Když se to vezme vědecky, tak uříznutá pružina nepatrně sníží hmotnost auta. Tak by neměřitelně mohla klesnout i spotřeba.
Kdyby byl výrazně snížen jenom předek, tak by se změnil lehce profil, který rozráží vzduch a zároveň zvětšil o pár kg přítlak na silnici při vyšších rychlostech (skloněná kapota a střecha směrem dopředu). Asi tak jako by člověk utíkal vysokou rychlostí se skloněnou deskou nad hlavou, tak cítí taky větší odpor.
Pak věřím, že by zvedlo spotřebu skoro jako by se jezdilo s prázdnou zahrádkou. U 2101 jsem pozoroval s prázdnou zahrádkou (Škodovácká s úchytama na Ladu - stále jí mám) při tachometrových rychlostech kolem 100 -110 km/hod nárůst spotřeby o 0,5 - 0,7 litru LPG.
V reálu myslím, že snížení asi neovlivní spotřebu vůbec, když je snížení tak jaksi rovnoměrné. Nebo v tom extrémním případě při větším sklonu dopředu max. o 0,3-0,4 litru při vyšších rychlostech. Je to jen odhad a dohad.