A sakra ...
.
Vždyť je to vyjádřeno už názvem: samostav = sám staví.
Tedy nastavuje vzdálenost mezi brzdovou čelistí a bubnem tak, aby byla minimální/optimální a při šlápnutí na pedál nešel tento někam do hloubi na podlahu a třeba i skrz (podlahu).
Po stránce techniky je to řešeno tak, že uvnitř válečku jsou rozpěrné kroužky, ty jsou spojeny s těmi válečky co se opírají o pakny. A když opotřebením paken a bubnu vznikne větší vůle - tak válečky vyjedou víc, popotáhnou ssebou rozpěrné kroužky a následně už tolik nezajedou zpátky (rozpěrné kroužky je nepustí) a takto vymezí (samy nastaví) minimální/optimální vůli mezi čelistí a bubnem.
Tlak vyvíjený (pedálem) brzdovou kapalinou dokáže tyto rozpěrné kroužky potlačit, ale tah/síla vratné pružiny mezi čelistmi už taková není, aby je dokázala vrátit. V tom je princip samostavu.
L.