Asi Regler zo zigule

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
krakoblade
Příspěvky: 8
Registrován: stř zář 24, 2008 03:41
Bydliště: slovakia

Asi Regler zo zigule

Příspěvek od krakoblade »

Caute kupil som maly traktorik ukrajinskej vyroby,nejako mi blbne dobijenie alebo neviem co presne lebo znicoho nic mi vybilo baterku po merani na 2,5V.Nabijal som ju a ma znovu 14,4V a uz ju nechcem nabijat lebo sa bojim ze mi odide baterka.Je uplne nova neviem si rady.Vybral som nieco co by malo byt reglerom.Neviem ci tam je dynamo alebo alternator lebo to nikde nemozem najst neviem ako to ma vyzerat.Rad by som zohnal nejaky ten servis manual ale marne hladam a nic.Da sa to aj startnut pomocou paky na boku motora v predu,no bez baterky nie.Prosim dajte nejaku radu dik
Přílohy
DSC00011.JPG
akoze regler
akoze regler
to je ten traktorik
to je ten traktorik
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Těch 14,4 měříš na baterce připojené k vrčícímu traktůrku? Pak by to mohlo být snad v pořádku. Také změř klidový proud jestli něco nežere baterku. Jinak v tom regleru očisti zoxidované věci a prozkoumej tu součástku co je kolem ní podezřele černo, očisti místa připojení a třeba to bude šlapat. Bohužel internet na toto téma mlčí co je to PP362 zač, zdali na alternátor či dynamo, to by se musel vyjádřit nějaký odborník na točivé stroje, našel jsem jen hezčí fotečku toho regulátoru.
Přílohy
b8_1.jpg
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
krakoblade
Příspěvky: 8
Registrován: stř zář 24, 2008 03:41
Bydliště: slovakia

Příspěvek od krakoblade »

Koko Loko píše:Těch 14,4 měříš na baterce připojené k vrčícímu traktůrku? Pak by to mohlo být snad v pořádku. Také změř klidový proud jestli něco nežere baterku. Jinak v tom regleru očisti zoxidované věci a prozkoumej tu součástku co je kolem ní podezřele černo, očisti místa připojení a třeba to bude šlapat. Bohužel internet na toto téma mlčí co je to PP362 zač, zdali na alternátor či dynamo, to by se musel vyjádřit nějaký odborník na točivé stroje, našel jsem jen hezčí fotečku toho regulátoru.


Nie tych 14,4 som nameral ked som tu baterku vybral von a nabil,lebo mi nieco urobilo ubytok napatia na 2,4V .Nieco ktomu traktoriku zhanam uz dlho aj ten karburator ci ac pumpa ma serie neviem vobec co to je.Chcem to len bez problemov nastartovat,alebo najradsej by som kupil k tomu nejaky diesel motor len neviem co by som k tomu mohol pripojit ku prevodovke.Sa to babre a preto nemozem ani v pohode nastartovat a poriadne premerat napatie atd.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9320
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Pokud ti něco vymlátilo baterku na stojícím traktůrku, typoval bych to na spálenou diodu v alternátoru. To, co nám ukazuješ na fotce - pokud se jedná opravdu o obvod z dobíjení, bude s největší pravděpodobností regulátor pro alternátor. Regler pro dynamo by měl kontakty tři. Tudíž připoj baterku, nech všechny spotřebiče vypnuté (včetně zapalování) a změř "černý" odběr proudu. Čili zapoj ampérmetr sériově mezi kontakt autobaterie a připojovací kabel autobaterie (prostě kontakt baterky a kabel ampermétrem propoj). Ampérmetr musí ukázat velice malé čísílko, typoval bych u tohoto traktůrku i nulu. Pokud tomu tak nebude, pokračoval bych odpojováním pojistek a sledoval, kdy "černý" odběr zmizí. Pokud nezmizí, je tam buď něco špatně zapojenýho nebo právě propálená dioda v alternátoru.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
krakoblade
Příspěvky: 8
Registrován: stř zář 24, 2008 03:41
Bydliště: slovakia

Regler a karburator

Příspěvek od krakoblade »

Ahojte tak toto som zistil o tom traktoriku neviem ani kde som to zohnal ale chcem tym povedat ze zhanam tiez rusky karburator K 45M.Neviete niekto prosim ci sa to nepouziva na nejakych ruskych strojoch.Alebo azda mate nieco take na predaj?Dik vopred krakoblade
Přílohy
T -012.jpg
krakoblade
Příspěvky: 8
Registrován: stř zář 24, 2008 03:41
Bydliště: slovakia

Příspěvek od krakoblade »

Vašátor píše:Pokud ti něco vymlátilo baterku na stojícím traktůrku, typoval bych to na spálenou diodu v alternátoru. To, co nám ukazuješ na fotce - pokud se jedná opravdu o obvod z dobíjení, bude s největší pravděpodobností regulátor pro alternátor. Regler pro dynamo by měl kontakty tři. Tudíž připoj baterku, nech všechny spotřebiče vypnuté (včetně zapalování) a změř "černý" odběr proudu. Čili zapoj ampérmetr sériově mezi kontakt autobaterie a připojovací kabel autobaterie (prostě kontakt baterky a kabel ampermétrem propoj). Ampérmetr musí ukázat velice malé čísílko, typoval bych u tohoto traktůrku i nulu. Pokud tomu tak nebude, pokračoval bych odpojováním pojistek a sledoval, kdy "černý" odběr zmizí. Pokud nezmizí, je tam buď něco špatně zapojenýho nebo právě propálená dioda v alternátoru.


Dakujem Ti za radu skusim postupovat podla toho chronologicky ako pises a zistovat kde moze byt zavada.Najhorsie je ze neviem kde je ten alternator a bojim sa ze bude treba rozobrat motor uplne.Lebo v prednej casti sa tiez nakopuje a ta suciastka co je hore akoze regler uz viem ze je to regler.Mal som tam chbny jeden tranzistor len neviem aky typ bo bol odpaleny uplne a ziadne znacenie a tak len tipovanim som tam dosadil iny vykonnejsi.Vyskusam a dam vediet asi cez vikend.Zatial diky
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

krakoblade píše:Mal som tam chbny jeden tranzistor len neviem aky typ

Že je to tranzistor víš jak? Naíc otázka jestli NPN nebo PNP (to se dá zjistit se zapojení) ale může to bejt darlinkton a to se zjistit lehce nedá atd.. No nic.
Co se týče měření "bludných" proudů NEMNĚŘ to hned A- metrem páč by to mohlo bejt poslední měření toho A-metru . Protože předem není jasné kolik tama "poteče" , a při vadné diodě v altíku tam může bejt rovnou skrat a tím pádem tudy může téci slušný proud který ampérmetr spolehlivě zničí !
V těhle případech se místo A-metru použije obyčejná žarovka (do série) třeba 5W a ta spolehlivě ukáže jestli někde něco má odběr a nehrozí při hledání a případném skratu zničení A-metru . Pokud je vše vypnuto a je vše OK tak žárovka nesmí svítit . Jakýkoli "černý"odběr spůsobí žhnutí (žeraveně) žárovky nebo rovnou plný svit .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
krakoblade
Příspěvky: 8
Registrován: stř zář 24, 2008 03:41
Bydliště: slovakia

Příspěvek od krakoblade »

Ahoooojte takze tak ,cez vikend som meral ci ten traktorik nema odber vo vypnutom stave............a maaaa
nervy vyberal som poistky a nic az dokial som nedosiel na poistku ktora zabezpecuje nabijanie.Ked som ju vybral tak prestalo mat odber zhruba od 0,7-1,5A.Nebolo to vzdy pevne pri kazdom merani to ukazovalo vzdy v inom rozmedzi.Traktorik ak som nastartovat tak mi na baterke neukazovalo nejake velke napatie 13,6V no ked som na volnobehu trochu pridal tak napatie zacalo stupat neviem ci to tak ma byt???no neviem
krakoblade
Příspěvky: 8
Registrován: stř zář 24, 2008 03:41
Bydliště: slovakia

Příspěvek od krakoblade »

:twisted: :x
Naposledy upravil(a) krakoblade dne pon zář 29, 2008 05:41, celkem upraveno 1 x.
krakoblade
Příspěvky: 8
Registrován: stř zář 24, 2008 03:41
Bydliště: slovakia

Příspěvek od krakoblade »

Saša píše:
krakoblade píše:Mal som tam chbny jeden tranzistor len neviem aky typ

Že je to tranzistor víš jak? Naíc otázka jestli NPN nebo PNP (to se dá zjistit se zapojení) ale může to bejt darlinkton a to se zjistit lehce nedá atd.. No nic.
Co se týče měření "bludných" proudů NEMNĚŘ to hned A- metrem páč by to mohlo bejt poslední měření toho A-metru . Protože předem není jasné kolik tama "poteče" , a při vadné diodě v altíku tam může bejt rovnou skrat a tím pádem tudy může téci slušný proud který ampérmetr spolehlivě zničí !
V těhle případech se místo A-metru použije obyčejná žarovka (do série) třeba 5W a ta spolehlivě ukáže jestli někde něco má odběr a nehrozí při hledání a případném skratu zničení A-metru . Pokud je vše vypnuto a je vše OK tak žárovka nesmí svítit . Jakýkoli "černý"odběr spůsobí žhnutí (žeraveně) žárovky nebo rovnou plný svit .


Tak to veru presne neviem u rusov to clovek nikdy nevie,typoval som .Ale dal som tam typ PNP.Dufam ze dobre no isty si niesom.Jeden kbal isiel z bat a druhy asi z alternatora alebo neviem od coho lebo neviem kde ten alternator je .
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

krakoblade píše:lebo neviem kde ten alternator je

Altík nalezneš určitě jednoduše . Pokud je to altík bude mít řemenici páč pro svou funkci potřebuje velké otáčky . Tak k němu povede řemen .
Psal jsi že po přidání otáček napětí stoupá tak to dobíjí , ale zmněř zda li to nepřebíjí . Max napětí by nemnělo překročit 14.4V .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

krakoblade píše:lebo neviem kde ten alternator je

Je-li motor chlazený vzduchem , může být alternátor ev. dynamo uvnitř ventilátoru (jako u Tatry 603).
krakoblade
Příspěvky: 8
Registrován: stř zář 24, 2008 03:41
Bydliště: slovakia

Příspěvek od krakoblade »

Petr HC píše:
krakoblade píše:lebo neviem kde ten alternator je

Je-li motor chlazený vzduchem , může být alternátor ev. dynamo uvnitř ventilátoru (jako u Tatry 603).


Saša píše:Altík nalezneš určitě jednoduše . Pokud je to altík bude mít řemenici páč pro svou funkci potřebuje velké otáčky . Tak k němu povede řemen .
Psal jsi že po přidání otáček napětí stoupá tak to dobíjí , ale zmněř zda li to nepřebíjí . Max napětí by nemnělo překročit 14.4V .


Dik chlapi na traktoriku nemam ziadnu remenicu ,takze to bude niekde na motore,v predu je taka velka vortula a pod nou kto vie :shock:
zatial dik a caute
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“