podvozok 2103 -ceny nahradnych dielov

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Jany_RS
Příspěvky: 196
Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
Bydliště: Raslavice(Presov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jany_RS »

geometria:nie je mi všetko uplne jasne tak mi to vysvetlite ,čo sa tomu rozumeju :wink:
je jasne že poviete nastav to tak jak to napisal vyrobca,ale mne ide o vysvetlenie,ked sa zmeni kladny zaklon na zaporny,že čo sa zmeni :?:
-načo je zaporny/kladny zaklon rejdoveho čepu :?: Ovplyvňuje to odklon kolesa a.... :?: :?:

-odklon (horna čast kolesa sa naklaňa dnu alebo von) je lepši zaporny abo 0 lebo sa zlepšuje priľnavosť kolies v zakrutach tak ale zase 0 zlepšuje jazdu v priamom smere a kladny sa asi nepouživa takže asi lepšie mierne zaporny
chcel som zväčšit odklon pridanim podložiek podla tabulky v knihe od tumy na strane 144 ale je tam aj uhol zaklonu rejdoveho čepu a ten neviem načo je :?:
na lade ma byt zaklon 3°30minut a odklon 5minut

sbiehavost
-kolesa idu do vnutra-kladna,rozbiehavost von-zaporna ,
U aut s pohananou zadnou napravou (taže u nas LADA)sa nastavuje väčšia sbiehavost prednych kolies -auto dosiahne väčšiu stabilitu v priamom smere ale treba viac krutit volantom?
-a ked mam sbiehavost v tvare x (v predu zapornu vzadu kladnu )tak auto lepšie zatača ale horšie drži smer?
lenže vzadu na lade sa nenastavuje(takisto aj odklon) len vpredu,takže ked chcem jazdit napr.slalom tak by som mal nastavit zapornu sbiehavost/resp.rozbiehavost a na kopce kladnu :roll: nebolo by najlepšie nulovu sbiehavost/rozbiehavost??
u lady ma byt podla vyrobcu 4mm sbiehavost

Ako to asi maju madare a ich VFTS :?:
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Jany_RS píše:ked sa zmeni kladny zaklon na zaporny,že čo sa zmeni


Asi pri prvom brzdeni pojdes na cumak

Jany_RS píše:načo je zaporny,kladny zaklon rejdoveho čepu?Ovplyvňuje to odklon kolesa a....???


ak je kladny, vrchny gulovy cap je viac vzadu ako spodny...ak je zaporny tak naopak..zaklon ovplyvnuje vracanie kolies do priameho smeru.

Jany_RS píše:-odklon (horna čast kolesa sa naklaňa dnu alebo von) je lepši zaporny abo 0 lebo sa zlepšuje priľnavosť kolies v zakrutach tak ale zase 0 zlepšuje jazdu v priamom smere a kladny sa asi nepouživa takže asi lepšie mierne zaporny


kladny sa pouziva a to dokonca na ziguloch :mrgreen: Ta stabilita v zakrutach nie je len o odklone, to je suhra zaklonu odklonu a zbiehavosti.

Jany_RS píše: uhol zaklonu rejdoveho čepu a ten neviem načo je


vysvetlil som to vyssie

Jany_RS píše:nastavuje väčšia sbiehavost prednych kolies -auto dosiahne väčšiu stabilitu v priamom smere ale treba viac krutit volantom?


netreba
Jany_RS píše:-a ked mam sbiehavost v tvare x


to je jedno, s takym sa jazdit neda :mrgreen:

Jany_RS píše:slalom tak by som mal nastavit zapornu sbiehavost


v tom pripade by ti auto robilo slalom aj keby si sa snazil drzat volant rovno

Jany_RS píše:u lady ma byt podla vyrobcu 4mm sbiehavost


A ty mas viac rozumu ako vyrobca :hrob:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Ještě by mě zajímalo, jak se ausgerechnet u žigulíka nastavuje sbíhavost na zadní nápravě. Velkým kladivem.......? :wink:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

Jimmi píše:Ještě by mě zajímalo, jak se ausgerechnet u žigulíka nastavuje sbíhavost na zadní nápravě. Velkým kladivem.......? :wink:
Musíš ohnout poloosy, potom je jejich sbíhavost průběžně měněna, v závislosti na rychlosti :D
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Marťas píše:
Jimmi píše:Ještě by mě zajímalo, jak se ausgerechnet u žigulíka nastavuje sbíhavost na zadní nápravě. Velkým kladivem.......? :wink:
Musíš ohnout poloosy, potom je jejich sbíhavost průběžně měněna, v závislosti na rychlosti :D


V tom sa musim Janyho zastat, z jeho textu som pochopil, ze vie o tom, ze sa na ziguliku vzadu neda nic nastavovat.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Jany_RS, dám ti radu: Nevymýšlej nesmysly, nesnaž se hodnotit jestli je takovej odklon nebo makovej odklon lepší nebo horší, protože tomu nerozumíš, stejně jako zbytek této planety, kromě fachmanů.

Studuj jak ty věci fungují! Najdi si důvěryhodný zdroj informací, místo spekulací.

Je potřeba mít nějaké představy o tom, jak funguje valivý odpor a jaké síly vyvozuje. Pak se dají podle geometrického znázornění odvodit vektory jednotlivých sil, které na nápravu působí. Každopádně cílem je to, aby auto zatáčelo jen tehdy, když chce řidič, aby nezatáčelo samo, aby bylo kolo vedené v optimální stopě při náklonech auta a aby se rovnal volant. Jo a taky by to nemělo sjíždět pneumatiky žádným hnusným způsobem.

Zkusím něco najít...

První věc, ackermannova teorie řízení http://en.wikipedia.org/wiki/Ackermann_ ... g_geometry , která definuje sestavu řídicích tyčí tak, aby při zatáčení jela všechna kola ve svojí stopě.

Odklon kola (pozor, příklon rejdového čepu!) http://cs.wikipedia.org/wiki/Odklon_kola

Jo a tady je zobrazenej příklon rejdovýho čepu, na obrázky koukni, je tam něco vidět, ale neporadím, nerozumím tomu. http://en.wikipedia.org/wiki/Scrub_radius
Příklon rejdovýho čepu posouvá osu zatáčení kola do jeho stopy na vozovce, a to buď do svislé roviny kolmé na osu otáčení kola, procházející jeho středem, před ni nebo za ni a tím se mění výsledný vektor síly působící na řízení při zatáčení. Buď vrací kola do přímého směru, nebo je stáčí do zatáčky. Snad to sám správně chápu.

Záklon rejdového čepu
, neboli úhel závleku http://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1klo ... _%C4%8Depu

Tak to jsou pojmy, teď už jen jak to vlastně opravdu funguje...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Cory píše:V tom sa musim Janyho zastat, z jeho textu som pochopil, ze vie o tom, ze sa na ziguliku vzadu neda nic nastavovat.

Myslíš, jo.....? :)
Jany_RS píše: ...a ked mam sbiehavost v tvare x (v predu zapornu vzadu kladnu )tak auto lepšie zatača ale horšie drži smer...
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Jimmi píše:Cory napsal:
V tom sa musim Janyho zastat, z jeho textu som pochopil, ze vie o tom, ze sa na ziguliku vzadu neda nic nastavovat.

Myslíš, jo.....? :)
Jimmi, AHA, došlo mi to.... :lol:
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne sob bře 05, 2011 02:21, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Ten je tam možná jenom kvůlivá vůli ložisek, jiný smysl by to nemělo. Takže spíš nula nula nic.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Jimmi píše:
Cory píše:V tom sa musim Janyho zastat, z jeho textu som pochopil, ze vie o tom, ze sa na ziguliku vzadu neda nic nastavovat.

Myslíš, jo.....? :)
Jany_RS píše: ...a ked mam sbiehavost v tvare x (v predu zapornu vzadu kladnu )tak auto lepšie zatača ale horšie drži smer...


podla mna to myslel čisto teoreticky, aj ked kto vie? :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

K zadní nápravě : Zbíhavost nebo rozbíhavost se tam nedělá , zato se dělá geometrie zadní osy . Moje 043 mněla od začátku tendenci lehce táhnout do leva i po několikerém seřízení geometrie PŘ nápravy . Několik let jsem s tím jezdil až místní servis "dostal" novou Laserovou stolici . Přišel jsem za technikem a sděluji že mi auto táhne mírně doleva i po seřízení geometrie .
Technik kouk na Ladu a oznámil že seřízení na téhle stolici je drahé (tehdy asi 700kč) . Povídám když to pojede rovně klidně je dám . Auto na hodinu zmizelo v servisu a světe div se při skušební jízdě jelo jak po kolejích ! Cena se sice vyšplhala téměř k tisícovce , ale od té doby to jezdilo jak mělo A PROČ ? Patrně z výroby byla "hnutá" zadní náprava takže jí na jedné straně po změření museli popošoupnout o vív než 4mm dopředu !
Napřed sem jim nechtěl věrit že nastavovali i zadní nápravu , ale pohled pod vuz a posunuté a propilované úchyty podélných tyčí (kostí) hovořily za vše . Takže i geometrie (sic omezená) se na zadní nápravě dá dělat .
Musím dodat že silentbloky před oním seřízením byly nové a nevymačkané .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“