Dobijeni(hodne velka zaludnost)

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Jelen » pát srp 22, 2008 19:28

A máš správně ukostřený motor? To může být taky veliká příčina toho všeho. Zkus ho drátem ukostřit někam ke kastli a uvidíš.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Mirek999 » sob srp 23, 2008 00:43

Mam ho dobre ukostreni,jeste jsem zkousel dat dva startovaci kabely rovnou z minus baterky na blok altiku,aby to byl sichr a ani ranu.Proste pri zatizeni nedobiji.Dneska sjedu do Zderaze a poresim to a vemu jeste jeden altik.Furt mi to hlava nebere,vzdyt tam mam vsechno dobre a je to tak jednoduche,ze i tak to muze nadelat peknych problemu.Ale ma to i sve vyhody,mam altik venku do par minut,ani by clovek nedokouril cigaro a je venku.Potom jsem nasel super figl na utahovani remene. :D Ja uz to beru s humorem,jeste ze funguji autobusove spoje. (o:
Uživatelský avatar
Mirek999
 
Příspěvky: 388
Registrován: pát kvě 16, 2008 23:29
Bydliště: Praha

Příspěvekod Mirek999 » sob srp 23, 2008 13:58

Takze uz dobijime.Privezl jsem si jiny altik a koukal jsem na nej zezadu.Je tam jeden konektor v tom plastu,ktery vede z vinutu a jeste tam je druhyprimo na regulatoru.Kdyz mi prestel pred tynem dobijet ten muj,tak bylo zapojene buzeni v tom oplastovanem koketoru a dneska jsem to pichl do toho vedle konektorutery byl osoupany od toho,ze tam byl nejaky konektor nastrcen a ejhle ono dobiji.No hlavni je,ze to uz dobiji. :roll:
Uživatelský avatar
Mirek999
 
Příspěvky: 388
Registrován: pát kvě 16, 2008 23:29
Bydliště: Praha

Příspěvekod Mirek999 » úte bře 24, 2009 19:39

Mam dotaz pri kolika tis. otackach vam vypina dobijeni?Me vypina neco nad tremi tisicemi.Dnes jsem jel po dalnici cca pul hodiny 130,coz bylo celou dobu dobijeni vynute nebo zregulovane na minimum.Ale jakmile jsem sjel a zase jsem jel normalni otacky,tak uz se to nevratilo do puvodniho umisteni.Je to mozne,ze se baterka vybila tak,ze nema tedka silu voltmetr zvednout se na normal hodnotu?Celou dobu jsem svitil,svitily mlhovky,bezel sterac,vytapeni zadniho okna a ventilator topeni.Kdyz jsem vyjizdel,tak bylo vse v pohode.Pri otackach se zvedne voltmetr jenom lehce do bileho pole,dal uz ne.Napeti jsem nemeril.Vratil jsem se domu za silne chumelenice a uz se mi tam nechtelo behat okolo auta.Tak se ptam,jestli je tady ta moznost.
Uživatelský avatar
Mirek999
 
Příspěvky: 388
Registrován: pát kvě 16, 2008 23:29
Bydliště: Praha

Příspěvekod Jelen » úte bře 24, 2009 19:41

Dobíjení vypíná nad určitý otáčky? :shock: to je nějaký divný ne? Zkus nastartovat, jestli to jde, tak je vše v pořádku a baterka jen byla přebitá, tak to vyplo dobíjení a potom to živilo baterku jen lehce, nemuselo to moc dobíjet. Pokud teď nastartuješ, tak to neřeš.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Mirek999 » úte bře 24, 2009 19:52

Ano,vypina.A dost to sleduju,kdyz roztashnu kvalt,tak nad 3000ot. padne rucicka voltmetru na bile pole a jamile klesnou otacky,tak se to zase vrati.Potom,co jsem sjel z dalnice,tak jsem stal pres hodinu v kolonach a voltmetr se nezvedl.Asi by to chtelo napojit digital a zkusit za urcitych jizdnich rezimu,jak se to chova.
Uživatelský avatar
Mirek999
 
Příspěvky: 388
Registrován: pát kvě 16, 2008 23:29
Bydliště: Praha

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte bře 24, 2009 20:01

Mirek999 píše: Mam dotaz pri kolika tis. otackach vam vypina dobijeni?
Dobíjení nevypíná, regulátor to musí zvládnout. Je možné, že ti odskakují uhlíky. Také je možné, že se ti dostala voda na regulátor a ten pak zblbl ( u mě tento jev pozoruji když steče chladící kapalina, nebo umyju auto kýblem) . Jistý pokles palubního napětí je možný z důvodu velké zátěže, kterou popisuješ, kam až ti ta ručka na té dálnici slezla?

Jelen píše: Zkus nastartovat, jestli to jde, tak je vše v pořádku a baterka jen byla přebitá, tak to vyplo dobíjení a potom to živilo baterku jen lehce, nemuselo to moc dobíjet.
Toto nějak nepobírám, pokud regulátor funguje správně nemůže dojít k přebití a pokud by regulátor klekl tak, že by to šlo přes 14V, tak by neodpojil, ale pral to tam až do bezvědomí baterie (mě přebíjelo k 18V a baterka se měnila v kouli) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jelen » úte bře 24, 2009 20:07

Koko Loko, myslel jsem to tak, že regulátor odpojil baterku, aby se nepřebíjela a to ukázal voltmetr tim, že šel do bílýho. A pokud by to bylo poruchou dobíjení, tak by teď nenastartoval, protože by byla baterka vybitá. Pokud by to bylo dostatečnym nabitím baterie, tak nastartuje naprosto bez problémů. Píšu to kostrbatě, ale už snad víš, co myslim :-D
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte bře 24, 2009 20:20

Jelen píše: Pokud by to bylo dostatečnym nabitím baterie, tak nastartuje naprosto bez problémů. Píšu to kostrbatě, ale už snad víš, co myslim
Dostatečným nabitím baterie to být nemohlo, voltmetr ukazuje přece kolik baterka má a ten člověk byl s údajem zjevně nespokojen :) . Píšeš to kostrbatě to máš pravdu, ale možná zase já blbě čtu :lol: .
Jelen píše: ... myslel jsem to tak, že regulátor odpojil baterku, aby se nepřebíjela ...
Takovou inteligenci bohužel nenajdeš ani v hranatci :mrgreen: , napětí mohlo klesnout spíše zátěží a nějakou interní vadou, kdysi tu Mirek999 tuším řešil, že mu dobíjení nechodí.

Mirek999, máš pod motorem šusplech? Jinak při vytočení motoru ti voltmetr nesmí padnout, možná tak od 6 tis. tam by se to dalo pochopit, ale ne na třech tisících, to je špatně.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Mirek999 » úte bře 24, 2009 20:26

Pri velke zatezi sleze do bileho pole.A kdyz jede clovek ve tme,tak to poznam i na svetlech a palubce,jak pohasne.JInak plech pod motorem mam.A kdyby odskakovaly uhliky,tak by to bylo prerusovane,ale uhliky jsou v peknem stavu.Stava se mi to i za sucha.Proste vzdycky.Ale vzdy se to vratilo na normal,proste to zase hezky vyjelo do zeleneho.
Uživatelský avatar
Mirek999
 
Příspěvky: 388
Registrován: pát kvě 16, 2008 23:29
Bydliště: Praha

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte bře 24, 2009 20:35

Očistit spoje v obvodu buzení, zkontrolovat pojistku, proměřit. Rozdělat a vyčistit spoje v regulátoru, ev. zkusit jiný regulátor. Pokud nepomůže, rozdělat altík a zkontrolovat ev. stočit kontakty na rotoru. Jinak předpokládám, že máš altík G222 s takovým hliníkovým kvádříkem ve kterém bydlí uhlíky a regulátor.

Edit: Se dívám, že toto je "dlouhodobý" topic, napsáno snad bylo už vše a stále nedobíjíš?
Naposledy upravil Křečík Barbuška dne úte bře 24, 2009 20:41, celkově upraveno 1
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Mirek999 » úte bře 24, 2009 20:39

Ano,uz mam ten novejsi typ alternatoru,ktery ma na svem tele i regulator.Az s tim pojedu,tak to promerim a skotroluju.Alternator jsem mel v lete komplet rozebrany a cisteny.Regulator jsem tam daval zanovni.Tak uvidime.Kolik cca stoji onvy regulator?
Uživatelský avatar
Mirek999
 
Příspěvky: 388
Registrován: pát kvě 16, 2008 23:29
Bydliště: Praha

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte bře 24, 2009 20:44

Do třech stovek jako celek, ale je třeba jej rozdělat a očistit od špon a deklík odjehlit, nejlépe použít starý. Někdy se prodává i samotná pecka, kolem 150 kaček. Mrkni na www.autodilykrc.cz tam to mají v e-shopu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Mirek999 » úte bře 24, 2009 20:55

Diky moc.Asi to vyresim tak,ze ten altik zrepasnu.Nechat stocit sberaci krouzky,nove loziska a komplet vycistit.A nove rele.Diky.Toto jeste promerim a uvidi se.
Uživatelský avatar
Mirek999
 
Příspěvky: 388
Registrován: pát kvě 16, 2008 23:29
Bydliště: Praha

Příspěvekod Jelen » úte bře 24, 2009 21:04

Ještě se mrkni na pojistku, někomu tady přeci blblo dobijení, vymýšlely se teorie jak na raketoplán a nakonec to byla blbá pojistka.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků