Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Moderátor: Moderátoři

Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Příspěvekod camlik » pon kvě 11, 2015 08:47

Zdravím prosím o názor. Koupil jsem si ladu 2106 za pár šupů k renovaci. Při obhlídce byly jasně shnilé přední blatníky a podčelo, podvozek ale vypadal v pořádku. Auto jsem očesal, hodil na kolíbku a začal seškrabávat asfalt před GO karoserie. Jak jde asfalt dolů začínám propadat zoufalství. Pod na první pohled krásným nástřikem asfaltu to je fest pohnilé, po oškrábání levé věže začínám pochybovat jestli to má vůbec cenu a radši nezačít shánět druhou zachovalejší kastli. Nenafocená věž je v pohodě jen povrchovka. Fotky co sem házím jsou ty nejhorší místa po kontrole majzlem a šroubovákem. Svařovat neumím, měl jsem v plánu samotné vyvaření někomu zadat, lakování, nástřik podvozku a přípravu bych udělal sám. Počítal jsem že to bude něco stát, blatníky, čelo, podčelo a prahy mám na půdě. Aby to mělo smysl chtělo by to vyměnit oba přední blatníky, čelo, podčelo, nosníky podlahy, prahy, jednu z věží, obě zadní kostky + okolní podlaha, misky pod rezervou i nádrží, vyvařit části podběhů Teď zvažuju jestli to má vůbec cenu, co vy na to? Dá se sehnat nová věž? Ostatní plechařina by neměl být problém.
http://www.rajce.net/a11342206
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Příspěvekod mušketýr » pon kvě 11, 2015 11:41

Di vod toho a sežeň si lepší kousek.Tento si nech na díly.
Nebo do toho jdi a věř že do toho zahučíš finančně tak, že si řekneš že já vůl nekoupil za 80-100tis leštěnku, vyšlo by mě to levnějc.
Nebo to jaksi dopleskáš a projdeš jednou možná dvakrát STK a pak už jen hutě.
Mušketýr
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
mušketýr
 
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Příspěvekod Jan Vaníček » pon kvě 11, 2015 12:04

Hodně záleží na tom, k jakému má auto sloužit účelu a jaký je rozpočet.
Mušketýr má v podstatě pravdu, jen s tím sehnáním opravdu hezkého auta/karoserie to nebude tak jednoduché a jedná se o okamžitý velký náklad a možnost přešlapu.
Ta rezavá místa pod plastizolem a nástřiky jsou běžná, psal jsem to tu v souvislosti s mým autem. Shrnuli to, podlaha a ten zadek je nejmenší problém, není to nejhorší. Pokud bych neviděl přední podběh "na kaši" jednoznačně bych hlasoval pro opravu. Ta oprava, pokud má za něco stát, znamená výměna př. blatníků, podčela, prahů a nejspíš i výztuh, ty zadní vaničky buď vyměnit, nebo jen zavařit ty kraje, na podlaze zavařit díru v okolí záslepky, pokud ty zadní zvedáky jako takové nejsou shnilé, nechal bych je a jen opravil podlahu v okolí, ty kostky bych i dal pryč, jen se v nich drží bordel a jsou podle mě primárně jen pro montáž na lince. Sekyrky se vymění jednoduše, možná by stačilo i jen lépe zavařit. Tragedie je ten podběh/podběhy, ty bych snad ani nevyvářel, ale dal nové. Pokud si vše takto připravíš, očistíš, případně osekáš staré plechy, myslím si, že si klempíř neřekne více než 20-25 tis. a za tu cenu těžko seženeš auto s výrazně lepší kastlí, samozřejmě je nutno počítat ještě cenu nových plechů a fakt, že v případě pořízení druhého vozu zůstanou další díly. Zase je to běh na delší dobu, rozložení výdajů a jistota, že auto bylo dobře opraveno. A třeba si koupíš CO2 a začneš klempířit tak, jako já.
Dotaz: To auto je z Pardubic, nebo okolí Brna, nebo úplně od jinud? Honza
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Příspěvekod dusin » pon kvě 11, 2015 12:14

Ahoj,
Mušketýr má recht.Mám taky 06,byl shnilá tak o 75% míň nežli ta tvoje a jenom vyvaření mně stálo 30k a to to dělal kluk,kterej si neřek nijak horentní hodinovou sumu...
A i tak mám obavu,že se s celolakem do 50k nevejdu...
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Příspěvekod Yellow01 » pon kvě 11, 2015 13:23

Pokud to auto má za něco stát a má z něj být veterán, z kterého po 3 letech nepoleze znova rez, tak bych ho v první řadě nechal opískovat a pak rozhodně všechny ty rezavá místa vyřezal. Vyměnit přední podběhy, sekerky, komplet prahy (výztuhy, podlážky prahů, pravděpodobně i část vnitřních prahů, spodní části A-sloupku a zákolí), vyvařit podlahy nad zadními držáky heverů (možná i vyměnit držáky), zadní podběhy, vyměnit vaničky, vyvařit podlahu kufru a nakonec vyměnit blatníky a čela podle potřeby.
Za 20-25 tisíc se do tohodle pustí jenom klempíř, kterej to ojebe takovým způsobem, že je to naprosto zbytečná práce a škoda peněz.
Už jsem pár aut dělal, takže si dokážu představit, co bude čekat uvnitř v dutinách třeba po otevření prahů. Kdybych měl odhadnout cenu za kvalitní vyvaření, tak pod 50 tisíc bych do toho nešel ani za nic. Je třeba si uvědomit, proč to auto člověk chce. Pokud je to jenom proto, že se mi líbí Lada 2106 a nemám ke konkrétnímu autu žádný vztah, tak bych se podíval po něčem jiném. Já osobně vyvařuju v takovýmhle stavu jenom auta, ke kterým mám nějaký citový vztah nebo auta, která mají větší sběratelskou hodnotu, což se o 2106 říct nedá.
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Příspěvekod camlik » pon kvě 11, 2015 13:56

Ke konkrétnímu autu vztah nemám. Rozhodně chci mít auto v perfektním stavu, žádnou shnilotinu zamaskovanou laminátem. Tak teď opravdu nevím, než na mě vyskočila ta prohnilá věž a ementálové podběhy (zase tak strašné to s nimi není. Kromě děr co jsou na fotkách rezavé nejsou, důkladně jsem je vyšetřil kladivem) byl jsem rozhodnutý vyvařovat. Abych neuvalil stejné peníze jak za kompletní vyvaření za druhé auto, které bude vyhnilé jen o chlup méně. Další věcí s kterou nemám zkušenosti jak může být takové rozsáhlé vyvaření trvanlivé, abych do toho nevrazil takovou hromadu peněz a za 5 let to nebylo zase na kaši protože koroze prolezla z hlubin. A ještě jedna věc jak je to s ponecháním auta na díly? Mám ho na sebe odhlášené a měl jsem v plánu zajet na evidenčku a přihlásit ho, pokud bych to ale neudělal tak ho automaticky vyřadí a já už ho nebudu muset nijak odhlašovat a ekologicky likvidovat?
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Příspěvekod Vašátor » pon kvě 11, 2015 14:16

Žigulíků už jsem udělal hromadu a vzhledem k tomu, že mne renovace veteránů jaxtax živí, za sebe hlasuji dát od toho ruce pryč. Oprava tohoto vozu, pokud má být udělaná 100%, spolkne hromadu peněz a věř či nevěř, bude to více peněz, než opravdová leštěnka v top stavu od prvního majitele.
Pokud chceš mít krásného žigulíka, sleduj inzerci a kup top stav. I dnes se dají najít kousky, které si žádají pouze běžnou servisní údržbu. Ono se sice 50 000kč za pěkného žigulíka zdá moc, nicméně do tohoto utopíš tolik peněz, až to hezké nebude, načež nakonec budeš vzpomínat na naše rady :).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Příspěvekod camlik » pon kvě 11, 2015 14:32

No jo asi máte pravdu. Původní plán byl koupit něco levnějšího a jelikož nemám obě ruce levé mám místo nářadí lakovnu a čas tak to dám postupně do kupy. Jen díky nedostatku zkušeností jsem tu korozi podcenil. Tak to asi částečně rozprodám na díly a budu pokukovat po inzerci. Jen ještě jedna věc poradil by mi někdo jak je to s odhlášením/likvidací, jestli mi stačí počkat do července a oni už to automaticky vyřadí a já mám hotovo, nebo to budu muset odvét na vrakáč?
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Příspěvekod mušketýr » pon kvě 11, 2015 19:26

Myslíš hlavou a né srdcem.To tvá peněženka a nervy ocení.M.:S
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
mušketýr
 
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Příspěvekod Sid » úte kvě 12, 2015 07:10

luxusne zachovaná LADA sa dnes zháňa veľmi obtiažne. Ale dá sa. Tak okolo 3000 euro pri troška šťastia. Ale skôr tak okolo 5000 a viac.. Pri hrozne veľkej náhode sa može podariť natrafiť na takýto kúsok ešte u pôvodného majiteľa, ktorí to predajú tak za 1000 EUR... Ale to sa bavím o ozaj perfektných kúskoch, kde treba naozaj len doladiť nieaké detaily.
Hovorím o fakt krásnom aute voňajúcom novotou. Žiadne rozleštené polovraky so zničeným interiérom, ani renovácie štýlom 90. Rokov...

My máme teraz momentálne takúto hniličku rozpracovanú a mám k tomu fotogalériu na facebooku. Ak chceš, dám ti kontakt a možeš sa pokochať. Ver tomu, že z toho auta by po dokončení moc pôvodného neostalo. :) A v prípade, že má niekto dostatočnú dávku masochizmu a je ochotný zaplatiť, kľudne mu z hentakého vraku postavíme krásne auto voňajúce novotou...,
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Příspěvekod camlik » úte kvě 12, 2015 07:29

Sid: Určitě pošli rád bych se pokochal =) ono jediné co mi k tomu autu chybělo byla ta karoserie jinak nádherný interiér, nepopraskaná palubka, komplet lpg s novou nádrží po mechanické stránce taky bez problémů(teda po opravách co jsem už udělal), ale tak to mi všechno zůstane. Kromě těch rezavých plechů budu mít celé auto v krabicích. Z finančního hlediska bude opravdu lepší nějaký čas pohledat něco nerezavého. 3000-5000 euro to je dost přestřelené i za leštěnku ne? Za takové prachy jsem ještě v inzerci žigula neviděl (až na ty na ráji veteránů :D )
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Příspěvekod Jan Vaníček » úte kvě 12, 2015 11:36

Stále ještĕ nepadla odpovĕď, nač má to auto být:standardní povoz, nebo veterán. Jinak si myslím, že cena za voňavku se bude pohybovat v uvedené relaci, pokud se neobjeví náhodný kus od někoho, kdo netuší . Honza
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Příspěvekod camlik » úte kvě 12, 2015 11:54

Spíš jako běžný povoz. Veteránské papíry neplánuju, provozovat bych ho chtěl celoročně, ale nájezd mám minimální. Spíš takové jednoduché auto na hraní kde si budu dělat veškerý servis, opravy atd. O originalitu stylu "tamta odrazka má jiný odstín" mi opravdu nejde, spíš aby se mi líbilo a bylo v dobrém technické stavu. Doufám že tak do 40 000 nějaké auto bez vážné koroze seženu a kromě rzi už jsou to všechno věci co jsem si schopný dodělat sám ... přece jen budu mít celé auto v záloze v krabicích (pokud se mki teda podaří obejít ekolikvidaci)
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Příspěvekod Sid » úte kvě 12, 2015 14:32

Na bežnú prevádzku by som to rozhodne nedoporučoval. Je to najvačšia somarina aká sa dá spraviť v dnešnej dobe. Sami sme to chceli mať takto, ale to proste nejde udržať v premávke nonstop. Poriadne diely sú problém zohnať a pri banalite ako brzdy sme to mali aj tri mesiace rozobraté, lebo nebolo pružinky a stará sa rozpadla na prach. A keď to ide do soli a do zimy, tak to začne hniť, hrdzavieť atď. Proste v rámci zachovania duševnej pohody Ladu už len ako miláčika a raz za čas sa odviezť. Za 40 tisíc sa dá zohnať len od niekoho, kto nemá tušenie, čo má doma. Moj Facebook je Viliam W Beňuška. V albume náš prvý projekt... sú fotky kde takúto hniličku robíme..
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Příspěvekod Luděk Musil » úte kvě 12, 2015 14:53

Bohužel souhlas se Sidem ... na běžný provoz je to o ničem. Jako koníček do dílny a nedělní výlet - to jo.
Ale na běžné ježdění se v této cenové relaci (kolem 40 litrů) dá sehnat vcelku slušná Felicia. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Další

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků