro 07, 2016 18:35
od Jimmi
Chceš mi tím Hurikáne říci, že jsem před pětadvaceti lety ten výfuk špatně poskládal.....??? :D
No tak jo. Ale viděl jsem to na vícero kusech i fotografiích a někdo to tady i zmiňoval. Takže tam třeba nějaká chybička v záměru bude, nevím.
Jiná věc je ta, jestli se mi ten výfuk povede nějak rozumně přeskládat. Oni ty novější díly bývají všelijaké a co si vzpomínám, tak mi tehdy pořád brnkal o panhardskou tyč, až se i rozpojil. Pak jsem byl rád, že jsem to nějak poskládal lépe už tenkrát.
Ale každopádně díky za názor, zkusím to prověřit.

Re: Poskládání ruční brzdy

PříspěvekNapsal: stř pro 07, 2016 20:23
od Laďuša
Když se lanovod dotýká vejfuku, neni přece problém ho trochu obalit ňákou tepelnou izolací, ne? Já jsem to omotal ňákou kobercovkou nebo elektrikářskou páskou a nebo kdo ví čim a drží to v klídku už dlouhý léta :) Takový lapálie řešit... :roll: