Plně a zcela souhlasím s Majem a Gerem. Vždy jsem zarostlé bubny sundával stejně jako oni. A to byly kolikrát přirostlé tak, že ani šroubky nešly předpružit. Základem úspěchu je, udělat nejprve jednu stranu a teprve poté druhou.
Polopatický výklad:- vazidlo řádně zaklínujeme
- zvedneme JEDNO zadní kolo a to sejmeme
- dokonale očistíme konec poloosy (pilníkem a poté kartáčem, dobře se mě osvědčil i samotný plátek z pilky na železo)
- lem mezi poloosou a bubnem nastříkáme vzlínavým uvolňovačem koroze, nebo ještě lépe napustíme ČERVENOU brzdovkou
- v případě dobrých závitů v bubnu jej lehce předpružíme zašroubováním šroubů
- odbrzdíme a nastartujeme
- zařadíme 4. rychlostní stupeň, pustíme spojku a motor vytočíme asi na 4.000 ot.
- poté PRUDCE SOUČASNĚ sešlápneme spojku a brzdu. Nutné je na brzdu skočit rázně a silou.
- pokud buben neodskočí, tak proceduru opakujeme tak dlouho, dokud si buben nedá říct. Obvykle nejpozději napotřetí aspoň trochu povolí. Poté jej opět došponujeme dvěma šrouby a v případě potřeby výšeuvedeným způsobem pokračujeme v proceduře sundávání.
- kdyby se ani po několikerém opakování nedostavil úspěch, lze v krajním případě použít trošku drsnější variantu, kdy v okamžiku dupnutí na brzdu nesešlapujeme spojku, ale naopak držíme motor pod plynem. V tomto případě je lepší zařadit trojku či dvojku a držet cca 3.000 ot.
Sundával jsem takhle bubny na více autech a vždy s úspěchem, aniž by se cokoliv poškodilo. Důležité je, po sundání bubnu POŘÁDNĚ očistit (obrousit) poloosu a vnitřní osazení bubnu. Před montáží poté obojí LEHCE namazat grafitovou vazelínou. S dalším sundáváním v budoucnu pak nebudou žádné problémy.
Takže se nebát a směle do práce!