Lada a rez

Moderátor: Moderátoři

Lada a rez

Příspěvekod Mičun » ned črc 24, 2011 13:42

Sem sice Wartburgář,ale poslední dobou mě začínají táhnout žiguli...Tak se chci zeptat na co si dát pozor...kde nejvíc hnijou...jaká zákoutí prohlídnout.Zatím co vím,tak přední ramena snad odcházej.
Dík moc za rady
Uživatelský avatar
Mičun
 
Příspěvky: 1297
Registrován: pát črc 15, 2011 11:03
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvekod Jakub Metelka » ned črc 24, 2011 13:54

Dá se říct ,že největší bolestí těchto aut jsou věžě ,které vyhnívaj.
Ale ať se vyjádří odborníci :wink:
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
 
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod MartasBrno » ned črc 24, 2011 16:06

A sekerky v podlaze = podélné nosníky s tou příčnou částí pod nohama řidiče a spolujezdce, spodní rohy blatníků + hrany podlahy u nich. Jo a taky ty konzoly na hever.

Jo, warťas má vše šroubované. Žigul má vše přivařené, to jsi už zjistil.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Mičun » ned črc 24, 2011 16:20

Začínám si myslet,že v NDR nebyl blbej nápad ty šroubky...to vaření je děs...Uvidím koho ještě co napadne...zatím se mi zdá těch krizovejch míst nějak málo oproti W...
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka... :-) :-) ;-)
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Uživatelský avatar
Mičun
 
Příspěvky: 1297
Registrován: pát črc 15, 2011 11:03
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned črc 24, 2011 19:33

Ljoňa píše: ... zatím se mi zdá těch krizovejch míst nějak málo oproti W...

Nesmysl, hnije to to skoro všude :mrgreen: , jediné místo co odolává nejlépe jsou hokejky u zadní nápravy a střecha.

Edit:

Pokud nejsou plastové podběhy jdou do háje jako první rožky předních blatníků, koroze dále zasahuje místa styku blatníků s podběhem a čelem. Tou dobou jsou napadeny sekerky a hokejky vepředu. Konce prahů jsou již též jedlé včetně podlážek pod nádrží a rezervou. Následně se objevuje koroze rámu čelního skla, zadních lemů blatníků a zmiňovaných věží. Spodky dveří jsou tou dobou již na prach a začínají hnít i u oken. Prahy tou dobou již nejsou. Přidává se koroze dutiny zadního čela a prorezávají lemy kapot ... . :lol:
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Mičun » ned črc 24, 2011 19:59

Sakra...dají se ty auta vůbec udržet při životě...
A ještě co to sou ty VĚŽE ???
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka... :-) :-) ;-)
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Uživatelský avatar
Mičun
 
Příspěvky: 1297
Registrován: pát črc 15, 2011 11:03
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvekod radek mb » ned črc 24, 2011 21:06

Koko Loko píše:Pokud nejsou plastové podběhy jdou do háje jako první rožky předních blatníků, koroze dále zasahuje místa styku blatníků s podběhem a čelem. Tou dobou jsou napadeny sekerky a hokejky vepředu. Konce prahů jsou již též jedlé včetně podlážek pod nádrží a rezervou. Následně se objevuje koroze rámu čelního skla, zadních lemů blatníků a zmiňovaných věží. Spodky dveří jsou tou dobou již na prach a začínají hnít i u oken. Prahy tou dobou již nejsou. Přidává se koroze dutiny zadního čela a prorezávají lemy kapot ... .


To je už v podstatě sabotáž při získávání nových členů Ladaklubu :mrgreen:
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod MartasBrno » ned črc 24, 2011 22:43

Tak ty šroubované spoje jsou OK jen do té doby, dokud jdou nedestruktivně rozdělat a zase zadělat, což nemusí trvat dlouho :mrgreen:
Věže jsou svislé nosníky vetknuté do předních podběhů. Roznáší síly od uložení předních kol a od jejich pružin a tlumičů. Jejich problém je v tom, že se u špatně udržovaných strojů vydrolí dírky do dutin věží, tudy se pak hrne bordel ve velkém do dutin věží a ty potom slábnou, slábnou, slábnou, až zeslábnou natolik, že zmizí před očima hlavně ve spodní části, kde se opírá pružina. Pak je to jen o psychické odolnosti majitele.

Ty počáteční dírky jsou v konzolách dorazů přední nápravy. Vypadá to hodně nevinně.
Blbé na věžích je to, že je to nosná část. Blbé na samonosné karoserii je to, že jakákoliv její část je nosná.

Mám na dvoře taky warťáka, kromě několika žigulů a musím říct, že ideál není ani jedno. Toho žigula si užij dokud to jde, je to opravdové auto.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Vašátor » pon črc 25, 2011 14:51

Věž - svislý nosník v předním podběhu, do kterého je vnořena pružina, tlumič a uchyceno horní rameno. Tato věž je originál vařena z asi třech plechů na sobě. plechy jsou probodované a mezi nimi to velice rádo hnije. Na prohnilé věže je potřeba si dát velký pozor, protože se velice dobře maskují. Takže se neboj do věže vrazit šroubovák. Začínající koroze věže se pozná i tak, že věž není rovná, ale zvlněná. V místech mezi bodovými svary boptná rez a ta pak nadzvedne krajní plech. V místě bodového svaru tudíž bude prohlubeň - svár drží.

Sekera - nosník pod přední podlahou. Často v něm bývá uchycena přední zástěrka. Tato část karoserie hnije asi nejvíc ze všech. Jde na ni totiž všechna voda a bahno od předních kol. Nicméně tato část se celkem dobře mění a hlavně: není nosná! Pravda, drží podlahu aby se nekroutila, nicméně když tam sekera není, defakto se nic nestane. A jak říkám, výměna je jednoduchá.

Ještě bych si dal pozor na úchyty heveru. Aby šel vůz zvednout, musí být úchyty rovné. Nicméně toto nezaručuje zvednutelnost vozu. kdo z nás používá originál zvedáky, že...

Pokud bude mít auto zdravé věže a sekery, defakto nemusíš nic dalšího prohlížet - pokud tedy auto nestálo zadní částí ve hnoji či pod.

Mno, klasikou je prohlídka vozu z vnějšku - lemy, blatníky, čela, spodky dveří apod. Ale to je viditelné na první pohled.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Mičun » pon črc 25, 2011 22:43

Dík moc chlapci...ani sem nečekal takovou ochotu pro žiguláckýho amatéra.Jestli se to ale povede,bude to vikendová limuzína...
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka... :-) :-) ;-)
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Uživatelský avatar
Mičun
 
Příspěvky: 1297
Registrován: pát črc 15, 2011 11:03
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvekod MartasBrno » úte črc 26, 2011 22:46

Tak asi není za co. Vaškovi provokativně odpovím, že origo zvedáky používají ti, kteří nemají zrovna lepší po ruce a hlavně mají ty zmíněné plechy v pořádku, na což musí být trošku štěstí ;-) Už jsme viděli nějaké auta, která mají po zvednutí na sloupovém dílenském zvedáku prahy naplacato ve všech 4 místech :-) . Předchází tomu pokus o zvednutí tím originálem, který za točení klikou plynule vytrhává z auta přebytečné plechové díly, aniž by se vůz byť jen nahnul :lol: . To pak člověk ani nesmí píchnout kolo, jinak je v rejži.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Hurikán » stř črc 27, 2011 09:47

MartasBrno píše:Vaškovi provokativně odpovím, že origo zvedáky používají ti, kteří nemají zrovna lepší po ruce a hlavně mají ty zmíněné plechy v pořádku, na což musí být trošku štěstí ;-) Už jsme viděli nějaké auta, která mají po zvednutí na sloupovém dílenském zvedáku prahy naplacato ve všech 4 místech :-) . Předchází tomu pokus o zvednutí tím originálem, který za točení klikou plynule vytrhává z auta přebytečné plechové díly, aniž by se vůz byť jen nahnul :lol: . To pak člověk ani nesmí píchnout kolo, jinak je v rejži.


Já to vidím tak, že origo zvedáky mohou se zcela klidným svědomím používat ti, kteří mají své vazy v pořádku. (Třeba já. :mrgreen: ) Ti co mají polorozpadlé vraky pochybného stavu s emigrovanými výztuhami prahů, jsou potom odsouzeni k používání různých náhrad, přičemž za nemožnost zvednout auto origo heverem hází vinu na tento, místo toho, aby se zamysleli a svůj vrak opravili, nebo sešrotovali. :P :finga:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Teepee » stř črc 27, 2011 10:26

Počkej, až ti hupne z originálu dolů a tento se zaryje do dveří, to bude mít Jahoda radost.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod radek mb » stř črc 27, 2011 10:30

Počkej, až ti hupne z originálu dolů a tento se zaryje do dveří, to bude mít Jahoda radost.


To by mohl být pro Hurikána dost frustrující zážitek...
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod Luděk Musil » stř črc 27, 2011 11:43

radek mb píše:
Počkej, až ti hupne z originálu dolů a tento se zaryje do dveří, to bude mít Jahoda radost.


To by mohl být pro Hurikána dost frustrující zážitek...
Neděsto ho! Už tak prožívá cca 3 infarkty týdně :lol: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Další

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků