pozinkovanie karoserie

Moderátor: Moderátoři

Re: pozinkovanie karoserie

Příspěvekod Luděk Musil » úte lis 01, 2011 15:18

ger007 píše:no dobre, zoberme to teda z ineho konca, mam opieskovanu kasnu, a ako ju ochranit proti korozii

Ale to už Ti poradil K-L :idea: ... dej ji do šrotu - tím ji nejlépe ochráníš proti korozi a navíc uděláš něco pro kvalitu budoucích plechovek na pivo :P .
--------------------------------------------------
Na kvalitně opískovanou a také kvalitně odrezenou karoserii bych použil nějaký kvalitní základ a potom nějaký kvalitní nástřik. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: pozinkovanie karoserie

Příspěvekod Luděk Ondrůch » úte lis 01, 2011 16:15

Dvousložkovou epoxidovou základovku, potom přetmelit spoje karosářským tmelem a na to další vrstvu epoxidové základovky. Potom to přebruš, přestříkej ji stříkacím tmelem, znovu přebruš do hladka a můžeš to nalakovat vrchní barvou (samozřejmě opět dvousložkovou).
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Re: pozinkovanie karoserie

Příspěvekod ger007 » úte lis 01, 2011 17:05

VED TO JE PRACA ASPON NA TYZDEN :-D ale jo takto to asi pojde, a kazdy rok, udelat dutiny
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Re: pozinkovanie karoserie

Příspěvekod Saša » úte lis 01, 2011 17:26

Firma u které nyní dělám se právě zabývá ochranou kovu před korozí a jinými vlivy v průmyslu . Aby to nebylo jednoduché , tak pro každý materiál a prostředí , navíc dobu ochrany existuje jiný nátěrový systém . "Barev" (druhů) je ohromné množství .
Hojně děláma pro DB (Německé dráhy) a dálnice (třeba mostní konstrukce a protihlukové zdi) . Na tyhle věci se poskytuje záruka 30 let ! Takže se kvalitníni barvami nešetří . Vše je to dvou a výjmečně třísložka (ředidlo nepočítám - to se stejně používá jen výjmečně) .
Zajímavé jsou i ceny které vycházejí u mnoha barev už od 20kg níž než kdejaká obyčejná jednosložka v obchodě v které je "barvy" sotva 40% . U průmyslových barev je podíl "barvy" (sušiny) která zůstane na plechu od 80 do 100% (ano 100% takže neobsahuje rozpouštědla a nic se po nastříkání neodpařuje) .
Velmi dobré barvy jako základ jsou s obsahem zinku poté bych další vrstvu použil nějakou se slídou a na to nějaký akrylátový vrch . O spojích a spárách jsem již psal .
Zítra se skusím zeptat našeho korozního technika co by doporučil on .
Na spodek mám "barvu" vybranou , ale nedá se aplikovat bez specielního zařízení . Zajedno se stříká 60°C horká a po smíchání s tužidlem (v stříkací hlavě) do 15 vteřin zasychá .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: pozinkovanie karoserie

Příspěvekod Vašátor » úte lis 01, 2011 21:53

Sašo, tak toto mě také zajímá. Osobně mám výborné zkušenosti z již zminované dvousložkové antikorozní epoxidové základové barvy. Její výhodou je vysoká tvrdost a přilnavost na materiál. Mno a když je povrch, na který se stříká, opískovaný - čili bez koroze nebo jen s malou povrchovou korozí, ochrání tento plech dokonale.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: pozinkovanie karoserie

Příspěvekod Sid » úte lis 01, 2011 22:42

ger007 píše:to sid: no dobre a ako na tieto miesta ???

Tam už nič nespravíš keď je to už pozvárané. Dôležité je však, aby do špár medzi plechmi nevnikala vlhkosť a vzduch. Čiže tam musí byť všetko vytmelené tak,ako má byť. Na tvojej kasni by to malo ešte aj byť .
Ale môj názor je ten,že sa uberáš zlou cestou. Každé auto, ktoré sa používa sa dostane skôr či neskôr do štádia, kedy sa musí buď spraviť znova, alebo dať do šrotu. A preto by si si mal položiť otázku, či ti tá investícia nekresťanských peňazí predĺži nieako výrazne dobu životnosti karosérie. Ja si myslím, že nie. Je to presne, ako mi povedal raz Vašek. Šopovať výfuk na auto k bežnému jazdeniu sa ti neoplatí. Vydrží o dva roky dlhšie,ale stojí to ako tri nové výfuky. Skôr by si to mal všetko poriadne a pedantne porobiť ako sa má, riadne vytmeliť, dať kvalitný lak, ošetriť dutiny, dať plastové podblatníky a keď to bude hotové, venovať radšej úsilie starostlivosti o karosériu, pravidelne kontrolovať a opraviť včas nieaké kazy, pravidelne striekať dutiny a garážovať to. Pravidelne umývať a ošetriť nieakým autobalzámom. Takto máš šancu, že ti to niečo vydrží.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: pozinkovanie karoserie

Příspěvekod Luděk Ondrůch » úte lis 01, 2011 22:45

Side já mám pocit, že Gerovi jde o to jak ošetřit tu druhou rezervní kastli a ne auto.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Re: pozinkovanie karoserie

Příspěvekod Sid » úte lis 01, 2011 23:22

Ano je to tak.. Ja mu hovorím, ako ju má ošetriť pred tým, ako bude autom a ako ju udržať nažive, keď už autom bude. Asi si ma špatne pochopil.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: pozinkovanie karoserie

Příspěvekod Puhi » čtv lis 03, 2011 21:32

jo a trochu možno pre niekoho stupidná otázka, čo vravíte na hliníkové (často spraye), prípadne hliníkovo-zinkové farby? ako prvý základ napr. na gerovu opieskovanú karosériu
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Re: pozinkovanie karoserie

Příspěvekod Saša » pát lis 04, 2011 16:12

Spraye NE ! Jsou to zbytečně vyhozené peníze . Barvy je tam strašně málo . Klasickou barvu a nejlépe dvousložku . S "korozním dědkem" jsem se zatím neviděl .
Dnes jsem ale shodou okolností byl v zinkovně v Roudnici n/Labem a dělají tam pouze žárové zinkování (ponoření do roztaveného zinku) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: pozinkovanie karoserie

Příspěvekod MartasBrno » pát lis 04, 2011 17:28

To by bylo asi nejlepší, ale ger by se poněkud prohnul :D
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: pozinkovanie karoserie

Příspěvekod Roman » pát lis 04, 2011 17:43

"Šopovať výfuk na auto k bežnému jazdeniu sa ti neoplatí. Vydrží o dva roky dlhšie,ale stojí to ako tri nové výfuky."
Celkom nechapem. To mate bud nejake strasne lacne vyfuky, alebo strasne drahe sopovanie. Na Sharana som kupil strednu a zadnu cast vyfuku za 69 E. Sopovanie ma stalo 25E. (A to mi povodne do telefonu povedali ze 20, ale ked som ho priniesol, tak, ze ale ten vyfuk je dost velky, tak to bolo za 25.) Ze by niekto vedel kupit vyfuk (zadnu a strednu cast) na zigulika za 6,66E. :shock:
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: pozinkovanie karoserie

Příspěvekod Cory » pát lis 04, 2011 18:03

za 6,66 sa neda kupit ani na UA
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: pozinkovanie karoserie

Příspěvekod Jan Vaníček » pát lis 04, 2011 20:43

V létě jsem kupoval na Berlu polský výfuk Polstrow a při té příležitosti koukal i na Ladácký. Cenu si nepamatuji přesně, podstatné ale bylo, že je možno za dvojnásobnou cenu objednat výfuky nerezové (zadní díl tuším do 1000 v nerezi). Nevím bohužel jaký mají zvuk ty na Ladu (ještě mi jeden polský ne Polstrow leží na půdě - byla to hrůza), moje zkušenost z manželčina Berlinga po 3 letech provozu na LPG a krátké trati je ale dobrá. Firma byla: auto-výfuky.cz
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: pozinkovanie karoserie

Příspěvekod Hurikán » pát lis 04, 2011 21:10

Sid píše:... Šopovať výfuk na auto k bežnému jazdeniu sa ti neoplatí. Vydrží o dva roky dlhšie,ale stojí to ako tri nové výfuky. ...

Side promiň, ale tohle je hovadina prvního stupně. Pohliníkovaný výfuk má minimálně trojnásobnou životnost proti obyčejnému neošetřenému. Možná že i delší. Sám bych si po zkušenostech na auto nenašopovaný výfuk už nikdy nedal. Nevidím žádné pozitivum v nákupu a montování výfuku každé 2-3 roky. O nevzhlednosti nemluvě. Takže to chce trochu víc soudnosti. ;)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků