Pánové, nechci Dinitrol pomlouvat, protože ho neznám a nepoužíval jsem ho. Jsem proti voskům obecně. Chci tomu přijít na kloub, proč použít vosk. Hledal jsem, ale nenašel jak se provádí "test slanou vodou DAM". Nepodařilo se mi to najít ani na googlu - možná špatná klíčová slova.
Tak jsem hledal něco k Dinitrolu. Našel jsem dvě stránky.
http://www.colorshop.cz/ochrana-karoser ... tin-i2510/http://www.colorshop.cz/ochrana-karoser ... 500-i2502/Nátěr stačí 10 µm test slanou vodou 96 hod. při 10 µm DAM 39:1.
Nástřik 50 µm test slanou vodou 500 hod. DAM 39:1
První je nátěr, druhý spray. Spray musí mít 5x silnější vrstvu a 5x víc odolá. U obou píšou stejnou viskozitu. To mi přijde divné, čekal bych spray řidší. Obojí může být asi i pro použití nástřikem.
To se píše, že se jako dělají dutiny 5x, aby se dosáhlo potřebné tloušťky nástřiku oproti slabšímu nátěru (možná nástřiku tlakovým zařízením), nebo jak si to mám vysvětlit ? ? ? Možná se nečeká provádět sprayem celý nástřik, ale jen místní oprava.
Podle mě ten Dinitrol (vosk) pouze brání průniku. Sám o sobě antikorozně neošetřuje povrch. Co vosk uzavře to tam prostě zůstane.
Podle údajů co mám k dispozici a mých odhadů je vosk Dinitrol hluboko pod schopnostmi suříkové barvy (i když by šla na dutiny použít asi obtížněji i přesto že je poměrně řídká), která odolává slané vodě 7 měsíců. Dinitrol cca 96-500 hodin......takže je řeč o 4-20 dnech ochrany před slanou vodou ? Koncentrace posypu (často je vidět posyp na sotva mokrém povrchu - lokálně určitě a někdy je vidět dost dlouhou dobu nerozpuštěn, nebo posyp obnoví) bude výrazně vyšší, než poměr u slané vody 29:1000
Takhle to ve mě budí dojem, že Dinitrol a další vosky je v místech, kam se dostane sůl ještě možná i pod schopnostmi Konkoru. Zřejmě je Dinitrol prestižní vosk mezi vosky a kdo používá vosk zůstane u vosku a kdo petrolej, zůstane u petroleje. Samotnou vzlínavost Dinitrolu a petroleje s asfaltem nedokážu číselně porovnat, nemám údaje. U jakéhokoliv vosku, nebo parafínu a samotného petroleje nemá cenu porovnávat, to je naprosto jasné.
Resistin ML byla mizérie. Zřejmě to byl jeden z prvních vosků a nemůže se rovnat se současnými. Tím táta ošetřil jednou dutiny kdysi dávno na 2101 také. Potom už jedině Tlumexem s petrolejem. Taky měla 2101 ve svých 15 letech X děr i po výměně prahů v 10 letech a vyvaření karoserie a kompletním laku (i když ten lak neměl na korozi už vliv). Rezistin ML už zřejmě nepustil jakoukoliv další ochranu do místa problému a vše vesele a s jistotou korodovalo zevnitř.
Chtělo by to nějak objektivně porovnat, třeba i jinak, než jsem se o to právě pokusil.
Mám před sebou účtenku za nástřik dutin a spodku z roku 1996: Materiál: nátěr (Lobakon) 686 Kč, Dutiny 390 Kč, Petrolej 40 Kč, Zátky 3 Kč. Práce: nátěr spodku 460 Kč, nátěr dutin 430 Kč, to vše bez DPH 22%. Celkem 2450 Kč Dutiny odpovídají cca velké pixle Tlumexu plast. Vizuelně bych ani na nic jiného nehádal. Petrolej silně nadhodnotili, protože tam je jen trochu a tolik tenkrát nestál ani litr petroleje (to je vcelku jedno, ale kdo ví, třeba tam ten litr fakt dali).
Sám dávám do směsi ještě trochu konzervačního oleje (myslím, že to byl J2), nebo aspoň motorového - co je po ruce.