Chlapi, díky za reakci! Upřímně ještě jsem v novodobé historii (posledních 25let) na brzdy nic nekupoval, vše mám buď z vlastních zásob, nebo bazar
. A vyřešil bych i tentokrát z vlastního skladu, ale je nutno sklad průběžně doplňovat
, holka je do Lady zamilovaná, takže ji je potřeba udržet při životě i nadále
. Takže bubny jsem vzal ze skladu, obložení taky. Co mě zaujalo je, že vlevo vzadu jedna pakna brzdila komplet, druhá tak z půlky. Na druhé straně jedna z půlky a druhá tak ze čtvrtky. Oba válečky funkční (silikonová kapalina), zkoušel jsem vzduch a bez vzduchu. Pakny jsem dával před poslední TK 18, takže najeto ca 2000km. Takže uvidíme nyní. Je znát, že to brzdí podstatně plynuleji, nicméně se ukázalo, že trochu kopou i přední kotouče. Tam mám bohužel obavu, že to je zimním skladováním auta, najeto nějakých 5tis.km, byly nové a desky jsem dával nějaké "kapitalistické", ty teda strašně špiní, v podstatě co výjižďka, to černé disky. Takže tam jsem se nakonec praštil přes kapsu a i když mám ještě 2 sady nových kotoučů a dvojnásobek desek, tak jsem objednal kotouče i desky ATE. Mám s nimi výborné zkušenosti z plasťáků. Brembo bylo v té sadě jen asi o 200levnější, takže jsem neřešil, ATE jsou navíc lakované a ze zkušeností tolik nereznou.
Bubny objednám do rezervy, ty ABC díly nejsou špatné, takže asi koupím tady, případně jsem ještě objevil shop v Německu, tak se rozhodnu, až zase bude švagr jezdit každý den do práce do DE, protože to i s portem vycházelo lépe než v Otrokovicích a doufám, že tam nemají úplný humus.
Ještě jedna věc, která sice patří k motoru, ale … . CHLADIČ. Pokud jedu absolutně klidnou jízdou a není extra hic, tak se teplota drží na 90°C dle budíku. Když to ženu za tepla (90+ km/h), teplota zůstane na nějakých 95°C. Pokud ale přijde větší zátěž zpravidla stoupání, pomalá jízda v koloně, popojíždění v koloně, teplotu odhaduji na 100-105°C, po opětovném rozjetí klesne na těch 95°C téměř ihned. Pumpa je nové a spára kol řádně nastavena (přehřívání jsem řešil před pár lety, to ale bylo daleko masivnější 110-120°C), zátka chladiče nová, ventilátor spíná na 95°C motor ca 2000km po kompletní GO. Trochu si říkám, v jakém stavu je asi origo chladič. Samozřejmě několikrát přelakovaný … . Již 2x jsem koupil chladič nový, nepoužitý, bohužel ale vždy byl problém, že se nevhodným skladováním rozpadly lamely. Uvažuji o koupi novodobá AL náhrady. Co si o tom myslíte?
Ještě tedy provedu měření teploty profi bezkontaktním teploměrem, abych se nehonil za něčím, co třeba ani není,jen jsem si ho blb nepůjčil před dovolenou z práce. Pravda, ještě přemýšlím o termostatu, koukal jsem, že se dají koupit i takové, které otvírají při 80°C. Těžko říct, jaký tam mám - když se mi to tehdy přehřívalo, tak jsem vyzkoušel 2ks a když to bylo stejné, tak tam tem poslední zůstal, jen už si nepamatuji, jestli je to stále ten, kterým bylo auto osazeno ještě z výroby. Honza