Dobijeni(hodne velka zaludnost)

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Mirek999 » úte bře 24, 2009 22:19

Jasny,taky kouknu,ale voltmetr se lehce hybe po seslapnuti plynu.Uvidime.Hlavni je uz aby zaclo byt pocasi,pri kterem se da pracovat venku.
Uživatelský avatar
Mirek999
 
Příspěvky: 388
Registrován: pát kvě 16, 2008 23:29
Bydliště: Praha

Příspěvekod Jelen » úte bře 24, 2009 22:58

Pokud bude přechodový odpor v buzení, tak se bude voltmetr hýbat, ale buzení bude stále tlumeno.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod viktor » stř bře 25, 2009 07:01

Zdarec chlapi, co se týče alternátoru dle popisu by to mohl být i přechodový odpor mezi konci vinutí statoru,očky a šrouby spojující je s jednotlivími diodami. Šrouby toto spojující, prochází skrz opěrný distanční/izolační sloupek z pryskyřice, a vzhledem k nevlídnému prostředí a značným proudům může dojít při zvýšeném přech.odporu k ohřevu, materiál izol.sloupku se může natavit,spoj se uvolní, čímž se zahřívá ještě více, uvolňuje se více, atd... (klasika-řetězová reakce).
Na první pohled to není moc vidět(při rozborce), ale dokáže to dělat psí kusy (vlastní zkušenost), a přesně to odpovídá uvedenému projevu, jak ho popsal Mirek999 (dlouhá doba provozu v otáčkách,se značným nárokem na proud ....zapalování,světla,mlhovky,stěrače,vyhřívání okna,ventilátor topení,rádio,atd.... a ještě dobíjení - tedy udržet napětí) a selhávání dobíjení (sniž.napětí) při zvyšování otáček.
Dříve VAZ 21011, poté 2103
a poslední dekádu 2107 r.v.90
viktor
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř bře 25, 2009 04:11
Bydliště: Janov u Litomyšle

Příspěvekod Petr HC » stř bře 25, 2009 12:26

viktor píše: ... by to mohl být i přechodový odpor ...

BINGO.
Už jsem to zde psal, ale znovu: PŘECHODOVÉ ODPORY + STUDENÉ SPOJE >= 90 % ELEKTROZÁVAD
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Saša » stř bře 25, 2009 13:27

Viděl jsem již také uvolněný drát buzení u stíracího kroužku rotoru . Po překročení určitých otáček vlivem odstředivých sil se drát odpojil a při snížení otáček zase vrátil spět . . Čili také na téma studeňák .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Mirek999 » úte kvě 19, 2009 12:24

Tak jsem konecne o vikendu nasel cas a komplet jsem zrepasoval alternator.
Novy loziska,uhliky,stoceny rotor a komplet vycisteny.Konecne uz to dobiji,tak
jak ma.Na tom starem to bylo proto,ze ten rotor uz mel zoxidovane sberaci
krouzky a jak se to roztocilo vice,tak to odhazovalo uhliky a tim to prestalo dobijet.
Ted to krasne dobiji i nad 5000ot./min.
Ted je na sberacich krouzkach krasna dosedaci plocha.
Rovnou jsem koupil novy klinovy remen od Gates,aby to bylo komplet.
Repase vysla na 350kc.
Uživatelský avatar
Mirek999
 
Příspěvky: 388
Registrován: pát kvě 16, 2008 23:29
Bydliště: Praha

Příspěvekod Kewint » ned dub 04, 2010 14:11

Já už také nevim, jak jsem již psal, pořád mi praská pojistka G67 , alternátor sem dnes měnil,diody by měli být dobré, uhlíky také, mám ho zapojený, snad dobře ( na ten šroub se nasadí ta plastová fastona na to se nasadí ten kondenzátor,celej ten bazmek s uhlíky a potom ten kabel ,je to tak ? ) zajímavé že, dříve ta pojistka praskala taky, ale dobíjelo to , u pojistkové skříně mám obyčejné relátko, které je jištěné pojistkou a vede do pojistkévé skříně, jedno na ukostření na indukční cívku a další dolu k uhlíkům na ten jeden pin. Potřebuji zamezit praskání té G67, prosím poraďte na co se mám zaměřit, už je mi vše jedno, hlavně když to začne dobíjet
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
Kewint
 
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvekod Dusan » ned dub 04, 2010 16:55

[quote="Mirek999"]Konecne uz to dobiji,tak
jak ma.Na tom starem to bylo proto,ze ten rotor uz mel zoxidovane sberaci
krouzky a jak se to roztocilo vice,tak to odhazovalo uhliky a tim to prestalo dobijet.


ASi tazko ked bol z oxidovany zberaz bud boli uhliky zatavene v plastovom drziaku alebo kratke... uhliky odskakuju ked je ovalita krouzkov.

Ale hlavne ze to ide....
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Předchozí

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků