Jen krátky dotaz. Budu dávat novou brzdovku, stará vytekla. Odvzdušňuju tak, že při utaženém odvzdušňovacím šroubku se šlape na brzdu a pak při tlaku na pedál se povolí odvzdušňovák, zase utáhne a zase šlapat anebo mám odvzdušňovák stále povolený a šlape se na pedál tak dlouho dokud jdou bublinky? Slyšel jsem obě řešení, ale nevím, které je správné. Díky
V pripade B by sa dala na povoleny odvzdusnovak namontovat hadicka s ventilkom z duše a koniec ponorit do nadoby. Otazne je, či si to nevcucne vzduch popri povolenom odvzdusnovaku.
Pro variantu B je vhodné závity odvzdušňováku alespoň opatlat tužší vazelínou. A používal jsem zpětný ventilek ostřikovačů z Felicie. Pak teoreticky nemusí být konec ani ponořený v nádobě s kapalinou. Dobrý je pak na pedál nešlapat prudce, aby se vazelína hned nevytlačila. Asi by se dalo uvažovat, jestli by šlo závity povoleného odvzdušňováku, na dobu operace, utěsnit instalatérskými věcmi, jako konopná koudel = česání, nebo teflonová páska. A to mne napadá, co takhle si upravit odvzdušňovák, aby mohl být utažený a zároveň byl průtočný? No nic, od stolu se to hezky vymejšlí.
Díky, myslel jsem, že je to A, aspoň vždycky jsem to tak dělal, ale pak jsem slyšel o tom druhém způsobu. O víkendu se do toho pustím a samozřejmě....manželka bude šlapat....teda na ten pedál.
Ještě žes tam ten dovětek napsal. Jinak by si někteří mohli mylset kdo ví co. Hlavně jí dej pořádné školení a když nejste zběhlí, tak se během operace domlouvejte. Jo a hlavně nezapomeň průběžně kontrolovat stav kapaliny v nádobce. Jednou jsem se do odvzdušňování tak zabral, že jsem na to zapoměl a těsně před koncem operace kapalina v nádobce došla a válec si nasál vzduch, kvůli čemuž jsem to musel dělat celé znova.
Ja to delal sam a to tak ze sem naslapal pedal a zaprel koste mezi pedal a drzak bezpecnostniho pasu pak sem povolil odvzdusnovak a zas utah a zas naslapal.. jo je to trochu pakarna ale nez bych se dockal brachy...
Já odvzdušňuju sám, výše popsaným způsobem B, který je vhodný i pro výměnu brzdové kapaliny. Prostě naliju brzdovku až po vrch, povolím odvzdušňovák (postupně od nejvzdálenějšího kola) a nechám vytékat brzdovku hadičkou do připravené nádobky samospádem. Je to sice časově delší, ale rozdílná hustota kapalin a průměr trubek v podstatě nedovolí jejich smíchání a při odvzdušnění (samospádem) také celkem spolehlivě žene vzduchové bubliny. L.
Ano, nejdelší časový úsek se stráví, než nová brzdovka proteče k pravému zadnímu, ale v tomto případě se tomu dá významně pomoci lehkým prošlapáním pedálu. Jinak prosté odvzdušnění metodou samospádu mi nikdy nezabralo více než 5 minut na kolo