Stránka 2 z 3

PříspěvekNapsal: úte srp 18, 2009 17:43
od Nulašestka
Shořela mi spínačka a budu potřebovat s autem manipulovat. V krámě mají dovolenou a nikdo z okolí nemá. Proto se chci zeptat, jak to natočit drátama.
Luděk Ondrůch píše:Černý 2x - svorka INT
Růžový - svorka 30
Červený - svorka 50
Modrý - svorka 15
Hnědý - svorka 30/1

Jestli jsem to správně pochopil, propojím modrý a hnědý drát (svorky 15 a 30/1), čímž se mi rozsvítí kontrolky (zapalování) a pak po dobu startování spojím růžový s červeným (svorky 30 a 50), čímž začne točit startér? Naposled jsem to zkoušel někde před čtyřmi lety, tak si houby pamatuju. :roll: Taky se už těším, až ty dráty budou mít jinou barvu a bude to jak v sedmý rotě (červený drát na červený knoflík, zelený drát na zelený, pak ten detonátor otevřel a byl tam modrej a bílej... :lol: ).

P.S.: Nechci tu šířit návody pro nekalé živly, potřebuju jen poradit. Prosím proto moderátory, aby příspěvek následně klidně odstranili. :wink:

PříspěvekNapsal: úte srp 18, 2009 19:11
od Maysner
kdyz jsem to jednou zkousel u 01, tak jsem spojil vsechny silny draty a k tomu jeden slabej. barvy uz ti nepovim. ale pokud tam je silnej cernej, tak jsem ho nechal volne. zaclo to startovat, tak jsem zkousel kterej je ke starteru(mam pocit ze silnej ruzovej) a ten jsem odpojil. bylo mi treba tahnout za tmy auto kde nefakcila spinacka a svetla bez spojeni dratu nesly

PříspěvekNapsal: čtv srp 20, 2009 12:06
od Nulašestka
Fajn, spínačka není, takže to zkusím zapojit jak jsem psal. Jestli něco shoří, dostane Laďuša na sraze pohlavek. :lol:

PříspěvekNapsal: pon kvě 03, 2010 08:27
od dvk
Nenašel jsem vhodnější téma, tak to dám sem:

Řeším u 21044 stávkující spínačku - občas nechce startovat. Takže ji chci rozebrat a opravit "oříšek". Jak ji ale vyndat z volantu ? Mám ju odpojenou, sundaný ten stříbrný krycí výlisek z vrchu, odšroubované dva křížové šroubky. Spínačka se vrtí a jde povatáhnout asi o 5mm, ale víc ani Ň. V jakékoli poloze, zamknutý či odemnknutý volant, vyšíval jsem na tom včera půl hodiny a spínačka prostě nejde ven. V obrázcích katalogu ND jsem taky nic moc použitelného nenašel. Jaká je tam finta ?

PříspěvekNapsal: pon kvě 03, 2010 08:45
od peet2101
Na boku držáku je dírka do které musíš strčit šroubovák a zmáčknout plišek na spínačce. Už si, ale nepamatuju přesně kde je.

PříspěvekNapsal: pon kvě 03, 2010 08:51
od dvk
peet2101 píše:Na boku držáku je dírka do které musíš strčit šroubovák a zmáčknout plišek na spínačce. Už si, ale nepamatuju přesně kde je.

Dírka je z čela spínačky, hned vedle díry pro klíček. Hmmm, napadlo mě to, ale asi jsem použil blbý hřebík nebo málo mačkal. Díkes, zkusím !

PříspěvekNapsal: pon kvě 03, 2010 09:16
od Luděk Musil
Hele - návod (od Peet2101) je celkem přesný, ale chybí mu jeden přípodotek:
klíček musí být ve spínací skříňce a to konkrétně ve vodorovné poloze, jinak ten plíšek nezamačkneš a spínačku ven nedostaneš. L.
Edit: jo - a ta dírka pro zastrčení tenkého šroubováku je opravdu z boku držáku spínací skříňky. Je to taková oválná až obdélníková díra - akorát na malý plochý šroubovák.

PříspěvekNapsal: pon kvě 03, 2010 09:22
od dvk
Luděk Musil píše:Hele - návod je to celkem přesný, ale chybí mu jeden přípodotek:
klíček musí být ve spínací skříňce a to konkrétně ve vodorovné poloze, jinak ten plíšek nezamačkneš a spínačku ven nedostaneš. L.
Edit: jo - a ta dírka pro zastrčení tenkého šroubováku je opravdu z boku držáku spínací skříňky. Je to taková oválná až obdélníková díra - akorát na malý plochý šroubovák.

Díky moc, tak teď už tomu rozumím a tuším tu oválnou díru jsem tam zahlídl. Večer se na to vrhnu.

PříspěvekNapsal: pon kvě 10, 2010 15:14
od Mi85
Luděk Musil píše:
OndrejZeman píše: ... asi začnu uvažovat o tajném vypínači zapalování ...

Jedno z nejjednodušších schemat:
postačí kousek káblíku a vypínač. Na jednom konci se to připojí na kontakt č. 1 zapalovací cívky a za vypínačem se to připojí na kostru.
No a pokud bude vypínač v poloze zapnuto - tak nebude možné nastartovat. Tedy abych upřesnil: auto normálně svítí, bliká, troubí, startér otáčí motorem - ale motor nenaskočí. L.


Dobrý den,
chtěl bych si zapojit dva tajné vypínače, jeden by byl na to ukostření cívky na kontaktu č.1 a druhý sem našel na internetu jako přerušení napájení cívky mezi kontaktem č.15 spínací skříňky a kontaktem č.15 indukční cívky.
Chtěl bych se zeptat jestli čísla kontaktů sedí i na můj model r.v.97, VAZ 21044, motor 21073, 1,7i

PříspěvekNapsal: pon kvě 10, 2010 15:26
od Saša
Mi85 píše:mezi kontaktem č.15 spínací skříňky a kontaktem č.15 indukční cívky.

Indukční cívku u íčka nenajdeš . Přeruš třeba napájení řídící jednotky , nebo okruh čeradla . U íčka je možností hodně .

PříspěvekNapsal: pon kvě 10, 2010 15:50
od vintera
kamarád elektrikář, když dostal od příbuzných "ze západu" simku, tak si namontoval do okruhu zapalování nějaké časové relé. Auto vždy normálně chytlo a za několik vteřin chcíplo. A to se několikrát opakovalo. Mohl i potenciometrem nastavovat čas do chcípnutí. Byla to pojistka ne proti krádeži, ale proti půjčování západního vozu příbuzenstvem, kterým tvrdil, že se to občas stává. Jednou ho probudila hlídka VB, že má otvřené auto uprostřed ulice. Vskutku všestraná funkce.

PříspěvekNapsal: pon kvě 10, 2010 17:27
od Mi85
Saša píše:
Mi85 píše:mezi kontaktem č.15 spínací skříňky a kontaktem č.15 indukční cívky.

Indukční cívku u íčka nenajdeš . Přeruš třeba napájení řídící jednotky , nebo okruh čeradla . U íčka je možností hodně .

Jsem hodně velkej amatér a tak sem si trochu věřil najít čísla kontaktů a přerušit je zvládnu, ale tady se už musím vzdát rovnou. Nemáte z hlavy nějaké dva jisté postupy jak to u Íčka provést? Jako kde jaký drát přešmiknout, nebo u jakého kontaktu a přerušit ho vypínačem? Něco jako, kdyby pyrotechnik řekl blondýně, kde tu bombu má přestřihnout :? . Mám kamaráda mechanika a dám mu to podle toho udělat, nerad bych, aby mi tam něco shořelo, nebo se dlouhodobě ničilo kvůli nějakému nevhodnému zkratu. Auto mám po dědovi a on si koupil teď nové, je tam přidaný imobilizér, ale zdá se mi to málo... (21044, 1.7i)

PříspěvekNapsal: ned led 16, 2011 15:43
od DJW
Cory píše:otec ho urval sam

Mne sa to na Š1203 podarilo tiež samému :twisted:

PříspěvekNapsal: sob led 22, 2011 15:09
od metod
Majstri, ja mám jeden problém... :roll: Som už z toho zúfalý. Je to príbuzné tejto téme, tak to dám sem.
Začalo to niekedy minulý rok. Z ničoho nič mi zvykol žigulák skapat. Zhasli kontrolky vyplo zapalovanie ale svetlá zostali svietit aj radio hrat atd... Najprv sa to vedelo samé umúdriť a opravilo sa to samo. V lete sa mi to vratilo ale už sa to samo neopravilo.
Svoju pozornosť som sústredil niekde do oblasti spínačky, uzemnenia palubovky a poistkovej skrine. Poistky sa skontrolovali najlahšie spolu s ich konektormi. To uzemnenie palubovky (hrubý ružový kábel pri volante) bolo také bolavé - spravil som tam nový konektor a prečistil som aj črevá v spínačke. Fungovalo to výborne - doteraz...
Teraz som dal do spínačky vnutornosti z identickej 07-čky. Zareagovalo to až na druhý krát. Takže zase niesom o nič pokojnejší. Mám vybitú baterku, tak sa neviem ist teraz previezt, len som chcel niečo spravit zakial sa mi baterka nabije...
Problém teda stojí takto: auto štartuje, bliká, svieti ale nenaskočí (palubovka sa tiež nerozsvieti).

PříspěvekNapsal: sob led 22, 2011 15:16
od Cory
Ty mas este starsi model, tak neviem, ci mas relatko, ktore spina okruh kontroliek, je umiestnene pri prerusovaci blinkrov, hned sa budikmi. Ruzovy kabel? Ten by mal ist skor na starter. Palubovka by mala byt prikostrena ciernym kablom, opat na tom srobe, co drzi palubku, prerusovac blinkrov, a rele kontroliek...