Vibrující ručička tachometru

Moderátor: Moderátoři

Vibrující ručička tachometru

Příspěvekod tek » úte zář 20, 2005 20:26

Při určité rychlosti mi vibruje ručka tachometru. Asi rok to bylo kolem 60km/h, teďka je to už v rozsahu 20 - 90 km/h. Co s tím? Je v čudu budík? Nějaký bowden?
tek
 
Příspěvky: 96
Registrován: úte srp 16, 2005 11:29
Bydliště: Praha

Re: Vibrující ručička tachometru

Příspěvekod Tomáš » úte zář 20, 2005 20:41

tek píše:Při určité rychlosti mi vibruje ručka tachometru. Asi rok to bylo kolem 60km/h, teďka je to už v rozsahu 20 - 90 km/h. Co s tím? Je v čudu budík? Nějaký bowden?


občas pomůže,když se do bowdenu natlačí grafitová vazelína...hlavně do koncovky u budíku a u převodovky
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 432
Registrován: stř led 05, 2005 17:32
Bydliště: Brno - Starý Bronx

Re: Vibrující ručička tachometru

Příspěvekod BA3 » úte zář 20, 2005 21:27

Tomáš píše:
tek píše:Při určité rychlosti mi vibruje ručka tachometru. Asi rok to bylo kolem 60km/h, teďka je to už v rozsahu 20 - 90 km/h. Co s tím? Je v čudu budík? Nějaký bowden?



Lanko je zakončený více hranem a ten může být už opotřebovaný takže se ti to bude stupnovat až přestane jít úplně.
Vaz 21011 1200\1500\1700\5q
Vaz 2105 1500
Vaz 2101 1200

WWW.volny.cz/ba3
BA3
 
Příspěvky: 165
Registrován: ned srp 29, 2004 09:09
Bydliště: Brno

Příspěvekod Majo » úte zář 20, 2005 21:38

skor ten suchy bouden. To sa stava casto a ak sa vcas nepremasti, tak sa lanko pretrhne :roll:
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Števo » úte zář 20, 2005 21:43

Alebo ako u mna . Ja som rozoberal pristojovku a akosi som zle zastrcil nahon na tachometer , tak mi to kmita. Akurat prestane asi ta pri stivke. Takze moze byt aj trosku povytiahnuty. Alebo zle nakruteny na tachometer.
Števo
 
Příspěvky: 298
Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
Bydliště: Veĺký Krtíš

Příspěvekod BA3 » úte zář 20, 2005 21:47

Majo píše:skor ten suchy bouden. To sa stava casto a ak sa vcas nepremasti, tak sa lanko pretrhne :roll:


Já jsem měl podobný příznaky a měl jsem to ohudlaný.Samozřejmě závad může být víc.
Vaz 21011 1200\1500\1700\5q
Vaz 2105 1500
Vaz 2101 1200

WWW.volny.cz/ba3
BA3
 
Příspěvky: 165
Registrován: ned srp 29, 2004 09:09
Bydliště: Brno

Re: Vibrující ručička tachometru

Příspěvekod Teepee » stř zář 21, 2005 07:37

Tomáš píše:občas pomůže,když se do bowdenu natlačí grafitová vazelína...hlavně do koncovky u budíku a u převodovky


Odšroubovat převlečnou matici a odpojit bowden od tachometru a do kalíšku (příruby) kapat olej, (motorový, převodový). Aplikovat tak 1-2 kalíšky minimálně.

Na Š130L ručka kmitala, předchozí majitel uvedl dokonce i do kupní smlouvy, že v servisu vyměnili náhon a že se závada vyskytuje stále, tudíž je pravděpodobně poškozen ukazatel tachometru. No pár kapek oleje a bylo doma v garáži spraveno...
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Marek » stř zář 21, 2005 18:35

Mně to kdysi dělalo též, a to v důsledku přidírání lanka v bowdenu. Po několika měsících to prasklo úplně a jel jsem bez tachometru (né, že bych ho tedy nutně potřeboval.............................. :lol: :lol: :lol: ).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Dobi » stř led 18, 2006 23:55

S bowdenem tachometru mám následující zkušenosti: namazaný byl až až, nikde nebyla známka nadměrného opotřebení (56000km), ručička házela od 30 do 70km, pak se začala zklidňovat a bylo jedno, šlo-li o kulatý budík 05 nebo panel 07. Vytáhl jsem ho, položil na rovný stůl a zatočil jsem si s ním po ploše stolu. A ejhle, mrskal sebou. Prostě byl jaksi prohnutý neboť se dlouho netočil. Vymyl jsem ho v petroleji, v závitech bylo usazené množství bordelu, po celé délce "pokroutil" v pořádném oblouku, znova vymyl a po vysušení vyrovnal, aby sebou neházel a po namazání dal zpět. Zlepšilo se to, ale kolem 40-50 je to tam trochu pořád. Nakonec i u otcovy 05 to kdysi dělalo celou dobu, co ji měl. Dokonce občas i cvakal a ručička lítala jak pitomá.
Dobi
 
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvekod Ziko » stř úno 15, 2006 18:33

Podle mě to chce pořádně promazat bowden, měnil jsem palubku z 01 na 03 asi přes půl dne a pak nenamazal bowden a říkám si, jé proč se to klepe, a při cestě zpět se už neklepal a utrhl.. Pak jsem sháněl nový a zjistil, že žigulíci mají 2 velikosti bowdenů..
Sch 130(6/04 - 1/06) -- Sch 105 (10/04 - 3/05) -- VAZ 2101(3/05 - 2/06) -- Lada 2107 (2/06 - ) -- Opel Astra F (11/09 - )
East Runner Brigade
<STODOLNÍ II> <III>
Ziko
 
Příspěvky: 162
Registrován: stř bře 16, 2005 22:14
Bydliště: Brno - Oltec

Příspěvekod Majo » stř úno 15, 2006 19:19

Ziko píše:Podle mě to chce pořádně promazat bowden, měnil jsem palubku z 01 na 03 asi přes půl dne a pak nenamazal bowden a říkám si, jé proč se to klepe, a při cestě zpět se už neklepal a utrhl.. Pak jsem sháněl nový a zjistil, že žigulíci mají 2 velikosti bowdenů..

pokial viem, tak len 1, ten druhy typ je na Nivu, ne? Raz som iny nemal, tak som ho zalozil a dost rychlo sa pretrhol. I ked namazany bol - prilis sa vsak zohol...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Tomáš » stř úno 15, 2006 19:30

Ziko píše:Podle mě to chce pořádně promazat bowden, měnil jsem palubku z 01 na 03 asi přes půl dne a pak nenamazal bowden a říkám si, jé proč se to klepe, a při cestě zpět se už neklepal a utrhl.. Pak jsem sháněl nový a zjistil, že žigulíci mají 2 velikosti bowdenů..


ten bowden nám dali asi z 125P..proto byl kratší
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 432
Registrován: stř led 05, 2005 17:32
Bydliště: Brno - Starý Bronx

Příspěvekod tek » pon dub 17, 2006 22:01

Tak jsem provedl pokus. Stříknul jsem do toho bowdenu trochu WD-40. Zajímal by mne správný postup, jak se k tomu bowdenu dostat. Odšrouboval jsem ty dva šrouby, co držejí palubku a tahal jsem ven. Bowden je samozřejmě krátký, nejde to vytáhnout úplně, trochu jsem šátral kolem pedálů a tyče volantu, no nakonec se to podařilo ještě trochu povysunout. Potom jsem zalomil všechny prsty u ruky, nějak jsem povolil tu převlečnou matiti a stříknul tam tím sprejem. V mezičase mi vypadly dvě žárovky kontrolky z tachometru, takže další šátrání a hledání, kam která patří. Zajímalo by mne, co se kde ještě musí povolit/vyndat, aby ta palubka šla vysunout úplně ven, aby se bowdenu dalo dostat pohodlněji.

Mohl bych parafrázovat název filmu a akci nazvat "Mazání bowdenu tachometru, first blood" :-)

No, vibrace se neodstranily úplně, ale jsou znatelně menší a tišší, takže minimálně jsem byl na správné cestě
Lada 2105 - po dvaceti letech služby jí došel dech
Renault Megane II - kombi
tek
 
Příspěvky: 96
Registrován: úte srp 16, 2005 11:29
Bydliště: Praha

Příspěvekod Tomik » úte dub 18, 2006 21:11

tek píše:Tak jsem provedl pokus. Stříknul jsem do toho bowdenu trochu WD-40. Zajímal by mne správný postup, jak se k tomu bowdenu dostat. Odšrouboval jsem ty dva šrouby, co držejí palubku a tahal jsem ven. Bowden je samozřejmě krátký, nejde to vytáhnout úplně, trochu jsem šátral kolem pedálů a tyče volantu, no nakonec se to podařilo ještě trochu povysunout. Potom jsem zalomil všechny prsty u ruky, nějak jsem povolil tu převlečnou matiti a stříknul tam tím sprejem. V mezičase mi vypadly dvě žárovky kontrolky z tachometru, takže další šátrání a hledání, kam která patří. Zajímalo by mne, co se kde ještě musí povolit/vyndat, aby ta palubka šla vysunout úplně ven, aby se bowdenu dalo dostat pohodlněji.

Mohl bych parafrázovat název filmu a akci nazvat "Mazání bowdenu tachometru, first blood" :-)

No, vibrace se neodstranily úplně, ale jsou znatelně menší a tišší, takže minimálně jsem byl na správné cestě

abyses ktomu dostal pohodlneji,tak ten bowden nejprve odpoj na prevodovce,a pak ty cele budiky vytahnes pohodlneji,k tomu mazaní,ja bych se pripojil k nazoru maznout to tou grafitovou vazelinou,cele to perko vytahnout,namaznout ho jen tak trochu,a dat ho spatky do bovdenu

[ Added: út duben 18, 2006 10:14 pm ]
Majo píše:
Ziko píše:Podle mě to chce pořádně promazat bowden, měnil jsem palubku z 01 na 03 asi přes půl dne a pak nenamazal bowden a říkám si, jé proč se to klepe, a při cestě zpět se už neklepal a utrhl.. Pak jsem sháněl nový a zjistil, že žigulíci mají 2 velikosti bowdenů..

pokial viem, tak len 1, ten druhy typ je na Nivu, ne? Raz som iny nemal, tak som ho zalozil a dost rychlo sa pretrhol. I ked namazany bol - prilis sa vsak zohol...

bowden na nivu je delsí asi o 10 cm,tenkrat se mi prerval a ze ziga byl kratkej,
Naposledy upravil Tomik dne úte dub 18, 2006 21:16, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tomik
 
Příspěvky: 172
Registrován: ned bře 12, 2006 21:19
Bydliště: PRAHA

Příspěvekod JmJ » úte dub 18, 2006 21:16

ma smysl to mazat jen ze strany od prevodovky? bo se mi to take tak nejak potrepava, ale nic hrozneho, tak ze bych to (pripadne nechal) promazal, ale nerad bych u toho kuchal palubni desku, prece jen mam obavu, abych tam neco neponicil. proto by me zajimala ciste prakticka zkusenost, jestli se mazivo postupne dostane do celeho lanovodu, kdyz to maznu na strane prevodovky.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Další

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků