Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Moderátor: Moderátoři

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod Vašátor » čtv zář 11, 2014 11:56

Já používám trysky dvě, respektive dvě hadičky. Jednu silnou, co má dvě díry z boku a jednu dopředu - tou se velmi pěkně kropí velké dutiny. Pak mám malou trysku na malé hadičce, která má tuším 4 otvory pod úhlem 45°. Tou ovšem dutiny neleju, ale mlžím... načež si pak skoro vždy nadávám, že jsem zapomněl vytáhnout okno řidiče, poněvadž stažené okno + mlhovina = zasviněné okno které nejde umýt :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod Luděk Musil » čtv zář 11, 2014 12:22

Vašátor píše:... mlžím... načež si pak skoro vždy nadávám, že jsem zapomněl vytáhnout okno řidiče, poněvadž stažené okno + mlhovina = zasviněné okno které nejde umýt :mrgreen:
Ano, znám z poslední návštěvy. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod dvk » čtv zář 11, 2014 12:40

Předvčerem jsem zrovna stříkal rám a dutiny na Terranu. Používám konzervační olej Konkor 103 a stříkám klasickou pistolí na dutiny, na kterou mám danou pouze 10cm hadičku s volným koncem - bez trysky. Kompresor mám na cca 5bar, olej si přelívám z 10l kanystru do prázdné kartuše od vosku. U Terrana je výhoda, že díry v rámu jsou nastřídačku z obou stran po cca 0.5m a tak samo v prazích, takže není potřeba nikam strkat metr hadičky. Olej si přihřívám na liháči nebo když je teplo, dám kanystr na sluníčko, aby se ohřál. Stříkám tak nějak směrem nahoru, po zhruba deseti minutách začne olej protékat spodníma otvorama a škvírama.

U Laděnky momentálně nestříkám, ale vařím :mrgreen: Až to všecko vyvařím, použiju opět Konkor 103. Postupem času jsem došel k závěru, že pokud auto není úplně nové bez koroze, je vzlínavý olej nejlepší řešení.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod tomass » čtv zář 11, 2014 14:04

Konkor určitě dobře vzlíná. Ten co je ve spreji, tak má být konzervační i mazací. Používám ho na montáž, mazání, rozebírání a podobně, někdy s ním mažu klíče do zámků (fabky). Někde jsem viděl produktový list a jestli si to dobře pamatuju, tak konzervuje tuším 6 měsíců, možná 9 měsíců. Existuje víc konkorů, tak nevím u kterého to bylo. Když namažu fabku konkorem, klíč jde dobře opravdu půl roku dobře, možná víc, ale rok jeho účinek rozhodně u klíče netrvá. Petrolej s Tlumexem mi 5 let po ošetření při 25st. venku na sluníčku ještě z prahu vykáply asi 2 kapky. Petrolej nepoškozuje ani nerozpouští lak (aspoň lak na Ladě ne). Vosky určené na dutiny jak mi tvrdil prodejce zatvrdnou, tedy uzavřou a tím to končí s konzervací. Vosk nepustí určitou dobu vlhkost dál. Vosk časem vyschne a ztvrdne. Nezabrání se kondenzaci vlhkosti, která už pak nemůže ven, nebo jen blbě, když je auto prohřátý na sluníčku. Dalšímu ošetření čímkoliv už vosk zabrání, nic se pod něj už prakticky nedostane (kromě vzdušné vlhkosti a postupující koroze). Vosky mají oddálit korozi dutin, zřejmě je to málo pro vozidlo, které má být v chodu třeba i dlouho přes 20 let. To ale ani výrobce vosku nezamýšlí. Zase je to všechno lepší, než nic. Jen pro porovnání trvanlivosti. Stejně tak jsem mazal tyčky u destiček (to si jistě mnozí z Vás vzpomenou jak jsem popisoval). Trvanlivost Konkoru určitě pod 1 rok. na druhou stranu Konkor se používá přeci na konzervaci strojů a hutního materiálu, než se prodá zákazníkovi, nebo ne ?
DVK, stříkáš ty dutiny aspoň 1x za rok, aby to mělo trvalý účinek ?
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod Luděk Musil » čtv zář 11, 2014 14:36

Určitě stříká pravidelně - musí přece udržovat, či lehce zvyšovat hmotnost automobilu :lol: :P . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod Jan Vaníček » čtv zář 11, 2014 21:52

Vždycky dlouho rozmýšlím, jestli reagovat hned, nebo až si odpověď řádně rozmyslím a uklidním se. Tentokrát je to varianta č. 1. Pokud bude prodávající tvrdit, že vosk vytvrdne a rozpraská, pak se nejspíš baví o resistinu, nebo přípravcích jim podobným. Skutečně dobrý vosk do dutin netvrdne!!! Používám již asi 15 let Dinitrol, zkušenosti jen ty nejlepší. Protože ho pravidelně obnovuji, nemohl bych tuto skutečnost potvrdit, ale mám ji. V roce 2004 Jsem si koupil novou (teda 5 měs. starou) O1 a tak, jako u každého auta jsem ihned dělal dutiny (byť byly z fabriky dělané), auto jsem měl 3 roky, pak šlo ke švagrové do Německa a teď se mi vrátilo zpět - tedy bylo předáno rodinnému příteli. Byl jsem požádán o revizi a konzervaci. Samozřejmě jsem sundával i výplně a podobně a vostk byl všude naprosto živý - tedy po 10 letech nevyschnul (viz rezistin po roce). Ostatně viděl jsem to i na své 06, když jsem ji kuchal. Dutiny byly de facto jako nové, pouze vzadu na konci prahů byly tyto chycené včetně výztuh - bohužel tam bylo nakydáno mraky resistinu, pod který se vosk nedostal a tam to hnilo.
Ať si každý konzervuje tím, co má lety osvědčené (byť oleje a vazelíny mi jsou proti srsti), jen nevím, jestli např. tlumex s petrolejem je to nejlepší, když obecně víme, co je tlumex za prasečinu.
Druhá poznámka, pokud chceme kvalitně udělat dutiny s 10cm hadičkou, já tvrdím, že je to hovadina. Sám jsem do těchto věcí blázen, takže jsem si někdy před rokem 2000 koupil profi pistoli tehdy asi za 8tis. (jo do té doby jsem měl domácí tlakový samohyb). Hlavní podstatou této pistole jsou hadisce s tryskami (když mi loni jedna tryska zahákla v dutině a zůstala tam, stála ta sada 1500,-). Jedna hadice má trysky s rozstřikem dopředu, druhá dozadu. Při tlaku 5-8Mpa to dělá krásnou mlhovinu a při délce ca 1,5m dokážu stříknout práh či dutinu na jeden zátah. Je krásné pozorovat, jak se po chvilce stříkání valí odněkud z duniny "kouř". Zdůrazňuji, že si to dělám pouze pro sebe a rodinu, nikoliv komerčně. Na to nemám čas. Dělám to vždy na rampě nebo na zvedáku.
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod tomass » čtv zář 11, 2014 23:07

Znovu musím zopakovat, že tlumex a petrolej je recept výzkumného ústavu a ne můj pejsek-kočka recept.Jde to i s novým s pastovou konzistencí, ale musí se víc naředit S 6006. To jsem zkoušel naposledy. Petrolej zajistí ochranu a asfalt je v tenké vrstvě a přitom neztuhe. Asfalt ztratí porovitost, kterou měl. Zkuste si to aspoň namichat, když to odsuzujete. Ošetřit něco na zkoušku a testovat po svém. :D Ano,smrdí to. Jediná známá negativní vlastnost.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod dvk » pát zář 12, 2014 06:48

Tlak 5-8Mpa ?? To už není pistole na dutiny, ale solidní hydraulický agregát :)
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod Jan Vaníček » pát zář 12, 2014 08:35

Ano chyba :D . Já právě hydrauliku dělám ... . H
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod tomass » pát zář 12, 2014 11:24

Pánové, nechci Dinitrol pomlouvat, protože ho neznám a nepoužíval jsem ho. Jsem proti voskům obecně. Chci tomu přijít na kloub, proč použít vosk. Hledal jsem, ale nenašel jak se provádí "test slanou vodou DAM". Nepodařilo se mi to najít ani na googlu - možná špatná klíčová slova.

Tak jsem hledal něco k Dinitrolu. Našel jsem dvě stránky.
http://www.colorshop.cz/ochrana-karoser ... tin-i2510/
http://www.colorshop.cz/ochrana-karoser ... 500-i2502/

Nátěr stačí 10 µm test slanou vodou 96 hod. při 10 µm DAM 39:1.
Nástřik 50 µm test slanou vodou 500 hod. DAM 39:1
První je nátěr, druhý spray. Spray musí mít 5x silnější vrstvu a 5x víc odolá. U obou píšou stejnou viskozitu. To mi přijde divné, čekal bych spray řidší. Obojí může být asi i pro použití nástřikem.
To se píše, že se jako dělají dutiny 5x, aby se dosáhlo potřebné tloušťky nástřiku oproti slabšímu nátěru (možná nástřiku tlakovým zařízením), nebo jak si to mám vysvětlit ? ? ? Možná se nečeká provádět sprayem celý nástřik, ale jen místní oprava.
Podle mě ten Dinitrol (vosk) pouze brání průniku. Sám o sobě antikorozně neošetřuje povrch. Co vosk uzavře to tam prostě zůstane.
Podle údajů co mám k dispozici a mých odhadů je vosk Dinitrol hluboko pod schopnostmi suříkové barvy (i když by šla na dutiny použít asi obtížněji i přesto že je poměrně řídká), která odolává slané vodě 7 měsíců. Dinitrol cca 96-500 hodin......takže je řeč o 4-20 dnech ochrany před slanou vodou ? Koncentrace posypu (často je vidět posyp na sotva mokrém povrchu - lokálně určitě a někdy je vidět dost dlouhou dobu nerozpuštěn, nebo posyp obnoví) bude výrazně vyšší, než poměr u slané vody 29:1000

Takhle to ve mě budí dojem, že Dinitrol a další vosky je v místech, kam se dostane sůl ještě možná i pod schopnostmi Konkoru. Zřejmě je Dinitrol prestižní vosk mezi vosky a kdo používá vosk zůstane u vosku a kdo petrolej, zůstane u petroleje. Samotnou vzlínavost Dinitrolu a petroleje s asfaltem nedokážu číselně porovnat, nemám údaje. U jakéhokoliv vosku, nebo parafínu a samotného petroleje nemá cenu porovnávat, to je naprosto jasné.

Resistin ML byla mizérie. Zřejmě to byl jeden z prvních vosků a nemůže se rovnat se současnými. Tím táta ošetřil jednou dutiny kdysi dávno na 2101 také. Potom už jedině Tlumexem s petrolejem. Taky měla 2101 ve svých 15 letech X děr i po výměně prahů v 10 letech a vyvaření karoserie a kompletním laku (i když ten lak neměl na korozi už vliv). Rezistin ML už zřejmě nepustil jakoukoliv další ochranu do místa problému a vše vesele a s jistotou korodovalo zevnitř.

Chtělo by to nějak objektivně porovnat, třeba i jinak, než jsem se o to právě pokusil.

Mám před sebou účtenku za nástřik dutin a spodku z roku 1996: Materiál: nátěr (Lobakon) 686 Kč, Dutiny 390 Kč, Petrolej 40 Kč, Zátky 3 Kč. Práce: nátěr spodku 460 Kč, nátěr dutin 430 Kč, to vše bez DPH 22%. Celkem 2450 Kč Dutiny odpovídají cca velké pixle Tlumexu plast. Vizuelně bych ani na nic jiného nehádal. Petrolej silně nadhodnotili, protože tam je jen trochu a tolik tenkrát nestál ani litr petroleje (to je vcelku jedno, ale kdo ví, třeba tam ten litr fakt dali). :) Sám dávám do směsi ještě trochu konzervačního oleje (myslím, že to byl J2), nebo aspoň motorového - co je po ruce.
Naposledy upravil tomass dne pát zář 12, 2014 11:37, celkově upraveno 1
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod Vašátor » pát zář 12, 2014 11:36

Tomáši, nepleť si vosk do dutin s barvou. Vosk je pouze konzervační. Tam kde již hloubková koroze je a korozivní proces probíhá, ji nezastaví ani tebou vychvalovaný tlumex s petrolejem.

A ještě něco přidám ... většina lidí zde pomlouvá Rezistin ML. Ale opět jsme u toho, kdy se aplikuje! Na korozi už to nemá smysl... Já jím stříkám svůj Opel Corsa od 5-tého roku (předtím auto moc nenajelo), nyní má auto 16let, načež stojí venku, jezdí léto/zima a krom lehce chyceného lemu př.blatníku na něm nenajdeš jedinou známku koroze. Přitom většina těchto Opelů začíná hnít na spodních okrajích dveří, na pátých dveřích, ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod tomass » pát zář 12, 2014 11:47

No vidíš Vašátore, mě třeba profíci už pře lety a léta po aplikaci tvrdili něco v tom smyslu, že Resistin ML byl na dutiny tak trochu velký omyl. (Co profík, to názor). 2101 dostala ML asi kolem 2-3 roku.
Družstvo Detecha s Tlumexem zajímala má zkušennost s novým Tlumexem Plast v pastovité podobě a poradili mi jen větší ředění S6006, než u předchozí verze. Fakt, je potřeba cca odhadem o 25% víc ředidla, ale to se pozná při míchání.

Tady je třeba taky rozdíl proti voskům obecně. http://www.detecha.cz/index.php/cs/autokor-oil Autokor jsem nezkoušel a vlastně ani nemám potřebu zkoušet. Vosk prostě zatuhne.
Naposledy upravil tomass dne pát zář 12, 2014 11:53, celkově upraveno 1
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod Vašátor » pát zář 12, 2014 11:53

A jsi si jistý, že mluvili o Resistinu ML? Nemluvili čistě náhodou o Resistinu? Je v tom docela velký rozdíl. (A nemyslím Resistin Car). Byl totiž i Resistin do dutin, který na bázi ML nebyl. A ten stál opravdu za hovnec.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod tomass » pát zář 12, 2014 11:54

Co se dělalo v roce 1983 na dutiny za Rezistin ve spreji ? Řekl bych, že jeden jediný produkt.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod Vašátor » pát zář 12, 2014 11:57

Podle toho co vím, okolo roku 83 se ještě dali sehnat Resistiny oba. Měl jsem z nějakého podobného data doma plechovku s tímto hnusným Resistinem, ale s klidným svědomím jsem ji přemístil do popelnice.

EDIT: Starý Resistin po čase vytvořil popraskanou strukturu a s takovým lesknoucím se bílým filmem. Resistin ML už zdaleka tolik nepraská, nicméně kam se nedostane při nástřiku, tam opravdu nenavzlíná.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků