Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího auta
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11031
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Však si nežíhejte, nikdo vás nenutí .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Jak teda správně žíhat, aby to neprdlo, nebo časem nepopraskalo ? Do tmavě červena a hodit do vody ?
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11031
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Já je žíhám na hořáku sporáku (zemní plyn) do oranžova, nechám přirozeně schládnout, očistím houbičkou a tekutým práškem na nádobí a šup na auto. Nic nepraská, nic se nerosí, postup nikomu nevnucuji. Jen bych podotkl, že při výběru nových je třeba pečlivě vybírat dle řemeslného zpracování, zejména se vyhýbat příliš tenkým.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
po žíhaní musi vždy nastat popuštanie inac je v materialy velke pnutie takze po kazdom ohreve a naslednom ochladeni by si ju mal este raz nahraiat z hurba na 200 -300 ° a nasledne nechat vychladnut na vzduchu
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Bavíš se o mědi?
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
My žíháme pouze zahřátím do ruda a pak necháme pozvolna schladnout. Podložka je i tak mnohem měkčí, než nevyžíhaná - což jsme zkoušeli jejím ohybem. Ve spoustě článků píší o rychlém schlazení, nicméně dle mého názoru hezky změkne i pouhým nažhavením do ruda a pomalým schlazením. Nevidím důvod, proč by pak podložky měly praskat. Když si vezmu, kolik podložek už jsem takto udělal a ani na jedné nenastal problém ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Tak jsem o víkendu konečně namontoval i nový levý třmen a přetěsnil pravý novými měděnými podložkami.
Na žíhání jsem použil kombinaci "Koko Loko" a "Vašátorova" systému. Nad plynem do tmavě červena, na vzduchu vychladlo asi za 3 minuty. Očištění smirkovým papírem pro autolakýrníky na podkladovém papíře s Hrubostí 400. Pak omytí a na auto. Těsní opravdu skvěle.
Jo a drobnej bordýlek v expanzce odsávám injekční stříkačkou s pvc trubičkou. Trubičku na dno a vychytat nečistoty odsátím. Znehodnotí se tak jen 2x 10 ml kapaliny, podle množství nečistot. Docela mě překvapilo, jak nová kapalinka od Velvany DOT4 za 3 měsíce ztmavla ze světle žluté na tmavě žlutou. Asi tolik, jako jinak skoro za 2 roky. Zřejmě ji po zajetí prasátek vyměním příště o něco dřív. Značku kapaliny určitě měnit nebudu a tímto poznatkem nechci ani omylem zapochybovat o její kvalitě.
Na žíhání jsem použil kombinaci "Koko Loko" a "Vašátorova" systému. Nad plynem do tmavě červena, na vzduchu vychladlo asi za 3 minuty. Očištění smirkovým papírem pro autolakýrníky na podkladovém papíře s Hrubostí 400. Pak omytí a na auto. Těsní opravdu skvěle.
Jo a drobnej bordýlek v expanzce odsávám injekční stříkačkou s pvc trubičkou. Trubičku na dno a vychytat nečistoty odsátím. Znehodnotí se tak jen 2x 10 ml kapaliny, podle množství nečistot. Docela mě překvapilo, jak nová kapalinka od Velvany DOT4 za 3 měsíce ztmavla ze světle žluté na tmavě žlutou. Asi tolik, jako jinak skoro za 2 roky. Zřejmě ji po zajetí prasátek vyměním příště o něco dřív. Značku kapaliny určitě měnit nebudu a tímto poznatkem nechci ani omylem zapochybovat o její kvalitě.
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Mám nabídku na sadu gumiček na HBV, cena 45 Kč. Stáří má být cca 5-10 let. Prodejce nezná dodavatele, ale prý by to mohla být Rubena Náchod. Mám pouze fotku. Bohužel malé rozlišení. Jestli to někdo zná ať už v dobrém, nebo špatném, budu rád za info. Případně dám typ, kde se to doprodává.
- Přílohy
-
- 990900027.jpg (4.39 KiB) Zobrazeno 1513 x
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11031
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
To kup, nahoď a uvidíš, případných 45 kaček vystřelených mimo tě snad nesloží. Jinak, žádáš tip kde koupiti, co takhle vyplněné bydliště? Bylo by zbytečné ti radit Solex v Brně či Ladadíly v Otrokovicích když budeš třeba z Aše, že? U těchto dílů je před koupí vhodná okometrická kontrola. Přesný rozměr sice nepoznáš, ale úroveň řemeslného zpracování ano.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Koko Loko, máš pravdu, že radit obchod v místě nemusí být ideální pro každého. V dnešní době už to ale takový problém není, skoro každý zasílá. Jestli je to ze sítě Benex, nebo Elit, tak ten je všude. Ale ze zkušennosti obě firmy se na Ladu (přímo jejich centrály) netváří. V jejich shopech mají díly často X násobně dražší, než v Autoladě a hodně úzký sortiment. ACI jakby smet. Nejde o těch 45 Kč, jde o to namontovat si dobrou věc, nebo nedobrou. S eventuelní opakovanou předčasnou výměnou špatného dílu je pak dost práce a často se to podělá v nejméně vhodnou dobu. Pak se nakonec koupí celý díl, nebo nechá z nedostatku času vyměnit. Spíš by pomohl ohlas jo to znám, to používám, nebo to je humus, nebrat. Oni totiž mají všechny gumičky i na spojku, zadní prasátka, třmeny....v podobných cenách. Zkusím se na ně podívat osobně.
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Pregumickovavani se mi nikdy neosvedcilo na spojce. Nerikam, ze to v pripade jasne zavady gumicky nemuze pomoct, ale ozivovat 20 let stary dil se 100 000 km gumickama, mi prijde spis jako zbytecna prace. Pokud ovsem lze sehnat neco rozumneho nahradniho.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Doporučuju třeba MJauto, mají moc pěkný internetový katalog, kvalitních dílů na Ladu mají taky celkem hodně a zasílají poštou. Jen co má katalogové číslo 2101-xxxxxx je potřeba vybírat v jejich katalogu jako 2101. Už jsem tam narazil na stejný díl, kde byla u 2101 mnohem nižší cena, než u 2107. Jinak benex, elit, autokelly .... no, ceny nejlepší nemají, sortiment taky ne a já s nimi měl takřka vždy arogantní rozpravu (z jejich strany )
Na přegumičkovávání bych se osobně taky vyprdnul. Stojí to spoustu času a výsledek je nejistý. Starý díl totiž většinou vykazuje určitou ovalitu (když tedy není lokálně vyrezlý) a nová gumička pomůže jen na chvíli.
Na přegumičkovávání bych se osobně taky vyprdnul. Stojí to spoustu času a výsledek je nejistý. Starý díl totiž většinou vykazuje určitou ovalitu (když tedy není lokálně vyrezlý) a nová gumička pomůže jen na chvíli.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11031
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Osobně mám s přegumičkováním brzdového i spojkového válce dobré zkušenosti. Na sedmičce 100%, na kombálu 75% z čehož těch 25% asi nebylo přegumičkováním, ale degradovanou kapalinou co degradována býti neměla .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Vloni jsem s HBV vyměnil nakonec i tekoucí prasátko a dal kompletní oba nové třmeny na obou stranách. Vše OK a supr.
Někdy v lednu jsem stál 2 týdny. Auto mělo patrně přikorodovanou destičku. Opřel jsem se ramenem do rámu dveří, luplo to a odbrzdilo. Při brždění pedál lehce kopal, ale po několikerém přibrždění to bylo skoro neznatelné. Ojela se okorodovaná nerovnost na kotouči. Stalo se mi to už jednou asi před 5 lety před generálkou brzd. Tenkrát to kopání a cukání zmizelo po několikerém zabrždění. Teď to ale trvá pořád, i když je to slabší, už nějakých 1200 km. Hlavně při takové normální intenzitě brždění a větší intenzitě to pořád trošku kope, i když méně, než v lednu ale hlavně při brždění to trochu cuká a trochu cuká i ručička tachometru a je to cukání i slyšet. Dělá to předek, protože při brždění ručkou je to všechno OK. Tyčky a destičky tam jsou samozřejmě od loňska nový, lehce máznutý konkorem a utřený v hadru. Samozřejmě nejsem takovej trotl, abych stříkal konkor na třmenech, ale zásadně vymontovaný mimo a z dosahu brzd.
Řekl bych, že to může způsobovat nějaká ztuhlost v posuvu destiček, nebo právě drhnutí na vodících tyčkách. Může se vedení = tyčky a horní - spodní vodící část destiček jen tak lehce rukou máznout tou vazelínkou ATE na brzdy? Podle překladu se nesmí dostat na třecí plochy brzd - obložení a kotouč a gumové díly. Že by vazelínka nesvědčila gumě na prachovkách ? Spíše bych řekl, že je to jen z preventivních důvodů, aby se nedostala právě na kotouč a obložení. Je to ale jen má domněnka.......
doslovný překlad na vazelíně ATE na brzdy: "Očistěte vodicí podložka stopy v brzdovém třmenu a držáku, pak kabát s plasticube. Coat deska z podložky v oblasti pístu a kluzné plochy lehce Plastilube. Nikdy se vztahují na třecí plochy brzdového kotouče, nebo podložky, ani pryžové díly.
Někdy v lednu jsem stál 2 týdny. Auto mělo patrně přikorodovanou destičku. Opřel jsem se ramenem do rámu dveří, luplo to a odbrzdilo. Při brždění pedál lehce kopal, ale po několikerém přibrždění to bylo skoro neznatelné. Ojela se okorodovaná nerovnost na kotouči. Stalo se mi to už jednou asi před 5 lety před generálkou brzd. Tenkrát to kopání a cukání zmizelo po několikerém zabrždění. Teď to ale trvá pořád, i když je to slabší, už nějakých 1200 km. Hlavně při takové normální intenzitě brždění a větší intenzitě to pořád trošku kope, i když méně, než v lednu ale hlavně při brždění to trochu cuká a trochu cuká i ručička tachometru a je to cukání i slyšet. Dělá to předek, protože při brždění ručkou je to všechno OK. Tyčky a destičky tam jsou samozřejmě od loňska nový, lehce máznutý konkorem a utřený v hadru. Samozřejmě nejsem takovej trotl, abych stříkal konkor na třmenech, ale zásadně vymontovaný mimo a z dosahu brzd.
Řekl bych, že to může způsobovat nějaká ztuhlost v posuvu destiček, nebo právě drhnutí na vodících tyčkách. Může se vedení = tyčky a horní - spodní vodící část destiček jen tak lehce rukou máznout tou vazelínkou ATE na brzdy? Podle překladu se nesmí dostat na třecí plochy brzd - obložení a kotouč a gumové díly. Že by vazelínka nesvědčila gumě na prachovkách ? Spíše bych řekl, že je to jen z preventivních důvodů, aby se nedostala právě na kotouč a obložení. Je to ale jen má domněnka.......
doslovný překlad na vazelíně ATE na brzdy: "Očistěte vodicí podložka stopy v brzdovém třmenu a držáku, pak kabát s plasticube. Coat deska z podložky v oblasti pístu a kluzné plochy lehce Plastilube. Nikdy se vztahují na třecí plochy brzdového kotouče, nebo podložky, ani pryžové díly.
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Tak je to zřejmě objeveno. Prostě mi to nedalo. Levá vnější destička má nahoře z výroby šejdrem střiženej plech. obvod kotouče je orezlý ne kolem 3-4 mm, ale asi 8mm. A tahle destička nebrzdila celou plochou, ale v horní části asi 1 cm nezabírala. Zřejmě si tam neseděla správně, nebo se vrklala. narychlo jsem vyčistil tyčky a mastnou rukou ošetřil vazelínkou na brzdy a totéž hrany destiček a hned vytřel prakticky do sucha, jako to jindy dělám s hadrem s konkorem. Projel jsem to a vše se zdá býti vpořádku. Příště ještě na levý straně prohodím vnitřní za vnější destičku. aby nahoře byla rovná hrana. Asi i převrtám otvory v destičkách, jak tu někdo dříve psal, protože originál má rovnou díru, kdežto feroďácký měly ovál. No a nakonec uvažuju, že tyčky vyrobím časem z nerezu, protože i za první zimu se mi v místě pohybu destičky prostě nelíbí a vypadá jako několik let stará - místní hloubková koroze.