Stránka 14 z 18

Napsal: čtv říj 18, 2007 20:59
od Nemo
Včera jsem se rozloučil s čtyřmi páry starých pneumatik, mezi jinými i s protektory značky TAIFUN se zimním dezénem, který někdy kolem roku 95,96 ? ziskal nějaké ocenění, nějaká zimní pneu roku, či co, a musím říct, že jako zimáky byly opravdu skvělé, zejména hlubším sněhu. Mockrát mě vytáhly z téměř ztracených situací. Navíc se móc pomalu sjížděly.Jenže už byly opravdu značně okoralé, rozpraskané na bocích, o strach na tom dál jezdit.Čest jejich památce.

Napsal: čtv říj 18, 2007 22:03
od Hurikán
Ten vzorek mě silně připomíná Barum OR 42 na kterých jsem v zimě jezdil a byl jsem s nimi spokojený. Pravdou ale je, že byly vynikající v hlubším sněhu, zato na ujetém, nebo na náledí nic moc. Chybí jim jemné lamely.

Napsal: sob říj 20, 2007 18:02
od Křečík Barbuška
Dnes jsem přezul na zimní (3 hodinový obřad) a zahleděl se do svých poznámek, dovolil bych si uveřejnit takový malý souhrn úbytku mm ze vzorku na mnou zatím užitých pneumatikách, vyjma OR34, tam jsem to nesledoval, všechny gumy 175/70 R13.

Goodyear Ultra Grip 5 M+S (stáří asi 4 roky, 4,5mm) zima, 4700Km na předku, -1mm
Amtel Nord Master M+S (nové 10mm) zima, 4700Km v zadu, -2mm

Amtel Planet (nové 8mm) léto 4300Km, v zadu, -1,4mm
Goodyear Ultra Grip 5 M+S (stáří asi 4 roky, 3,5mm) léto, 6200Km v zadu, -0,1mm
Barum Brilantis (nové) léto, 10500Km, ve předu, -2,1mm

Napsal: sob říj 20, 2007 19:39
od Hurikán
Koko Loko píše:.......
Goodyear Ultra Grip 5 M+S (stáří asi 4 roky, 3,5mm) léto, 6200Km v zadu, -0,1mm
..........


Nesekl ses náhodou? -0,1 mm po 6.000km? Obecně mají starší pneu (nad 4 roky) již stvrdlou směs, takže se podstatně méně sjíždí (také podtstatně méně drží na silnici), ale toto mi přijde až extrémní. Zvlášť při kombinaci zimní guma v létě. Pokud je to ale tak jak si napsal, tak ty GoodYeary musí být tvrdé jako kámen. Jinak to snad ani není možné.

Jinak mě se podařilo kdysi na x let starých Brillantech se 3 až 4 mm vzorkem najezdit ještě asi 40.000 km, než jsem je pro stáří a absolutní nepřilnavost za mokra vyhodil. A to měly ještě přes 2mm. - Názorná ukázka tvrdosti pneu.

Na dnešních pneu mě dost vadí, že jako nové mají výborné vlastnosti, ale po 3 až 4 letech jdou vlastnosti skokově dolů, takže 4 až 5 letá guma je prakticky nepoužitelná. Což je zásadní rozdíl oproti minulosti, kdy sice neměly pneu "zázračné" vlastnosti, ale proces stárnutí probíhal velmi pomalu, takže i po 7 - 10 letech byly bez problémů použitelné. Nejstarší gumy, které jsem sám použil byly staré 30!!! let. A bez problémů jsem na nich se starou Octávií najezdil několik desítek tisíc.

Napsal: sob říj 20, 2007 19:51
od Křečík Barbuška
Bohužel nesekl, jejich úbytek byl v podstatě neměřitelný, sám to nedokážu pochopit. Snad jen, lehounce mi předek sjíždí vnější kraje, myslím, že ani ne tak kvůli geometrii, ale spíše díky jízdnímu projevu, zatímco zadek lehounce sjíždí více vnitřní stranu (dělal to i žluťák), čímž se to asi neguje a střed je asi při srovnávání uchován. Nevím, prostě mě to mate, mmj. ty ultragripy se zdají i po těch letech relativně měkké, tedy oproti letním Brilantisům určitě měkčí.

Napsal: sob říj 20, 2007 20:04
od Hurikán
Tak to potom nevím. Asi máš zázračné pneu. Pokud tedy drží na silnici.

Nepatrně větší sjíždění vnitřních stran zadních kol je normální. Mám to na obou autech. Je to dané odklonem kol, která jsou z důvodu větší stability nepatrně nakloněna do písmene "A". A v přerdu se mě taky víc sjíždí venky. Žeby z důvodu podobného jízdního stylu? :D

Napsal: sob říj 20, 2007 20:24
od dusan.dd
ja mám v predu brilantisy 175/65/13 a som s nimi veľmi spokojný za 2 letá sa minimálne zodrali zhruba necelých 20000km,vzadu dojazdievam nejaké Semperity HI-LIFE 175/70/13 ale sú veľmi hlučné,tak isto 2 zimné sezóny mám MP55(vzadu)a spokojnosť nadovšetko aj Tatry som s nimi obehal v predu boli nejaké kocky ale tie už doslúžili a teraz tam pôjdu tiež MP55

Napsal: pát říj 26, 2007 22:47
od Laďuša
165 R 13 S 82 tubeless OR 34 T 57
165 R 13 T 82 tubeless OR 34

Vypadají úplně stejně, sakra, co je mezi nima za rozdíl? Navíc jedny z nich mají eště napsáno 165 SR 13.....
(doufam, že jsem to napsal správně...)


Zejtra mam v plánu pořídit něco zimního, zůstanu na radu pár lidí a zde čtení u rozměru 165R13.... no tak uvidíme ;)

Napsal: sob říj 27, 2007 00:28
od Hurikán
Laďuša píše:... co je mezi nima za rozdíl? ......


Rozdíl je v rychlostním indexu, tj. maximální povolené rychlosti pro danou pneumatiku.

S do 180
T do 190

57 je index nosnosti

Napsal: sob říj 27, 2007 11:08
od Myso
hehe 190 na OR34kach :finga:

Napsal: sob říj 27, 2007 12:24
od Křečík Barbuška
Myso píše:hehe 190 na OR34kach :finga:
Čemu se lochčíš? Svůj dosavadní nejvyšší rychlostní rekord s žigulem, lehce za 180 tacho jsem dosáhl právě na těchto hodnotných pneumatikách.

Napsal: sob říj 27, 2007 16:02
od Myso
nevravim ze nie, ale je zazrak pritom ostat na ceste :mrgreen:

Napsal: sob říj 27, 2007 17:43
od Majo
a potom pocuvame reci ako zigul mizerne sedi vo vyssich rychlostiach :P

Napsal: sob říj 27, 2007 17:52
od Křečík Barbuška
No on celkem i sedí, akorát to bždění pak někdy stojí za to :mrgreen: .

Napsal: sob říj 27, 2007 17:54
od Malda
Koko Loko píše:No on celkem i sedí, akorát to bždění pak někdy stojí za to :mrgreen: .

Ani mi nepovidej ... :)