Tady je pěkný článek o brzdách:
http://www.automonti.cz/pdf/brzdy-brzdovy-system.pdf Stálo by za to ho někam umístit pro ostatní.
Uvádějí, že vibrace brzd způsobuje:
1) nestejná tloušťka kotouče
2) deformovaný kotouč
3) bobtnající hadice
V mém případě se mi u téměř novoty nezdá 3) i když hadice jsou skoro 5 let, to by dělalo furt. Jedničku proměřím, ale to by asi taky dělalo furt. Dvojka by byla reálná, kdyby se po ohřátí začal kotouč kroutit.
Jo a tlumiče půjdou určitě. Včera jsem ještě zkoušel různý manévry zatáčení, brzda, dlažba a vibrace od brzd žádná. Spíš bych řekl, že to vůbec netlumí nejjemnější chvění, občas poskakuje, někdy blokování na asfaltu i do kopce při silnějším brzdění (ne zrovna při hodně tvrdém brzdění, ale intenzivnějším jo), někdy ne. Občas bylo slyšet i klepání bez brždění, ne pokaždé. Tlumiče nejsou jednoznačně totálně v háji, ale žádná sláva to není. Za ty 3 roky se od posledního měření předek zhoršil. Zadní tlumiče jsem tenkrát dal nový, originály zadek byly výrazně horší, než předek. Předek jsou tam Monroe plynokapalina od ´97 34tkm-181 tkm= 147tkm. Jezdil jsem kdysi s dodávkou s totálně blbejma předníma a s maluchem chvíli úplně bez zadních. Přirovnal bych to k o dost lepším totálně blbejm u tý dodávky.